camping omgeving Drenthe of veluwe met gids

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lnvdh

camping omgeving Drenthe of veluwe met gids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 20:49

Voor as zomer zoek ik een leuke camping waarbij we onze pony's mee kunnen nemen. een van de pony s staat nu 24/7 buiten met kleine schuilstal dus zoiets zoek ik nu ook.. echter vind ik het ook belangrijk dat er een rijbak aanwezig is en een begeleider met wie we de eerste keren mee naar buiten kunnen. Het is voor ons de eerste keer dus iemand mee die de route kent is wel zo fijn.. we houden van een bosrijke omgeving. Ik hoor graag jullie ervaringen met campings.... we wonen in noord Holland en daarom zoek ik geen campings in Limburg oid dat vind ik te ver... ongeveer 2 a 3 uur rijden is onze max... dan komen we uit in Drenthe of de Veluwe... Utrecht omgeving kan ook

WendyBZ

Re: camping omgeving Drenthe of veluwe met gids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:02

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:04

Moet het echt een camping zijn?
Ik weet wel een huisje. Meer info kun je vinden bij gidstepaardopdeveluwe

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 21:31

Reeenwissel ken ik maar zit al
Vol helaas. En ja we zoeken een camping we nemen onze eigen kampeer spullen mee

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:51

En camping Samoza? Kun je ook bij een groep aansluiten eventueel met naar buiten gaan.

lovehorsiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:28

Camping de Vledders in Drenthe misschien. Zou je even moeten informeren of je met hun mee kan op buitenrit. Ik geloof van ma/vr doen ze elke dag een rit

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:33

Wij zijn twee jaar terug bij stoeterij Willemien geweest in Otterlo. Is een mini campingplek met alle voorzieningen.

Voor de paarden kun je kiezen uit een stal met weidegang of alleen weidegang (24/7 buiten). Je loopt zo via eigen terrein de bossen in.

Heeft ook een goede binnen en buitenbak.

Heeft geen begeleiders maar er staan daar best wel wat mensen op stal dus er zal vast wel iemand zijn die jullie op sleeptouw kan nemen. :D

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 07:37

Geen tip voor een camping maar als ik op onbekend terrein buiten ga rijden zet ik een Running app aan. Dan registreert die je route dan vind je de weg ook makkelijk weer terug.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 08:19

Je kan je paarden stallen bij Sequoia Stables en zelf slapen bij camping de haeghehorst in Ermelo. De camping zit in dezelfde straat als de manege (waardoor je begeleid kan worden door 1 van de instructeurs. of je kan aansluiten bij de pension of leaseklanten)

De camping is onlangs flink uitgebreid en loopt in het bos tot aan het terrein van de manege. Dus je kan overdag door het bos naar de manege wandelen (wat letterlijk nog geen 5 minuten is)

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 08:52

Camping besthmenerberg in Ommen, mooie agtenberg bodem in de 20 60 bak, paddocks, stapmolen, en op de camping begint al het ruiterpad. Ze kunnen alleen niet snachts buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:13

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 22:04

Super bedankt zover ik ga ze eens ff goed bekijken

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:53

Wij gingen onze eerste vakantie met de paarden naar camping boszicht (en daar gaan we sindsdien nog steeds naar toe). Geen begeleiding maar ze hebben wel hele mooie route beschrijvingen waar ja als je totaal onbekend ben in de omgeving erg goed mee uit de voeten kunt. En je hoeft totaal geen moeilijke wegen over of langs voordat je bij het bos ben wat voor ons 'beginners' ook erg fijn was.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:24

Join the club :j

http://www.nvvr.info
Met een beetje geluk kun je nog mee op het Hemelvaartweekend op de Mossel (luxe kampeerboerderij) in Otterlo of iets eenvoudiger en voor jou wellicht net te ver weg; kamperen bij de Meinweg net onder Roermond.

Op het einde van de zomer een weekend op de Alberthoeve: https://www.nvvr.info/activiteit/no-nvv ... riese-wold

Er is eigenlijk altijd wel iemand die de weg weet; er zijn kaarten van het gebied en de meeste mensen hebben iets van navigatie bij zich.