Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:46


MightyMickey
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:51

Vandaag ben ik vanaf de parkeerplaats bij Kasteel Prattenburg (bij Veenendaal) in het bos geweest, gewapend met Google maps en een afdruk van de knooppunten ruiterroute (via ruiterenenmennen.nl). Ik had een mooie route uitgestippeld maar het viel me toch op dat er helaas veel schildjes van de knooppunten ontbreken.
Vroeger ging ik ook altijd de fout in bij knooppunt 115, en ik weet nu waarom... Er staan 2 schildjes met 115.... en maar 1 is de goede....

Uiteindelijk wel een mooie rit gemaakt, maar toch een paar keer goed moeten kijken en een stukje "illegaal" over een voetpad omdat ik echt geen ruiterpad meer zag. (gelukkig is mijn richtinggevoel wel vrij goed, dus kon me wel oriënteren en wist welke richting ik uit moest).
Ook wel jammer dat er veel ruiterpaden zijn die vol met kiezels en keien liggen. En voetpaden worden gedeeld met ruiterpaden.. Ook niet heel handig. Qua onderhoud schort er wel wat aan, maar ja, het is altijd beter dan langs de weg rijden....Ik leer al beter de weg kennen en Google Maps erbij dan kom je er wel uit. Maar het kan zeker beter. Is er eigenlijk een regioconsulent voor dit gebied ?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:56

Jazeker is er een regioconsulent, eigenlijk 2 zelfs, ze delen dit stuk een beetje. Marjolein is Smotz hier op bokt, dus die kun je zo een pb sturen. Coen is niet zo digitaal ;)

Welke knooppunten ontbraken er? Das altijd handig om door te geven, dan kunnen er nieuwe schildjes besteld worden en gaan we (ik help met enige regelmaat) even het bos in om een nieuwe paal te planten.

Geef vooral ook door waar je vind dat er onderhoud moet plaatsvinden en wat voor onderhoud, dan kunnen we dat meenemen bij een werkdag (met vrijwilligers, jullie dus :) )
We hebben nieuwe werkdagen gepland voor de herfst, die van het voorjaar konden ivm Corona niet doorgaan. Hopelijk lukt het najaar wel.
Zaterdag 10 oktober: Amerongen / Elst
Zaterdag 31 oktober: Leersum

MightyMickey
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:04

Ok Hilary, bedankt voor de info. De volgende keer ga ik er goed op letten en ook foto's maken van onduidelijke situaties.
Eigenlijk zou de knooppunten route voor ruiters net zo moeten worden opgezet als de knooppuntenroute voor fietsers. Dus met een pijltje erbij in welke richting je moet gaan en ook gedurende het pad (vooral bij langere stukken) hier en daar een bordje zodat je weet dat je op de goede weg zit. Ik fiets regelmatig knooppuntenroutes en bij de ANWB is dat echt super geregeld.
Bij het ingaan van het bos heb ik knp 116 blijkbaar al gelijk over het hoofd gezien (en later bij terugrijden heb ik m ook niet gezien, maar ik kijk misschien niet goed dan).
Ik kwam op enige moment bij een kruispunt met 3 ruiterpaden waarbij nergens stond aangegeven welk pad welke richting op ging. Dat is dan jammer, want je staat vreselijk te twijfelen terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:36

Ik ben het volledig (maar dan ook echt volledig!) met je eens. Op de Veluwe hebben ze hetzelfde systeem als voor fietsers en dat is veel duidelijker, maar... het nationaal park (Utrechtse Heuvelrug) wil daar niet aan volgens mij. Ik meen dat ze dat ‘verbording van het landschap’ vinden.

De knooppunten zouden zo geplaatst moeten staan dat als je recht op het schildje kijkt, je met je neus naar het noorden staat. Dan moet je dus op de kaart aflezen welke kant je op moet. Ik weet echter ook dat niet elke paal netjes naar het noorden staat, dus tja.

Edit: foto’s zijn altijd goed :j

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 20:41

MightyMickey schreef:
Vandaag ben ik vanaf de parkeerplaats bij Kasteel Prattenburg (bij Veenendaal) in het bos geweest, gewapend met Google maps en een afdruk van de knooppunten ruiterroute (via ruiterenenmennen.nl). Ik had een mooie route uitgestippeld maar het viel me toch op dat er helaas veel schildjes van de knooppunten ontbreken.
Vroeger ging ik ook altijd de fout in bij knooppunt 115, en ik weet nu waarom... Er staan 2 schildjes met 115.... en maar 1 is de goede....

Uiteindelijk wel een mooie rit gemaakt, maar toch een paar keer goed moeten kijken en een stukje "illegaal" over een voetpad omdat ik echt geen ruiterpad meer zag. (gelukkig is mijn richtinggevoel wel vrij goed, dus kon me wel oriënteren en wist welke richting ik uit moest).
Ook wel jammer dat er veel ruiterpaden zijn die vol met kiezels en keien liggen. En voetpaden worden gedeeld met ruiterpaden.. Ook niet heel handig. Qua onderhoud schort er wel wat aan, maar ja, het is altijd beter dan langs de weg rijden....Ik leer al beter de weg kennen en Google Maps erbij dan kom je er wel uit. Maar het kan zeker beter. Is er eigenlijk een regioconsulent voor dit gebied ?



Ik ken daar de weg vrij goed, ik rijd er geregeld, als je een keer samen wil?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:01

Hoi!

