Buitenrit in Zuid-Noorwegen tips gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lie_ke
Berichten: 118
Geregistreerd: 13-08-07

Buitenrit in Zuid-Noorwegen tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 07:13

Hoi blokkers! Begin september ga ik met mijn vriend naar Noorwegen en het lijkt me fantastisch om daar een buitenrit te maken. Wie heeft er ervaring of tips voor een goede stal/manege daar? Voorkeur gaat uit naar een gewone buitenrit van een paar uur, (halve) dagtocht mag ook. Vriend heeft wat minder ervaring dus een tocht met enkel stap en draf mag ook :) Alvast heel erg bedankt

Groetjes Lieke

Identity
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:57

Waar precies in zuid-noorwegen ga je heen? Zuid-noorwegen loopt namelijk helemaal tot Trondheim, dat is al best ver omhoog!
Enkele aanraders:

Fossanmoen : halve dagtocht naar Uburen, vrij prijzig, alleen stap. Op ijslanders naar de top van de Uburen. Klimmen klauteren over rotspaden stijl omhoog en omlaag. Bizarre tocht waarbij je echt respect krijgt voor de paarden en een prachtig uitzicht. (Vlakbij Preikestolen, Stavanger)

Tryggvi Islandhestsenter: ijslanders, verschillende tijdsduren en voor ieder niveau (aan te geven bij boeken) Super gave rit gehad. Wij waren ervaren dus zijn in rengalop door het bos gevlogen maar hebben ook zeker getolt wat heel bijzonder is om te ervaren, je zit als een huis. Goede begeleiding, fijne paarden, aanradertje.
(Vlakbij Stavanger)

Als je nog verder naar boven gaat heb ik ook nog wel aanraders voor je in Geilo, Trysil, Dombas/Hjerkinn. Laat maar weten!

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Buitenrit in Zuid-Noorwegen tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:34

Heel vroeger heb ik gewerkt in Nordfjordeid, Andes Lefdal.
Daar kon je ook leuk de berg op en over de zomerweides struinen waar je dan ineens een loslopende merrie fjord met veulen tegenkwam.