In de herfst van 2017 had ik het geluk om met mijn verzorgpaard mee te gaan naar de Eiffel in Duitsland, om daar 5 dagen door de prachtige heuvels, bossen en valleien te rijden. Samen met nog 3 dames en hun paarden.
Ik heb altijd al de wens gehad om meerdaagse tochten te maken, dus dit avontuur smaakte natuurlijk naar meer!
In de weekenden pakte ik standaard de trein naar Utrecht waar mijn vriend woont en telkens valt het mij op hoe enorm bosrijk het gebied tussen Arnhem en Utrecht is. Sterker nog, je ziet de ruiterpaden soms gewoon liggen. Zo kwam ik op het idee om van Arnhem naar Utrecht te rijden en ging ik vorig jaar al een beetje aan het puzzelen met ruiterenenmennen en google maps. Het idee werd nog niet echt concreet totdat ik een van de stalgenoten sprak die ook mee was naar de Eiffel, een doorgewinterde endurancerijder die regelmatig haar paarden meeneemt naar het buitenland en zelfs eens van Arnhem naar Frankrijk is gereden. En toevallig, had zij ook al eens aan dezelfde route Arnhem-Soest gedacht.
Sinds december is het plan concreet geworden en hebben we een datum gestipt.
Dit topic heb ik aangemaakt om bij te houden hoe de route planning gaat en om natuurlijk tips te krijgen voor routes en overnachtingsplekken (maart is vrees ik iets te koud nog voor een tentje

Daarnaast wil ik hier delen hoe de voorbereidingen gaan, wat betreft training en bepakking. Wie weet hebben anderen hier iets aan.
De bedoeling is om rond de 25 km per dag te rijden, met veel stappen. Globaal zal het tussen de 80-100 km liggen, want we rijden natuurlijk niet rechtstreeks maar willen graag de mooie routes van de Utrechtse Heuvelrug meepakken!
4 dagen om in Soest aan te komen, 1 dag om op de Soesterduinen te rijden. Mijn stalgenoot moet daarna weer werken dus wil met de trailer terug rijden. Zelf zit ik er aan te denken om misschien in mijn eentje terug te rijden na een rustdag. Maar dat hangt er helemaal vanaf hoe fit Mano en ik zullen zijn. Het belangrijkste is dat de rit geen roofbouw is, voor niemand, maar een plezierige rit zodat we fit en sterk de lente in gaan (met wel wat pijn in de billen waarschijnlijk

En de slachtoffers

Beide paarden met al vele kilometers in de benen, enorm trouw en met een wil om te gaan.

En beide absolute clowns...