Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Cinnepin schreef:Ik zag het al voorbij komen op een fb groep, wist niet dat het vandaag was. Ik ken de weg heel goed daar waar het ruiterpad loopt. Zijn het de officiële routes of nieuwe routes?
Drico schreef:136 en 137 zijn toch geen rare oversteken? In elk geval, hebben wij nooit een probleem mee gehad
Wij kwamen dan altijd vanaf het pad van Van Miltenburg:
136: rechtdoor gelijk oversteken
137: stukje rechts langs het fietspad en dan tussendoor oversteken naar de Trimbaan
Drico schreef:Zijn jullie/ze misschien ook bezig met proberen te realiseren van paden op landgoed Prattenburg??
Drico schreef:@MightyMickey
Dat komt omdat dat stuk ook is opgekocht door mevrouw van Wijk aka Landgoed Prattenburg. Die willen dus totaal geen paarden op hun terrein (zie hierboven ook de reactie van Hilary)
Drico schreef:@MightyMickey
Dat komt omdat dat stuk ook is opgekocht door mevrouw van Wijk aka Landgoed Prattenburg. Die willen dus totaal geen paarden op hun terrein (zie hierboven ook de reactie van Hilary)
_San87_ schreef:Drico schreef:@MightyMickey
Zou ik ook niet willen als het me geld zou kosten.
Wat een rare constructie, trouwens. Geld moeten betalen om andere mensen van je terrein te laten genieten .
vilheide schreef:_San87_ schreef:
Zou ik ook niet willen als het me geld zou kosten.
Wat een rare constructie, trouwens. Geld moeten betalen om andere mensen van je terrein te laten genieten .
Oh maar ook al zou ze er geld voor krijgen dan nog wil ze er geen ruiters op.
Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben als er een soort van penning komt om op landgoed Prattenburg te mogen rijden.
_San87_ schreef:vilheide schreef:Oh maar ook al zou ze er geld voor krijgen dan nog wil ze er geen ruiters op.
Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben als er een soort van penning komt om op landgoed Prattenburg te mogen rijden.
Dat is haar goed recht, natuurlijk. Ik weet ook niet of ik ruiters op mijn terrein zou willen, moest ik zo veel grond hebben.
Blijf het alsnog vreemd vinden dat er betaald moet worden om anderen van je terrein te laten genieten .
vilheide schreef:_San87_ schreef:
Dat is haar goed recht, natuurlijk. Ik weet ook niet of ik ruiters op mijn terrein zou willen, moest ik zo veel grond hebben.
Blijf het alsnog vreemd vinden dat er betaald moet worden om anderen van je terrein te laten genieten .
Ik blijf het vreemd vinden dat je voor alles en iedereen je landgoed openstelt omdat je vind dat iedereen daar van moet kunnen genieten uitgezonderd mensen met paarden.
Hilary schreef:Volgens mij krijg je subsidie bij openstelling (per hectare), maar je moet het ook onderhouden. De paden moeten veilig zijn, dus je moet regelmatig bomen (laten) schouwen. Dat kost volgens mij al meer dan de subsidie je oplevert.
Dat is ook de reden voor de aanstaande paardenpenning op de Utrechtse Heuvelrug. Terreineigenaren krijgen gewoon te weinig geld om alle paden fatsoenlijk te onderhouden.
@vilheide: fietsers houden ze ook niet van bij Prattenburg.
Hilary schreef:Ja, dat idee heb ik ook, maar volgens mij wilden ze de fietsers ook weren van het fietspad. Van asfalt.
Wie weet als het een nulbalans is om paden te hebben, dus dat het net zoveel kost als het oplevert. Maar dat kan ik niet inschatten.
Hilary schreef:Ik denk dat we alle markering eind van de week er wel weer in hebben zitten. Dan kan de boswachter weer gaan handhaven. Niet leuk, maar paardenflatsen op plekken waar ze niet horen, is dat ook niet.
vilheide schreef:Hopelijk komt er een tijd dat er enkele ruiterpaden op het landgoed komen of in elk geval een aansluiting komt vanaf de Zandheuvelweg naar het Amerongsebos.
Misschien dat straks de kinderen van Asch van Wijk wat soepeler zijn dan hun ouders.
Hilary schreef:vilheide schreef:Hopelijk komt er een tijd dat er enkele ruiterpaden op het landgoed komen of in elk geval een aansluiting komt vanaf de Zandheuvelweg naar het Amerongsebos.
Misschien dat straks de kinderen van Asch van Wijk wat soepeler zijn dan hun ouders.
Ik hoop het ook met je mee, leuke toevoeging voor een rondje bos. Misschien als de penning wat oplevert...
San, heb je al een paard op het oog?
_San87_ schreef:Maar goed, paarden mogen er iig niet komen. Ik snap de keuze wel. In t bos van Rhenen (bij Landgoed de Tangh) liggen er regelmatig paardenflatsen midden op t pad, loopt ook niet heel prettig, tbh.
Drico schreef:_San87_ schreef:Maar goed, paarden mogen er iig niet komen. Ik snap de keuze wel. In t bos van Rhenen (bij Landgoed de Tangh) liggen er regelmatig paardenflatsen midden op t pad, loopt ook niet heel prettig, tbh.
De eigenaren van De Tangh hebben zelf meerdere paarden dus daar wordt sowieso met regelmaat in het bos gereden