Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Marith_Ov schreef:Geen ervaring mee, maar ik heb sinds kort een AppleWatch die hetzelfde kan. Zodra je hard valt en niet op de signalen reageert die de Watch af geeft wordt er automatisch 112 gebeld. Ik hoop dat ik nooit hoef uit te proberen of dit ook daadwerkelijk werkt, maar ik vind het wel een prettig idee als ik alleen (bijna altijd) op pad ga met paardlief
Olympia96 schreef:Marith_Ov schreef:Geen ervaring mee, maar ik heb sinds kort een AppleWatch die hetzelfde kan. Zodra je hard valt en niet op de signalen reageert die de Watch af geeft wordt er automatisch 112 gebeld. Ik hoop dat ik nooit hoef uit te proberen of dit ook daadwerkelijk werkt, maar ik vind het wel een prettig idee als ik alleen (bijna altijd) op pad ga met paardlief
Ik wil liever een device dat niet gelijk 112 belt haha. Dit wordt veel voor ouderen met alzheimer of andere ziektes gebruikt. Maar ook geschikt voor ruiters denk ik?
bumper schreef:Lijkt mij een prima optie omdat hij niet via een meldbank gaat, maar rechtstreeks naar je aangewezen contactpersonen.
En locatie doorgeeft. Hoop dan wel dat je contact personen beetje locaties kunnen opzoeken. Is wel een app waarop je actief moet drukken , dus niet bij bewusteloosheid in te zetten.
Ik ga me er nog even verder in verdiepen.
Marith_Ov schreef:Tja, hetzelfde waarschijnlijk als je op je telefoon valt, of hij is stuk of je hebt mazzel en is nog heel. Dat zal waarschijnlijk ook met dat andere apparaatje zijn als je daar op valt. Alles kan onder de juiste omstandigheden stuk. Op een paard ben je nooit 100% veilig, ondanks alle apparatuur die je mee kunt nemen. Het blijft een risico, die je door externe apparaten iets kleiner kunt maken.
Grit schreef:Ik test het kastje geregeld. Ik heb er redelijk vertrouwen in, soms is het bereik minder en duurt het langer voor mijn vriend de locatie krijgt. Je kan het ook zelf testen door een sms te versturen.
Olympia96 schreef:Welke heb jij dan? Ik die van TriStar (geloof ik, op de vroege ochtend uit m’n hoofd).
Olympia96 schreef:Ik zat meer aan bergbeklimmers te denken die ongetwijfeld ook ‘iets’ bij zich zullen hebben. Ga mijn zoektocht daar even op focussen. En blijf benieuwd naar meningen
Gebruikers op dit forum: hoogendroog, Natascha en 13 bezoekers