Rucphens bossen/hei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2619
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Rucphens bossen/hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 13:22

(ik hoop dat dit goed staat, zo niet kan iemand het misschien verplaatsen)
Sinds kort rij ik een leuke arabofries bij die vlakbij de Keijtenburgstraat staat.
Ik reed gister over een zandpad naast de heide en werd stil gezet door de opzichter.
Hij melde dat ik niet op het ruiterpad zat en dus verkeerd reed.
Nu heb ik dus gewoon geen idee waar dit ruiterpad loopt, hij zou mij een mail sturen met het kaartje van het ruiterpad nog niet binnen gehad.
Heeft iemand hier wel een duidelijk plaatje van het ruiterpad en hoe rij ik er vanaf de keijtenburgstraat naar toe? Helaas heeft de eigenaresse van de arabofries hier ook geen idee van. De volgende keer wil ik best op het infobord kijken maar daar staat ergens klein in de onderste hoek het kaartje op blijkbaar. Maar kom niet zonder krukje terug op het paard.

Ook zou het misschien gezellig zijn om samen buiten te rijden. Kan iemand mij meteen de route leren. De Arabofries staat namelijk ook nog aan huis dus geen buitenrijmaatjes. Ik heb liever geen boete van 90 euro aan mijn broek mocht die opzichter me nog een keer controleren.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:15


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:37

Volgens mij is het deze:

Afbeelding

Komt uit dit topic van bokt.
Is wel een oud topic maar voor zover ik weet is de ruiterroute niet veranderd.

friezenfan2

Berichten: 2619
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 07:27

Die foto was ik tegen gekomen maar in dat topic stond ook dat er een geüpdatet versie gepost zou worden.
Helaas is dat niet gebeurd, geloof ik.
Er stond ook dat de plaatjes niet goed staan. Ik rij pas net in hier en zie mezelf dus af dwalen door slechte zichtbare, gedraaide, missende paaltjes

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:30

Maar als je via de een aanrijroute komt zouden er wel paaltjes moeten staan van ruiterpaden. Moet eerlijk zeggen dat ik ze er nog nooit gezien heb. Maar dat zal wel aan mij liggen. Wat je ook kan doen is een bericht sturen naar de gemeente wellicht dat hun je verder kunnen helpen.
Vanaf welke kant kom je het bos in?

friezenfan2

Berichten: 2619
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 09:40

Aanrijroute?
Ik rij vanaf de keijtenburgstraat het bos in.
Tigra ben jij nog nooit stilgezet?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:22

Dan kom je er langs de posthoorn in toch?
Nee ik ben nog nooit stilgezet maar ik kom er ook niet vaak. Hoor wel vaker dat mensen beboet zijn of aangehouden. Blijft natuurlijk een risico als je afwijkt. Ik ga straks nog even kijken of ik nog wat heb liggen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:44

Heb net even bij ruiteren en mennen gekeken. Had je daar zelf ook al gekeken? Daar staat wel het een en ander op. Ik ga ervanuit dat het klopt want er staan ook paden bij wat je al menner niet mag/kan komen. Maar ga straks op m'n gemak even kijken. Er is best wat veranderd bij ruiteren en mennen. Maar daar kan je best een route maken en dan kan je kijken of je bordjes tegen komt.

Heb inderdaad ook weleens gehoord dat andere gebruikers van het bos het lollig vinden de paaltje om te draaien. Wat dan helemaal vervelend is als je dan een boete zou krijgen en je zelf denkt de goede kant op te gaan. Snap ook niet goed dat ze bij natuurmonumenten de paden er niet op hebben staan. Fietsen, wandelen en MTB wel. Maar daar zou je ook eventueel een mail naar toe kunnen doen. Neem aan dat hun recente informatie moeten hebben.

friezenfan2

Berichten: 2619
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 15:38

Dat wordt het kaartje uitprinten want ik kan niet steeds stil staan. Ze staat namelijk ook slecht stil.
Bedankt voor je hulp. En ik heb vandaag op die site gekeken maar daar moet ik nog wat handiger in worden denk ik. Het bos waar ik vroeger in reed tussen Breda en Oosterhout mocht je te paard overal komen behalve de mountainbikepadden. En reed daar ook vaak door de polder. Dit is dus nogal een verandering.

friezenfan2

Berichten: 2619
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 14:40

Vandaag geprobeerd het ruiterpad te volgen. 2 keer verkeerd gereden door niet duidelijke plaatjes.
En toen ik echt dacht nou rij ik fout ben ik maar terug naar huis gereden.
Net even via ruiteren&mennen, foto en google maps gekeken waar het fout ging.
En blijkbaar reed ik helemaal niet verkeerd. Volgende keer vanaf daar maar weer verder rijden.
Het is net een soort spoorzoeken, waar is het volgende paaltje. Maakt het buitenrijden weer eens anders.

happyhorse

Berichten: 4384
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Rucphens bossen/hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:02

Ondertussen al 2 jaar terug dat ik daar voor laatst gereden heb.
Maar de bordjes kloppen daar niet. Heb keer bordjes gevolgd en bleef rondjes rijden.
Gelukkig nooit geen opzichter tegen gekomen. Wel groep militairen dat ik de hei niet meer op mocht.