Leuk al die nieuwe plaatsen en info!
@kristelhans parkeerplaatsen zijn altijd handig om te weten 
Ik heb even een samenvattende lijst gemaakt van wat hierboven is benoemd, volgens mij heb ik iedereens info erin verwerkt. Aanvullingen zijn zeer welkom!
Citaat:
Loonse en Drunense Duinen
Start bij Natuurpoort van Loon, daar is veel parkeergelegenheid. Je kan er een GPS huren en na het rijden mag je gebruik maken van de wasplaats om je paard af te spoelen (bijvoorbeeld in de zomer). In het dazenseizoen wel goed insprayen!
Strandrit Katwijk aan Zee
We hebben geparkeerd op Parkeerplaats de Noordduinen, vanuit daar loop je direct het strand op. Op zondag ook nog gratis parkeren. In de winter deze rit gemaakt dus weet niet hoe het zit met de toegangstijden te paard in de zomer. Verder is het een parkeerplaats natuurlijk dus geen faciliteiten, wel een manege in de buurt.
De Cantharel
Genietput Havelte
Speulderbos
Den Treek
Penning nodig
Hoge Vuursche (i.c.m. landgoed Pijnenburg)
Soesterduinen
Ginkelse Heide (Ede)
Als je parkeert bij de schaapskooi tegenover juffrouw tok kun je een mooi rondje maken en lunchen bij pannenkoekenrestaurant de pannoramahoeve. Daar hebben ze een paddock waar je je paard in kunt zetten.
Als je aan de kant van juffrouw tok parkeert, dan kun je zonder de N weg over te steken heerlijk rijden en pauzeren bij boerderij mossel. Daar hebben ze een aantal stallen waar je je paard in kunt zetten, soms is er ook een weide open waar je je paard in kunt zetten.
Veluwezoom
Parkeren kan (bijvoorbeeld) bij parkeerplaats de Bosrand op de Posbank of De Elsberg in Laag Soeren en van daaruit kun je uren rijden. Leuke optie: pannenkoeken eten bij de Carolinahoeve. Je kunt daarheen rijden met je paard en er is plek om 'm aan te binden. Penning van Natuurmonumenten nodig.
Leersumse Veld
Hilversum vliegveld
Bergen aan Zee
Betaald Pwn gebied
Westenschouwen, Zeeland
Daar kun je bos met strand combineren.
In het bos kun je ook hertjes spotten, die zijn het gewend dat er paarden komen.
Parkeren kan gratis. Vanaf de parkeerplaats loopt er een pad direct het bos in.
Bij de parkeerplaats zijn toiletten.
De Lemelerberg
Maar 1 route echt is over de berg, die is niet heel fijn meer qua stenen en greppels vind ik.
Sahara, Ommen
Gewoon via routenetwerk Twente een route uitzetten en rijden maar, heerlijk, starten vanaf de parkeerplaats bij de Schaapskooi in Haarle of vanaf camping Noetsele in Nijverdal.
Holterberg
Ermelose heide
Gratis parkeren, 10 minuutjes stappen door een naaldbos en dan stap je zo de heide op! Paden zijn altijd top zowel in de zomer als winter. In september blijft het natuurlijk het mooiste als het helemaal paars kleurt. Makkelijk aan te rijden en te parkeren en je kunt er uren rijden!
Drents Friese Wold
Schaapskooi Heerde/Epe
Parkeren aan de overzijde van de straat tegenover het koffietentje. Je stapt daar zo het ruiterpad op.
Bossen Schoonloo
Ik parkeer buiten het zomerseizoen om bij het Loomeer. Bijna alle paden zijn voor paarden toegankelijk.
Texel
Kootwijkse bossen en Kootwijkerzand
Geen gelegenheid voor het parkeren van de trailer
Montferland
Je kan op veel plekken parkeren. Parkeerplaats Bergherbos is fijn als je niet meteen wilt klimmen, Hettenheuvel is fijn als je juist wel meteen de hoogte in wilt.
Montferland is een van de meest heuvelachtige gebieden van Nederland en heeft een knooppuntensysteem zodat je redelijk zonder verdwalen het bos rond komt, maar je hebt wel een Natuurmonumenten-vergunning nodig (dezelfde die je ook nodig hebt voor Loonse Drunense duinen & Veluwezoom).
Hellendoornse Berg
Hier moet je de weg weten.
Als iemand een keer mee wilt rijden, kan je contact opnemen met MarliesV!
De Hoge Veluwe
Wel tegen betaling.
Wekeromse Zand
Erg kort maar de moeite waard
Radio Kootwijk