Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. LWDaisy schreef:Ik laat stil staan altijd toe. Op die manier probeert ze van op een afstandje iets te onderzoeken, en dat mag. Liever dat dan doorlopen en alsnog schrikken.
Ik maak al jaren buitenritten op mijn eentje, en mijn paard is nog nooit op hol geslagen oid. Ze staat even stil, kijkt en snuift, en dan is het goed voor haar. Ik neem ook altijd koekjes mee. Niet dat ik haar vol prop onderweg (bitloos), maar ze mag best weten dat ze braaf is, en een koekje brengt voor haar die boodschap duidelijk over haha.
LWDaisy schreef:Ik laat stil staan altijd toe. Op die manier probeert ze van op een afstandje iets te onderzoeken, en dat mag. Liever dat dan doorlopen en alsnog schrikken.
Ik maak al jaren buitenritten op mijn eentje, en mijn paard is nog nooit op hol geslagen oid. Ze staat even stil, kijkt en snuift, en dan is het goed voor haar. Ik neem ook altijd koekjes mee. Niet dat ik haar vol prop onderweg (bitloos), maar ze mag best weten dat ze braaf is, en een koekje brengt voor haar die boodschap duidelijk over haha.
Marije_jiplover schreef:Bij mijn vorige paard werkte het om er veel mee te gaan wandelen.
Ernaast dus. Daarmee heeft paard veel vertrouwen in mij gekregen en als hij dan onderweg een keer echt iets spannend vond, werkte even afstappen ook goed, maar dat was steeds minder vaak nodig.
Huidige pony had ik al heel veel mee gehad als handpaard. Die had dus al een hoop geleerd van de pony waar die naast/achteraan mocht lopen.
En bij hem werkt even laten kijken en het enge voorwerp aanraken indien mogelijk ook erg goed voor het vertrouwen.