Alleen met mijn paard op vakantie; Waarheen te gaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angelz_Fly

Alleen met mijn paard op vakantie; Waarheen te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 20:42

Hallo Boksters!

Ik zit er aan te denken om deze zomer met mijn merrie op vakantie te gaan. Lekker buiten rijden :)
Nu is het zo dat er in mijn directe omgeving geen paardenmens is met genoeg animo om mee te gaan, dus dan zou ik zelf iets moeten bedenken.

Wat verder nog een ding is om rekening mee te houden, is dat mijn merrie niet alleen op stal of in een wei kan staan. Dat maakt de zaken iets ingewikkelder.

Mijn vraag:
Kennen jullie oa ''vakantiestallen'', campings, B&B's etc. in NL waar single ruiters kunnen logeren zonder dat paardlief alleen staat? Of heeft een van jullie misschien ervaring met georganiseerde trektochten oid?

Aanbevelingen, ervaringen, tips, ik hoor het allemaal graag. :j

Alvast bedankt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:53

cobiie

Re: Alleen met mijn paard op vakantie; Waarheen te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:57

Cantharel in Apeldoorn is ook een aanrader.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:58

Hoi Angelz_Fly. Ik heb het wel eens gedaan, in mijn eentje met mijn haflinger op vakantie. Ik heb vervoer heen en terug geregeld en een plaatsje op een plaatselijke boerderij voor een weekje. Daar stonden al andere paarden in pension, waar de mijne niet mee op de wei mocht, maar die wel op een zichtbare afstand stonden. De mijne kreeg een apart stukje wei met als gezelschap nog de shetlandpony van de eigenaar er bij.

Er is volgens mij veel mogelijk. Ik heb gewoon gekeken waar ik heen wou, of er maneges en pensionstallen in de buurt waren, websites bekeken en getelefoneerd. Dat was niet zo moeilijk allemaal. Wat ik je wel wil meegeven: in je eentje buiten rijden in een vreemde omgeving is niet evident. Je moet goed kunnen kaartlezen en een ervaren buitenrijpaard hebben dat bij onverwachte situaties niet in paniek raakt. In groep of bij een organisatie heb je het voordeel dat je het niet allemaal zelf moet uitzoeken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:03

Human and horse in Kootwijk is perfect hiervoor! Echt dik tevreden, ga dit jaar weer als het goed is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:05

Ik zit er ook aan te denken om dit jaar op pad te gaan met paardlief. Dus ik lees even mee! :D

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:09

Wij zijn geweest in villa nova in zorgvlied. De eigenaren hebben ook eigen paarden zodat je paard niet alleen staat. En het ruiter pad met handige routes ligt naast het hotel.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:09

De cantharel is ook top. Alleen die hebben geen eigen paarden. Moet je vertrouwen op andere gasten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:11

VDB Stables in Someren, staan meerdere paarden en ze kunnen er altijd eentje buiten in een paddock er naast zetten als je dat wilt

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:26

Op pad met Nanda Gids te paard op de Veluwe is zeker een aanrader! Ze laat je de mooiste plekken zien, ze mag van de ruiterpaden afwijken en je verdwaalt niet!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:33

streep schreef:
De cantharel is ook top. Alleen die hebben geen eigen paarden. Moet je vertrouwen op andere gasten

Bij de cantharel staat een schimmel van een medewerker die op stal gezet kan worden indien je de enige gast bent.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:21

Joh, het is zo simpel: daar is gewoon een club voor! www.nvvr.info

Als mijn laatste info klopt, zou er nog plek zijn op de Veluwe-trektocht van eind augustus. Check even voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:24

cobiie schreef:
streep schreef:

Bij de cantharel staat een schimmel van een medewerker die op stal gezet kan worden indien je de enige gast bent.

Cantharel zou ik ook doen! En daarnaast ben je daar echt nooit alleen. Sowieso heb je idd de schimmel maar ze zitten stampvol. En niet iedereen gaat tegelijk rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:25

Bed & Stal is ook leuk. Daar ben ik zelf nog nooit geweest maar schijnt super te zijn.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:35

BenB-Bennekom.nl
De eigenaren hebben ook 2 paarden die daar op stal en in de paddock staan. Aanrader! Zo de poort uit naar de Ginkelse Hei, mooi huisje met alles erop en eraan en een zwembad!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:41

Bed &B Klein Kunje in Elspeet Gelderland. Pas geopend. Stal met 3 andere paarden, en weidegang, grenst aan de heide en bos. Kijk maar op de website.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:51

cobiie schreef:
Cantharel in Apeldoorn is ook een aanrader.

Dit is zeker waar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 05:12

Camping Samoza, Camping Boszicht, Camping de Reeenwissel. Zo even 3 plekken waar ik ervaring mee heb. Alle locaties hebben stacaravan/blokhut of huisje(s) te huur. Alledrie vanaf de camping gelijk uit rijden.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 05:21

Ik vind b&b van Koren tot Manen in Kootwijk echt een aanrader.
Ze hebben zelf iets van 17 paarden, je mag altijd kiezen tussen paddock, weide of stal, dus ze staat nooit alleen.
En stukken goedkoper dan Cantharel.

Wel heel leuk idee met je paard op vakantie !
Ik ga wel eens weekendjes weg met mn paardjes (ook naar Kootwijk) echt genieten is dat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:28

Jorienn schreef:
Bed & Stal is ook leuk. Daar ben ik zelf nog nooit geweest maar schijnt super te zijn.

Is zeker super, mooi rijden in het bos en veel weidegang mogelijk!
Paarden van gasten staan alleen wel in een andere stal dan de eigen paarden, dus als er niet meer vakantiegasten zijn staat je paard alleen, of je zou moeten vragen of hij bij de eigen paarden mag staan.
De weides zijn groot, dus ze kunnen wel het idee hebben dat ze alleen staan als de andere paarden niet in weides direct er naast staan.

Angelz_Fly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 14:32

Dames,

Hartstikke bedankt voor al jullie reacties! Ik ga eens wat rondbellen!

Groetjes

Rapaz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:47

Ik ben jarenlang in mijn eentje met mijn paard op stap geweest (wederhelft op de fiets, andere routes meestal: paard te langzaam of te snel en ruiterpaden zijn vaak niet geschikt voor de fiets). Meestal overnacht op boerencampings met een klein tentje. Paard had hetzelfde probleem: niet alleen. Ervaring leerde dat een koe of iets dergelijks ook goed was of tentje naast het weitje. Door schade en schande wijs geworden, zocht ik eerst adressen op internet en reed die vervolgens vooraf in een weekend langs. Voorkomt toch een hoop nare verrassingen (zoals echt smerige stallen, slecht afgezette stukken wei etc.). Geweldige trektochten gemaakt in Nederland:)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:50

Ik ga zelf naar manege grol dit jaar. Mijn paard komt dan in een privé weitje omdat ze met zijn tweeën gaan. Maar het is ook mogelijk om in een groep te gaan. Of stal.

Zelf slaap ik op een camping in de buurt.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:50

Je kan ook eens kijken bij B&B Dream on Wheels in Lommel BE (niet ver van de grens) Daar staan ze in de paddock met stal. In de weide ernaast staan shetjes :)