Op buitenrit in Noorwegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bibibosch

Op buitenrit in Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 23:59

Deze vakantie ga ik ein-de-lijk naar Scandinavië. Is altijd al een droom van me gewwest, dus ik kijk er super naar uit! Ik ga lekker touren met vriendjelief en een mooie buitenrit door de Noorse natuur mag niet ontbreken (we zijn het gros van onze reis in Noorwegen, dus de voorkeur gaat uit naar een rit daar). Nu hoor ik graag tips en ervaringen waar ik dit kan doen. We overnachten in Oslo, Veslestolen, Geiranger, Flam, Bergen, Odda, Stavanger en Tregde, dus iets in de buurt van deze plekken zou handig zijn. Brand los

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:28

Ten eerste, leuk dat je naar Noorwegen gaat! Het is echt een fantastisch vakantieland, duur maar zo ontzettend mooi.
Ik heb hier alvast twee aanraders voor je, ik zal er nog meer posten als ik even op een computer zit :)

-Fossanmoen , rit naar (ca. 120 euro pp)
Dit is een vrije dure dagtocht van 4 uur met ijslandse paarden naar de top van de berg Uburen bij Stavanger in de buurt.
Als je een bizarre once in a lifetime experience wil moet je hier wezen: je gaat een berg beklimmen te paard! In het begin ga je een stuk over de weg en klim je over een mooi zandpad omhoog. Maar dan draai je de bocht om en is er een meterslang pad van stenen en kiezels. Teugels los en het paard omhoog laten klimmen, klauteren en springen!
Het heeft weinig met paardrijden te maken behalve dat je op een paard zit en het is alleen ‘stap’ maar de adrenalinerush en het prachtige uitzicht als je bovenaan aankomt zijn het echt dubbel en dwars waard!

-Tryggvi (1 tot 3 uur, prijzen varieren van ongeveer 35 tot 75 euro)
Tryggvi ligt ook bij Stavanger in de buurt en is ook een ijslanderstal. Je kan kiezen voor verschillende niveaus van onvervaren tot ervaren. Bij deze ritten ga je ook tolten en galopperen.
Hier ga ik zelf dit jaar heen. Het ziet er wat mij betreft goed uit: dwars door het bos, langs verlaten spoorwegen en woeste rivieren en bij de gevorderde rit zelfs kans om een rivier te paard over te steken.

Zoals je merkt ben ik dolenthousiast over Noorwegen haha :') sorry voor de lange post. Meer volgt als ik er aan denk!

Bibibosch

Re: Op buitenrit in Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 00:28

Vind je lange post juist heel tof, dus geen excuses! Klinkt allebei super gaaf zeg! Een ijslander rijden lijkt me al een ervaring opzich, laat staan in zo’n prachtig land als Noorwegen. Super bedankt en als je nog iets tebinnen schiet (mag evt ookniet paard-gerelateerd), hoor ik dat heel graag!