Ik ben de bijrijdster van Rahmi (van Bamisalami) :D
Ik was benieuwd of er hier iemand weet of je via het bos bij Kwintelooijen op een andere manier in Elst kan komen dan via de Oude Veensegrindweg->Veenendaalsestraatweg->Cuneraweg.
Ik rij nu steeds de Defensieweg richting Elst helemaal uit over het ruiterpad, op een gegeven moment stopt het ruiterpad/sturen ze je de weg op richting de Veenendaalsestraatweg, ik ga daar naar links, gewoon nog in het bos... wat officieel geen ruiterpad is kwam ik laatst achter. Ik dacht altijd dat het ruiterpad daar verder ging. _O- Dat kleine stukje bos rij ik uit en dan hoef ik alleen nog maar de Veenendaalsestraatweg over te steken naar het bos in Elst. Ik meen mij te herinneren dat er vroeger in Elst vanaf de Veenendaalsestraatweg een ruiterpad bord stond.. ik zie deze ook niet meer staan. :o? Maargoed, het is maar een klein stukje zonder ruiterpad.. maar als er een pad is wél met ruiterpad gaat daar mijn voorkeur wel naar uit. Over de weg ga ik liever niet, minder veilig en vind ik niks aan. :D

Lijkt me trouwens ook leuk om eens samen met iemand te rijden! Ik ben wel van de wat langere ritten. 3 uur + vind ik heerlijk!

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 20:42

Je moet inderdaad Via de Defensie weg dan en is inderdaad geen ruiterpad. Ik zelf ga liever bij de 3 zussen de weg in, en dan langs het kasteel op ( is asvalt, mogen alleen aanwonenden met auto's komen ). Ik wil best een keer samen rijden, ga geregeld die kant op, en dan wat drinken bij Berghuis ;) Of richting Overberg. Wilde morgen gaan, maar wordt 26 graden, vind ik net wat te warm. Dus moet ff verderop in de week kijken, dinsdag kan ik niet, woensdag ga ik al met iemand..

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:49

Jammer dat er geen ruiterpad meer is bij Defensieweg->Elst. Al zal ik dat pad nog wel gewoon blijven gebruiken. Het rijd gewoon zo makkelijk. :o

Ik vind de weg bij de 3 zussen zo druk... Nu is Rahmi echt wel fijn verkeersmak, maar hij heeft nog wel eens wat dingetjes. :')

Lijkt me leuk om eens samen te gaan! Doordeweeks kan ik echt onmogelijk plannen helaas. Zaterdagen zijn meer mijn vaste buitenrij dagen :)
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 26-07-20 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 20:49

ooh dat moet ook wel lukken....

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:50

Wordt wel warm zie ik!
Misschien slaat het nog om..

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 21:39

ja moeten we ff afwachten

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:37

Oh wacht, aankomende zaterdag kan ik ook helemaal niet bedenk ik me net. _O-
Misschien kunnen we Zaterdag 8 augustus vast zetten, mits het weer goed is? Of ergens in die week daarna (week 33). Dan heb ik een weekje vrij :)

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 07:51

In het weekend zet ik liever niets vast, dat kan bij mij met de dag veranderen. Maar ik laat het op tijd weten

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 11:50

Is er iemand die interesse heeft om een fries van 21 bij te rijden voor in het bos bij Rhenen? Paard kan geen uren meer het bos in en moet nog wel ff wat conditie opbouwen. Graag iemand met ervaring, omdat hij nog wel eens wat heftig kan reageren op dazen. Het is een verkeersmak en heel braaf paard. Er wordt een bijdrage gevraagd en je kan dan altijd rijden.
Ik hoor het wel.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:07

Ik stuur je even een pb! Vriendin van mij zoekt een bijrijdpaard.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:20

Ik zoek nog wel rustig aan. Maar heb het niet breed dus geen geld voor bijdrage helaas :(

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:58

Ik heb trouwens contact opgenomen met de KNHS, ze zijn al ff bezig met de gemeente en Recreatie Midden Nederland om het ruiterpad aan het eind van de Defensieweg (bij de Veenendaalsestraatweg) te verbinden met een nieuwe/de oude bij Elst (Plantage Willem 3). :D

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:07

_Ekenna schreef:
Ik heb trouwens contact opgenomen met de KNHS, ze zijn al ff bezig met de gemeente en Recreatie Midden Nederland om het ruiterpad aan het eind van de Defensieweg (bij de Veenendaalsestraatweg) te verbinden met een nieuwe/de oude bij Elst (Plantage Willem 3). :D


Gaat ze waarschijnlijk niet lukken want dat stuk bos is dus van Landgoed Prattenburg, en die zijn anti paarden :+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:35

Ze schijnen welwillend te zijn om mee te werken, maar (iets met politiek-tactisch geneuzel waarbij ik denk “get over it and mooooove onnnn”). Ik meen dat het met onderhoud te maken had, zal eens vragen wat de tussenstand is.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:44

Ik heb dus vanochtend de voortgang doorgekregen en ze zijn er nog mee bezig. Het plan was om dit voorjaar alles al klaar te hebben, maar dat is dus nog niet gelukt. Maar ze zijn er wel mee bezig en zoals ik het begrijp is het in principe al zga rond, alleen moeten de paden nog gemarkeerd worden. Dat laat alleen wat langer op zich wachten.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 17:21

Oh ben benieuwd, is dan het oude ruiterpad terug? Of willen ze hem ergens anders plaatsen?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:55

Volgens mij hetzelfde pad... maar dat was me niet helemaal duidelijk :')

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:58

Is er iemand hier die deze week tijd en zin in een korte photoshoot?
Met als thema "connectie tussen mens en paard"?

Stuur me een pb'tje bij interesse :)

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 13:34

Als het niet zo warm was, had ik het best gewild, maar nu dus niet, sorry