Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 21:57

Hi Bokkers!

Ik heb een vraag en ik weet niet zo goed waar ik een antwoord kan vinden... Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Aanstaande zondag wil ik graag met mijn haflinger naar het strand. Noordwijk is voor ons goed aan te rijden, dus dat zou de fijnste optie zijn. Ik vind her volgende op de website van de gemeente Noordwijk over het rijden met paarden op het strand:

Citaat:
Het is verboden zich met rij- en trekdieren op het strand van Noordwijk op te houden gedurende :
a. het gehele jaar op het strand tussen de rijksstrandpalen 83.000 en 80.750 (zijnde globaal genomen het strand gelegen voor de beide boulevards) en;
b. gedurende de periode van 1 juni tot 1 september op het strand tussen de rijksstrandpalen 75.000 en 74.000 (zijnde globaal genomen het strand ter hoogte van de Langevelderslag


Tot 1 juni mag het dus op een bepaald stuk strand (ik weet welk stuk, ik ben er bekend/eerder geweest).

Maar is dit stuk ook fijn om te rijden als het een mooie zonnige zondag is? Ze geven zondag 23 graden op en we kunnen rond 12.00 op her strand zijn. Is er iemand die hier vaker rijdt met paard en ervaring met mij wil delen?

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:01

Je mag bij Langevelderslag zelf het strand niet meer op, dus die parkeerplaats valt af. Je kunt wel vanaf de parkeerplaats bij de Duindamseweg het duin in en dan het strand op. Dat stuk strand ligt midden tussen twee strandopgangen die wel drukker zijn met wandelaars maar je kunt daar best goed rijden, ook als het lekker weer is. Wel even opletten wanneer het eb is, want bij vloed wordt het strand wat smal en dan heb je meer last van wandelaars.

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:06

Het is dan niet prettig rijden, het gaat dan zeer waarschijnlijk heel druk zijn op het strand met mensen, kinderen en honden. Je kan in de zomer het best voor 10u rijden of na 18u, dan is het meestal wel rustig.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:11

Het is inderdaad in deze periode met mooi weer vaak heel druk op strand in de weekenden midden op de dag.
Ik ga eigenlijk altijd ‘s morgens vroeg of ‘s avonds.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:14

Noordwijk is vaak met mooi weer erg deuk. Zeker op een eerste pinksterdag met voorspeld prachtig weer. Dan zou ik idd kiezen voor ‘s ochtends voor 10.00 of ‘s avonds na 18.00. Dan is het vaak al een suk rustiger. Een sprintje of zelfs een drafje ga je moeilijk kunnen maken denk ik. Zeker met mensen met hun strandtentjes, parasolletjes, kinderen die spelen in de branding etc etc. Want ja dat doen ze al met 23 gr daar :j

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 17:47

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dat toch maar niet gokken denk. Hoe jammer ook :(

En de Vlietlanden? Die heeft speciale ruiterpaden toch? Waar mag/kan je parkeren met trailer? En kan je dan door het water of niet?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:17

Vlietlanden kan wel inderdaad :j ik zou parkeren bij de kniplaan. Lekker rustig stukje. Vanaf daar kan je zo het hele rondje vlietlanden doen.
Je hebt een klein strandje, is meer een opening tussen het riet waar je het water in kan en afgezet is. Let wel op, daar komen ook mensen met honden. Op het echte strand mag je niet komen met de paarden.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:21

Celiien schreef:
Vlietlanden kan wel inderdaad :j ik zou parkeren bij de kniplaan. Lekker rustig stukje. Vanaf daar kan je zo het hele rondje vlietlanden doen.
Je hebt een klein strandje, is meer een opening tussen het riet waar je het water in kan en afgezet is. Let wel op, daar komen ook mensen met honden. Op het echte strand mag je niet komen met de paarden.


Ik heb begrepen dat daar nu ook een klimbos en waterpark ligt voor kinderen, dus ik gok met het weer van de komende dagen dat het daar ook flink druk gaat zijn.

