ik denk dat er al topics over geweest zijn en ik heb deze ook opgezocht en gelezen maar ik wou toch nog even graag mijn persoonlijk verhaal doen.
ik heb een haflinger ruin van 4 jaar waarmee ik al 2 jaar aan de hand wandelingen mee ga doen. dit gaat ook super goed maar nu wij bezig zijn stilletjes aan onder het zadel wil ik graag buitenritten doen alleen. we hebben al enkele buiten ritten met andere paardjes gemaakt en ik merk dat hij het heel moeilijk vind om mij niet meer naast zich op de grond te hebben. ik merk dat hij daardoor het andere paard gaat kopiëren zonder zelf echt na te denken of het wel echt zo eng is of niet. nu waren we de laatste keer buiten gaan wandelen met eentje waar hij in de kudde niet zo vaak mee samen staat en nu ging dat veel beter en had hij meer die zelfzekerheid dan daarvoor. nu zijn we al enkele keren samen met ons 2tjes op stap geweest aan de hand en dit gaat ook heel goed. maar als ik het dan probeer dat ik stukjes er op zit en hij vind iets eng zet hij zijn rem op en gaat overal naartoe behalve rechtdoor.
hoe kan ik dit nie juist oplossen? ik weet dat hij dat zeker in zijn mars heeft om alleen op stap te gaan.
nu moet ik wel ff melden. ik ben zelf een kleine stress kip om alleen op wandel te gaan hoe gaan jullie hier mee om? met de slechte dinges da kunnen gebeuren? paard op hol, er af vallen of noem maar op.
het is echt mijn aller grootste doel dit te kunnen doen samen met hem.

)