FOTOVERSLAG: Horse Safari in Afrika

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Koala94

FOTOVERSLAG: Horse Safari in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-18 14:08

Hoi!

Ik ben aantal jaar tussen mijn studie door al druk bezig met reizen. Inmiddels is het een verslaving geworden en kan ik nooit langer dan 2 maanden achter elkaar in Nederland zijn, dan komen de kriebels alweer. :') Hieronder de foto's en helemaal onderaan wat uitleg en denk veelgestelde vragen!

Afbeelding

Is het gevaarlijk?
Inprincipe niet. Maar het blijven wilde dieren, en ze kunnen aanvallen. Dus Ja, het kan gevaarlijk zijn. MAAR: als je een goede gids bij je hebt die het gebied kent en veel van gedrag af weet, is het een once in a lifetime ervaring!! Je moet ook gevorderd zijn wil je kunnen rijden, daar is de bazin ook vrij streng op.

Het ligt aan de wind en het gebied hoe dichtbij je kunt komen. Giraffen kunnen ver en hard trappen als ze zich bedreigd voelen, ze kunnen een leeuw doden. Dus beetje afstand is handig. Krokodillen vind ik zelf persoonlijk het engste. Binnen 1/8 van een seconde kunnen ze uit het water komen en hun prooi grijpen. Als wij langs de krokodillen gaan, letten wij goed op of ze in het water of aan de kant zitten, en gaan er met een grote boog langs. Neushoorns is een verhaal apart. Ligt aan de wind en locatie hoe dichtbij we kunnen komen. Gelukkig wist mijn bazin exact hoe ver we konden komen en dan is lichaamstaal belangrijk. Ze kunnen makkelijk 45 tot 50 km per uur halen, maar houden het maar een paar 100 meter vol. Dus op en open vlakte komen wij dichterbij dan in de bush. In de bush winnen de neushoorns het, op de open vlakte een arabier, toch zijn die race wedstrijdjes niet altijd leuk :P
Er zijn natuurlijk ook slangen, ook giftige, maar daar zijn ze hier heel scherp op.
Bavianen zijn er ook, die houden we lekker op afstand ;)
Cheeta's en luipaarden zijn er ook, maar die hebben het gemunt op de eland, impala, springbok etc. Vaak zijn zij bij schemer actief.
Het zit vol met kleurrijke foto's en de sterrenhemel is prachtig s avonds <3
De paarden zijn het gewend, die kijken niet meer op van een giraffe of neushoorn ( ze komen ook wel eens gewoon s nachts bij de paddocks even koekeloeren :') ) Maar het blijven paarden, zij schrikken ook als er opeens een impala of oryx uit de bosjes springt.

Goed. Ik heb met name van de struisvogels, giraffen, en de neushoorns foto's. Maar er zijn ook cheeta's, luipaarden, diverse soorten bokken, slangen, vogels, krokodillen, zebra's etc.

Afbeelding
Mooi shot van achteren

Afbeelding
De rhino's

Afbeelding
Geen cap is mijn risico, op mijn heup draag ik dus een radio die wij ALTIJD mee moeten hebben. Geen bereik met mobiele telefoon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik was een sprintje aan het trekken, totdat ik vol op de rem moest voor een giraffe. Ik heb 5 minuten met open mond staan kijken, deze stond wel heel dichtbij. Maar hij stond rustig, dus camera gepakt en deze gemaakt. Kleine botsing :)

Afbeelding

Dit was fantastisch, bazin reed dan vaak met de auto ergens in de bush. Dan dekte ze de tafel met wijn en snacks en salades op de motorkap van de Jeep, en dan aten we met zijn allen met zonsondergang!

Afbeelding
Dit is wel erg dichtbij.

Afbeelding
Een meertje in de bergen, waar we besloten even af te koelen

Afbeelding
Op de foto's is het lastig te zien, maar het water was op sommige plekken helder blauw.