Is Meijendel niet aan te rijden voor je? Kan je een rondje Waalsdorpervlakte maken of een grote ronde met een stuk strand en natuurgebied waar je ook op mag :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:28

Ik denk dat geen enkel strand-achtig iets handig is als het morgen zulk weer is om eerlijk te zijn en op dat tijdstip. Zeker aangezien op de vlietlanden best veel watersporten worden gedaan, en je veel speedboten, waterfietsen en waterscooters om je heen hebt (bijvoorbeeld onder je door op een van de tientallen bruggetjes). Moet pony ook maar tegen kunnen :j
Geen mogelijkheid om eerder/later te gaan?
Mocht je willen doorrijden en wel de duinen in willen, kan ik wel de loonse/drunense duinen aanraden. Maarja dat is wel een heel stuk verder :+

@hierboven Klopt, maar het zijn wel allemaal ‘losse’ ruiterpaden. Zoals ik zeg, het echte strand mag je niet op, het paarden/honden strandje wel, maar dat is een breedte van max 5 meter waar je het water in kan. En als er veel mensen met de hond opuit gaan, moet je jezelf afvragen of je dat wilt.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 19:32

Storm is gelukkig honden gewend, dis dat is geen probleem. Hij gaat dinsdagavond zelfs mee naar de hondentraining, zodat de honden met paard leren omgaan :D

Ik denk dat de Vlietlanden dan misschien nog wel een optie zijn... Ga het even voorleggen. Mijn moeder en vriendlief gaan ook mee. Parkeren is in iedere geval goed te doen. Qua water wil ik Storm graag laten wennen aan het in water gaan. Dus ik hoef geen hele zee, maar een rustig stukje zou wel fijn zijn... Dus is dat kinder waterpark op die locatie?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:36

Bij mijn weten mag je bij het vlietlanden (muv de SGW) het water niet in, en ik gok zeker op dagen met lekker weer dat ze daar flink op controleren :)

Waterspeelgedeelte is in de grootste plas, er zijn ook nog 2 kleine strandjes met een meertje maar daar zijn alleen mensen/kinderen toegestaan. :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:56

xxwienekexx schreef:
Bij mijn weten mag je bij het vlietlanden (muv de SGW) het water niet in, en ik gok zeker op dagen met lekker weer dat ze daar flink op controleren :)

Waterspeelgedeelte is in de grootste plas, er zijn ook nog 2 kleine strandjes met een meertje maar daar zijn alleen mensen/kinderen toegestaan. :)

Het hondenstrandje dus wel :j
Dat zit bij onderstaand rood stipje.
Maar zoals ik zeg, dat is meer een opening tussen het riet, met een stukje zand van max 5 meter breed.

Afbeelding

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:47

Je kunt gewoon parkeren bij de boulevard op de Nortgodreef, dan bij oude locatie Meeuwenoord het strand op. Daar mag je naar rechts een heel eind rijden en ik keer om bij het bordje verboden voor paarden. Afslag 22 mag je daar gewoon op en af.
Linksaf kun je ook een stukje maar daar kom je al snel een bordje verboden voor paarden tegen.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 15:53

Fijn al jullie reacties! Ik ben zeker van plan om snel eens naar het strand/Vlietlanden te gaan. Vorige week hebben we de gok toch maar niet genomen met het mooie weer en de drukte. We hebben wel heerlijk een rondje door de polder gereden en wat foto’s gemaakt op de Bult, klein stukje natuur (mijn voortuin :j )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:10

Mooie foto's!
Ik ben afgelopen zondag wel op het strand bij Noordwijk geweest maar wel heel vroeg, we reden 6.30 het strand op.
Echt prachtig!! Hertjes in het duin en konijnen.
rond 8 uur het strand weer afgegaan toen werd het al drukker met honden en kids.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:41

Ja heerlijk he zo vroeg.
Wij gaan op zaterdagochtend ook altijd heel vroeg, ben je voor de drukte en de warmte weer weg!


