ik ga morgen middag een strandrit van 1,5 uur maken bij rijstal de blinkert. Ik heb redelijk lange tijd niet gereden wegens meerdere nare ervaringen die ik had, maar toen ik reed, reed ik op gevorderd niveau en zou ik door gaan stromen naar ver gevorderd. Door een dubbele breuk in mijn been (was van een pony gevallen) moest ik stoppen en durfde ik na 11 weken gips ook niet meer. Niet voor niets zeggen ze dat je er altijd weer gelijk op moet. Maar goed, ik had mezelf gedwongen om nog te blijven rijden en na een jaar besloot ik toch te stoppen aangezien mijn angst met de les erger werd en ik er extreem tegenop zag elkaar keer. Ik heb eind vorig jaar na 4 (!!!) jaar weer 2 privé lessen gedaan en het ging eigenlijk prima. Toch ben ik niet op les gegaan, omdat ik het idee van een groep heel eng vind en ik ben erg bang voor de onverwachte bewegingen die een paard kan maken. Nu ben ik op Ameland en wilden mijn zus en ik toch wel heel graag een strandrit maken, ja het klinkt heel dom en raar, maar ik kan mijn angst niet zo goed uitleggen. want het rijden op zich vind ik niet zo eng. In ieder geval, toen ik belde naar rijstal de blinkert heb ik dit even kort uitgelegd en gezegd dat ik alleen stappen ook niet leuk vond. Toen vroeg diegene of ik stap en draf wilde en toen antwoordde ik dat ik galop ook eigenlijk wel wil. Ik vroeg met welk niveau wij zouden meerijden en toen zei hij gevorderd. Maar nu ben ik bang dat ik in rengalop moet, of op een wat lastiger paard (heb wel aangegeven dat -hoe aanstellerig het ook klonk- ik liever op een makkelijke zat). Heeft iemand ervaring met deze rijstal, het niveau en de grootte va de groepen op deze strandritten? Thanks alvast en judge me please niet om dit weirde verhaal, nogmaals; mijn angst is moeilijk uit te leggen, maar ik mis het rijden extreem dus ik wil het gewoon doen. ik weet dat ik het kan, ik moet gewoon van die onzekerheid af!
een aantal jaar geleden (denk ongeveer 6 a 7 jaar) ben ik op vakantie geweest daar en heb ik ook bij de blinkert een buitenrit gemaakt, in één woord GEWELDIG!!
ik heb toen op yorke een tinker en elke een haflinger gereden. Ik wens je veel plezier en geniet vooral!
moet maar weer eens lessen gaan nemen denk ik