Website met verslagen van korte trektochten in Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marveld

Website met verslagen van korte trektochten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 21:17

Ik ben er een jaar of twee geleden eens aan begonnen maar het kwam er nooit van om hem af te maken terwijl er wel iedere keer nieuwe tochten bij kwamen. Maar nu heb ik hem gisteren toch online gezet. Vooral gemaakt om mijn eigen plezier te herbeleven maar daarnaast omdat ik hoop dat het mensen misschien net over het randje trekt om gewoon iets te plannen en te gaan. Er zullen hier ongetwijfeld heel veel mensen zijn die ook regelmatig tochten rijden en voor wie mijn verhalen gesneden koek zijn. Maar ik heb de afgelopen jaren ook zoveel mensen gesproken die gelijk riepen goh wat leuk dat heb ik ook altijd nog eens willen doen! Nou gewoon doen dus dan, het is echt niet zo moeilijk en het hoeft ook niet gelijk een een duizend kilometer tocht naar Verwegistan te zijn. Wie het kleine niet eert is het grote niet weert. Bovendien hoef je heel veel valkuilen niet meer in want daar heb ik al ingelegen en ze staan ook breed uitgemeten in het verslag

https://tepaardnognietopwegnaarsantiago.jouwweb.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:50

Wij kwamen/komen ze soms ook wel tegen tijdens tochten; de mensen die dan roepen dat ze dat altijd nog eens willen doen, maar als je ze uitnodigt een stukje mee te gaan, er allerlei redenen zijn om dat niet te doen.

Jammer, want je moet het inderdaad gewoon doen en zoals je al aangeeft: het is nooit te laat :D

En voor iedereen die wel wil maar nog niet durft: gewoon naar de B&B aan de andere kant van je rijgebied is ook een tweedaagse tocht :j die je net zoveel voldoening kan geven als een week langs het Wilhelminakanaal rijden...

Leuk om je verhalen te lezen; je ervaringen te herkennen en het geeft je toch weer een aanleiding om zelf iets te bedenken. Dank daarvoor.

Oh, enne, mijn tip: schoenveters.

Marveld

Re: Website met verslagen van korte trektochten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 22:29

Daar heb je precies gelijk in Ikke. Allereerste tochtje (niet vermeld op de website maar wel gedaan) was een jaar eerder vanaf de stal naar een camping 12 kilometer verder op, toen een dagtocht daar in het gebied en de dag daarna weer terug. Drie dagen feest met het gevoel dat ik totaal ergens anders was i.p.v. vlak bij huis

En hahaha inderdaad schoenveters, sinds een jaar of twee ook mee in de tas. Superhandig :-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:48

Met mijn vorige paarden wel enkele tochten gereden maar het huidige stel is nog niet erg wereldwijs, dus daar beginnen we maar klein mee. Vorig jaar een instructieweekend gedaan op een stal wel helemaal, wereldschokkend, 8km bij onze stal vandaan :D maar een mooie ervaring voor de paarden en voor ons een mooi testmoment wat er wel en niet werkt.

Dit stel blijkt een stal in den vreemde niet erg te waarderen. We hadden leuke ruime, open binnenstallen maar daar bleven ze onrustig. Toen besloten om ze maar buiten in de paddock te zetten en toen was het goed. Tja.......

Marveld

Re: Website met verslagen van korte trektochten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 22:58

Wat kunnen die beesten toch lekker ondankbaar zijn ;-).

Heb jij trouwens ervaring met zo'n wanderreit elektrische afzetting van 2 kilo voor het maken van een klein paddockje onderweg? En zo ja werkt dat?@ Ik heb er wel eens naar zitten kijken maar vind 200 euro wel veel geld als het niet zou functioneren

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:41

Nee, heb ik geen ervaring mee.
Het principe werkt wel, in de zin dat het in de basis dezelfde installatie is als wat je thuis op je draad hebt maar de goede werking staat of valt voor een belangrijk deel met een goed aardcontact en deugdelijke batterijen.

Wat mijn instructrice op haar trip door Frankrijk wel mee had was een stuk afzetlint en poortgrepen. Dan konden ze de tent in de wei opzetten en met het lint afzetten, zodat de paarden niet bij de tent (en scheerlijnen) konden.
Maar zij hadden ook een pakpaard mee; dat geeft wat meer mogelijkheden :D
In NL zou ik het niet doen, eerlijk gezegd.

Ons huidige stel paarden is gewoon nooit van de harde weg af geweest, zogezegd :D De ene vond zelfs het bos eng want daar liepen zomaar dieren los in het rond! En een puinhoop dat het daar is met al die losse takken, bladeren en boomwortels!
Maar ja, ze kwam uit de stad en had daar alleen een aangeharkt park als buitenrijgebiedje }>