Afbeelding
Afkoelen in het zwembad met bezoek ;-)

Afbeelding
met JT. met dit paard heb ik de 80km voltooid :D

Afbeelding
Als je paar uur per dag zit, dan ga je er soms naast lopen, of even andersom zitten, was best even fijn voor mijn billen soms :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot mijn favoriete foto
Afbeelding

Hoe ben ik er gekomen?
Vorig jaar kreeg ik de kans om in Mexico te gaan werken op een dressuurstal en rijden en les te geven. Dit heb ik gedaan, tussendoor nog paar reisjes gemaakt en die zomer erna ben ik weer teruggegaan naar Mexico. Intotaal heb ik daar 6 maanden gezeten.

In Mexico in aanraking gekomen met een Noors meisje die op een stal in Namibie vrijwilligerswerk heeft gedaan, en toen ging het balletje rollen. Na wat app contact met een Nederlandse eigenaresse mijn ticket geboekt en in December 2017 naar Namibie gevlogen. Eigenlijk puur toeval dus :+

Waarom Namibie?
Eigenlijk geen idee, ik heb altijd de voorkeur gehad voor iets minder toeristische landen. Namibie heb ik moeten opzoeken waar in Afrika dat precies lag, en alles wat onbekend of nieuw is, vind ik leuk. Geen idee wat ik kon verwachten, maar het was warmer dan in Nederland en mooie natuur, dus hoppa. :')

De locatie
De plek heet Okapuka, een private game reserve ten noorden van Windhoek. Ze hebben hier arabische volbloeden, deze fokken ze vaak ook zelf en ze rijden hier (ook met gasten) endurance mee. Intotaal ben ik hier 3 maanden geweest (kon niet langer ivm visum).

Mijn taken
Ik had 0 ervaring met endurance, maar mijn bazin heeft mij erin gerold en alles uitgelegd. Mijn taken waren het trainen van de endurance paarden. Denk daarbija aan longeren, dressuurmatig rijden om ze recht te houden, corrigeren na het rijden van gasten en conditie lange afstanden rijden ( heel vervelend om uren te rijden daar ;-) )

Ik mocht mee met de safaritochten, en als ik zin had mocht ik daarna ook nog lekker voor mijzelf hobbelen en in mijn eentje rijden in dat gebied <3 (wel altijd radio mee) Ik denk dat ik dagelijks 6 uur te paard heb gezeten. Is helaas niet te zien omdat een glas wijn of 2 er elke avond ook in is gegaan ;-)
In overleg heb ik ook wat prive tripjes voor mijzelf gemaakt. Zo ben ik naar Erindi geweest, game reserve waar ze leeuwen en olifanten hebben, en de sossusvle ( mooiste wat ik ooit heb gezien!!)
Ik heb intotaal 3 wedstrijden endurance mee mogen rijden, 1x een 40km in de Kalahari woestijn, 1x een 80km ook in de kalahari woestijn en 1x een 60km in Tsumeb (Noord Namibie tegen Angola aan, vlakbij Etosha) Ik moet nog 1x een 80 rijden en dan heb ik mijn FEI kwalificatie binnen *\o/* Plan is om dit jaar terug te gaan, en mijn laatste kwalificiatie te halen, en dan FEI 1* te gaan rijden!
Als afsluiter: De sossusvlei <3 <3

Afbeelding

Hierboven ben ik een paar dagen geweest, een van de mooiste dingen die ik heb gezien!! Door de zon veranderen de kleur van de bergen met de minuut.

ORUN gediplomeerd tot en met Z2. In opleiding tot jurylid.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:11

Wauw, prachtige foto's! voor mij echt een droom om dit ook eens te doen! onvergetelijke ervaring lijkt me

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:12

Wauw wat ben ik vreselijk jaloers :wow: <3

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:12

Wat een droom leef jij :D

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:15

Wauw super gaaf! <3

Solero

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:19

Wauw
Echt
Wauw

Ik ben even sprakeloos

[HAR] Marktonderzoek voor "Stel je eigen dekje samen"

My current situation is not my final destination.

