In de meivakantie ga ik samen met een vriendin op trektocht, we beginnen in de Eiffel in Duitsland, vanaf hier gaan we dwars door Luxemburg heen en via de Ardennen weer terug naar de Eiffel.
Ik heb het op me genomen om de route door België uit te stippelen maar loop op een paar punten vast.
Ruiterenenmennen geeft een aantal kluwen routes aan met ertussen veel niets. Dit niets wat we moeten overbruggen is het Parc Naturel des Deux Ourthes. En ik heb niet het idee dat in dit niets geen enkele ruiterroute is, want via de app wikiloc heb ik een aantal tochten gevonden die in dit gebied lopen en hier en daar heb ik ook wat organisaties gevonden die in dit gebied tochten aanbieden.
Maar iets van kaarten vinden is tot nu toe niet gelukt. Ik ben hoe dan ook van plan om contact op te nemen met de organisaties die hier zitten of zij tips/routes hebben.
Maar wie weet zit er hier wel iemand met kennis over dit gebied!
Op onderstaande kaart zie je een grove schets van de route die we gaan rijden, de route door Luxemburg gaat deels langs de rivier de Sûre, en onder Bastogne of ter hoogte van gaan we Luxemburg weer uit. Vanaf Bastogne moeten we het richting het noorden onder Lierneux uitkomen ongeveer, om vanaf daar weer richting Duitsland te gaan.
Tips voor plekken waar je kan overnachten te paard langs onze routes zijn ook erg welkom! We hebben een tentje en dergelijke met ons mee, dus kamperen is altijd mogelijk, maar mocht iemand een bedje voor ons hebben is dat ook altijd fijn natuurlijk.
Linksom of rechtsom van de E25 maakt niet uit overigens!

En een foto van ons, toen we vorig jaar april van Arnhem naar Soest reden te paard!