Afbeelding

Afbeelding

Frouke91
Berichten: 35
Geregistreerd: 03-01-13
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:51

Wat ook fijn is Denise, is het strand bij Katwijk.
Mag ook pas na 7 uur s avonds op mooie dagen(geloof boven de 19 graden) maar is vanuit R'veen ook goed aan te rijden en een heel fijn strand om te rijden.
Parkeren bij de reddingsbrigade, strandopgang over en voila, strand!

Vlietlanden is ook leuk!
Have fun!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:57

Ja dat is ideaal, dat doen wij ook wel eens, je rijdt zo vanaf het parkeerterrein het strand op!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:34

Ook al mag het wel ik zou niet aanraden om met heel warm weer naar Noordwijk te gaan. Ik heb een vakantiehuisje direkt bij de parkeerplaats aan de Duindamseweg. Die is sowieso heel snel vol dus dan moet je met je trailer eventueel uitwijken naar manege Bakker. Maar als ik daar op het strand lig vind ik het vaak onverantwoord dat er ruiters met hun paarden tussen de badgasten doorrijden. Ik heb eens meegemaakt dat ik op het strand lag en iemand ging zonder zadel het water in. Ruiter valt eraf en paard loopt dwars tussen de kinderen door. Dat kan je als ruiter gewoon niet maken.
Een iets rustiger strand is het stuk tussen Langeveldseslag en Zandvoort. Je kan parkeren bij Langeveldseslag en door de duinen richting Zandvoort rijden. Echter dit is weer heel warm voor je paard. Het beste kan je s morgens vroeg of tegen de avond het strand op gaan

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:58

Bij de langervelderslag mag je het strand niet meer op, en inderdaad, overdag met dit weer moet je ook echt het strand niet op gaan met je paard, veel te druk.

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:21

Daarom ga ik ook bij afrit 22 erop, bij oude meeuwenoord. En als je vroeg gaat of doordeweeks in de avond is er plek zat op de boulevard om te parkeren.
Tja, ik ga al nooit in de weekends in de zomer, vragen om drukte in mijn optiek, doordeweeks laat in de avond of 8 uur smorgens is er niemand, en het stuk waar je wel op mag bij afrit 22 komen sowieso erg weinig badgasten, alleen wandelaars

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8338
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:23

Is er toevallig iemand die een kaartje heeft van het stuk noordwijk en omgeving waar op staat aangegeven waar je mag rijden op het strand?
Als ik druk in de weer ben met paardlief let ik niet op de palen en ik ben zo vergeetachtig dat ik de tel kwijtraak. Gelukkig ben ik met kaartlezen een hele hoop beter :Y)

En mag je bij het langevelderslag alleen het strand niet op vanaf de parkeerplaats of is het hele strand verboden terrein?

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:56

Het staat allemaal op de site van Noordwijk, exact welke palen en afritten. en op de opgangen op het strand staan zelfs nu de nummers van de oprit zag ik.
Heel groot rood bord met nummer 22 bij Meeuwenoord opgang

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8338
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:53

Ja dat is dus mijn probleem, die palen mis ik altijd (of ze moeten groter en duidelijker zijn geworden tussen twee jaar geleden en nu)
En voor iemand die totaal niet uit de buurt komt is het heel erg zoeken. De site van noordwijk staat het inderdaad op maar vervolgens kan ik niet op internet vinden wáár die palen zich vervolgens bevinden en schiet het nog niet op :(
(Of ik kan echt niet zoeken natuurlijk, die kans is best aanwezig)

Marjoleine89

Berichten: 1227
Geregistreerd: 15-11-08

Re: Strand Langevelderslag/Noordwijk: wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:12

Vanaf 1 juni is het strand verboden voor langevelderslag, sowieso mag je vanaf die parkeerplaats al de strandopgang niet meer gebruiken.