Mijn merrie ( 9 jaar ) Is als de dood voor een simpel balkje. Op stal hebben we springbalken, en nu wilde ik is balkjes draven. Blijkt dat ze als de dood is voor die dingen! Deze balken hebben geen felle of rare kleuren, het is gewoon hout bruin. Ik weet niet of er iets in der verleden is gebeurt, ik heb der pas 3 maandjes. Maar, nu vroeg ik me af, hoe leer ik dit nou het beste? Er samen overheen aan de hand heb ik geprobeerd, maar ze springt op m'n rug. Ze wijkt wel netjes voor me, maar alsnog vind ik het te gevaarlijk. Aan de longe gaat ze koste wat kost erlangs. En aan de zijkant wat ''aandrijven'' aan de longe werkt wel, maar dan schiet ze erover heen en galoppeerd dan weer door. Als ik der dan binnenhaal, dan beloon ik der, maar dat is dan de 2de vraag; moet ik der dan belonen? Ze is eroverheen, maar geeft dan dus gas en bokt erbij. Ik wil niet het verkeerde aanleren natuurlijk.
Tijdens het rijden heb ik niet geprobeerd, maar aangezien ik der nog wat aan het ''doorrijden'' ben, en de normale draf gang nog niet ( goed ) beheerst, wil ik dit nog niet onder het zadel. Met dubbele lijnen zat ik aan te denken, maar als ze wegschiet, en ik heb geen grip. Met die touwen achter der? Het is nogal een angsthaastje, en dat loopt niet goed af.
Dus, iemand tips? Wil het liefst zonder dwang natuurlijk. Ik heb der nog laten kijken, snuffelen, en dat vind ze best, maar als ik dan druk op het halster geef ( Zachte natuurlijk ) dan spring ze er dus met een vaart overheen, en nouja, ik lig liever niet onder een paard.
Sorry voor het misschien warrige verhaal,