Is samenwerking tussen de KNHS en staatsbosbeheer wel beter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gringorsd

Is samenwerking tussen de KNHS en staatsbosbeheer wel beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 13:27

Sinds kort is er een samenwerkingsverband tussen de KNHS en onder andere staatsbosbeheer. Hieruit is een aantal aanpassingen gekomen op de bestaande ruiterroutes van staatsbosbeheer, die de goedkeuring hebben van de KNHS :( Op de website: https://www.buitenrijden.nl/content/wie-zijn-wij/ , kun je deze tot stand gekomen routes zien en wie de samenwerkende partijen zijn. Op enkele kleine routes na wordt er behoorlijk ingeleverd op de bestaande routes, als voorbeeld het Liesbos bij Breda; de nieuwe situatie en de oude |( |( |(. Leuk dat de paardensportvereniging van Nederland zo omgaat met zijn recreatieve ruiters en menners.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gringorsd op 09-05-19 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala

Re: Is samenwerking tussen de KNHS en staatsbosbeheer wel beter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:41

aan de hand van jouw link kom je niet op routes uit. wat is er precies veranderd? kun je dat ook beschrijven?

gringorsd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 13:46

Ik had 2 foto's toegevoegd maar die zijn niet zichtbaar. Ik probeer het nogmaals

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:52

Wat is oud en wat is nieuw?

gringorsd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 13:53

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:21

foto's zijn nu wel zichtbaar. tja het is al langer bekend dat de knhs niet zoveel geeft om haar achterban.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:32

O, dat is een flinke verslechtering! Nu had ik sowieso al helemaal niets met de KNHS, maar dit versterkt het beeld dat ik van ze had wel.

Gabrielletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:40

Je begrijpt toch hopelijk wel dat de KNHS niet de partij is die het budget beheert voor onderhoud van ruiterpaden in het terrein van Staatsbosbeheer? Dat is immers Staatsbosbeheer zelf en zij worden sinds een paar jaar flink gekort door de overheid op het geld dat zij daarvoor krijgen.

Ik ben wel benieuwd wat die “goedkeuring” dan precies inhoudt. Ik kan me voorstellen dat de sportbond een adviesfunctie heeft via de regionale consulenten op het gebied van buitenrijden (en de verenigingen), maar niet bepaalt waar een route komt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:33

het is niet zo dat staatsbosbeheer geen geld heeft, dit is een kwestie van prioriteren. voor fietsers en wandelaars hebben ze wel geld.

SBB is een dienst die gemeenschapsgeld krijgt om landerijen te kopen, daar weer extra gemeenschapsgeld voor krijgt in de vorm van subsidies om nog meer landerijen te kunnen kopen en zo door en zo door. en nu is het (bijna) zover dat een behoorlijk aantal van dit soort verenigingen/stichtingen/ bedrijven menen deze gebieden te mogen afsluiten van de gemeenschap of nog extra entreegeld vragen en onderwijl wel voortdurend een beroep doen op subsidies. persoonlijk vind ik dat niet correct.

Los daarvan is inderdaad de vraag of de KHNS wel voldoende invloed heeft een die op zijn plaats is. hoewel recreatie niet de topprioriteit van de KNHS lijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:43

sbb gaat vele ruiterpaden sluiten vanwege geldgebrek.. wellicht wordt valt er zo nog iets te redden?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:12

eevita schreef:
sbb gaat vele ruiterpaden sluiten vanwege geldgebrek.. wellicht wordt valt er zo nog iets te redden?

Helpen in het onderhoud van de paden kan sluiten voorkomen, althans, daar zijn wij nu mee bezig (Utrechtse heuvelrug).

Ten aanzien van die kaart in de link en die buitenrijden-app: het ding is verre van compleet en absoluut niet correct.