Fellow

Re: FOTOVERSLAG: Horse Safari in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:27

Wauw, prachtige foto's! En wat zien de paarden er goed uit!
Heb zelf ook een keer een safaririt mogen doen, maar voelde me eigenlijk een beetje schuldig tegenover de paardjes. Dit is wel echt een droombaan zeg <3

Bowo

Wat een onwijs gave ervaring is dat zeg! Kan ik volgende keer niet mee in je koffer? O:)

Cayenne
Vlinderlicht

Huh, ben jij niet Iriscope met een nieuw account? Je complete verhaal sluit naadloos aan, inclusief de plaats, endurance, alle info etc :P

Maar mooie foto's! Zien jullie ook nijlpaarden?

Koala94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-18 14:30

Cayenne schreef:
Huh, ben jij niet Iriscope met een nieuw account? Je complete verhaal sluit aan :P

Maar mooie foto's! Zien jullie ook nijlpaarden?

Nee, ik heet Noor. Maar ik ken Iris wel, het is inderdaad dezelfde plek! Heb haar daar ontmoet, maar zij woont in Namibie. Zij werkte inderdaad daar en had een werkvisum. Voor mij was het vrijwilligerswerk op een toeristenvisum, en ik kon daarom maximaal 3 maanden blijven.

Ik ben altijd meelezer geweest, nooit gepost. Maar ik kan de gegevens van mijn account niet meer terug vinden :Y) Gebruikersnaam weet ik half, het emailadres wat daaraan gekoppeld was is niet meer in gebruik, en wachtwoord opvragen daarvan gaat niet omdat daar mijn oude telefoonnummer aan verbonden is :P Daar noway dat ik daar meer in kom :Y) Dus nieuw account aangemaakt.
Nijlpaarden niet, maar die zitten wel op een reserve 20 km verderop. :j
Laatst bijgewerkt door Koala94 op 30-05-18 14:37, in het totaal 3 keer bewerkt

ORUN gediplomeerd tot en met Z2. In opleiding tot jurylid.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:32

Omg. Ik ben zo jaloers! Wat een droombestemming <3

Haflinger Tristan

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:53

Jeetje, wat prachtig zeg!!
Zoals je zegt, een once in a lifetime experience! :j

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:02

Ooooh, wauw! Prachtig <3

http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Blogger voor WeFlyCheap http://www.weflycheap.nl/categorie/gastbloggers/denise-zalm/
Haflinger Storm B+13 L1+4

Only2Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:09

Gaaf! Echt wat bijzonder! Maar was het wel veilig om de dieren zo dichtbij te laten komen? Wat het niet gevaarlijk en vol risico’s om door een neushoorns gespiest te worden? #bangepoeperd

Take a smile :)

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:27

Prachtig !

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:29

Prachtig!

(Ik herkende het aan het zwembad *D . Ben er zelf jaren geleden geweest *D *D )

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:31

Wat super tof!

Safari te paard staat enorm hoog op mijn -moetikooitnogdoen- lijstje.

Ik ben enorm jaloers <3

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:38

Wauw heel gaaf! En die foto’s <3

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:39

Wow wat een ervaring, ben zelf 1,5 jaar geleden in Namibië geweest. Prachtig land. Te paard moet dat helemaal fantastisch zijn.

<3 Milan 12-10-2017 <3
<3 Elise 25-08-2020 <3

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:43

Wat een droom zeg <3 Lijkt mij fantastisch om dat te doen!

Nelis B+10 PR 192,5 - L1+10 PR 196,5 - L2+11 PR 202 - M1+8 PR 196.5

NeonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:46

Onwijs gaaf zeg

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:52

Wat super gaaf zeg! :j :oo

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:04

Wauw, fantastische foto’s!
Wat een ervaring zeg.

Deze gaat op mijn bucket list :D

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:32

Wauw wat gaaf zeg! <3

some of my best friends, never say a word to me...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:39

*-:) okay officieel mega jaloers :#
wat gaaf

Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen
Aladdin, L dressuur mennen, M vaardigheid mennen, L2 dressuur