Het probleem is dat ik het nogal moeilijk vindt om een buitenrit te vinden die bij ons beide past. Mijn vriend is geen volledige beginner meer en beheerst alle gangen, maar ik kan hem ook niet onder gevorderd scharen. Op onze laatste buitenrit in Kenia (

Hij is verder totaal niet bang, en we vinden het allebei leuk om een meer "avontuurlijke" ofwel gevorderde rit te doen. Dat was in Kenia goed mogelijk omdat we alleen op stap waren met onze begeleiders, en we onze rit konden aanpassen aan zijn niveau. Ze zagen dat het heel goed ging dus het tempo ging omhoog. Maar in NL is het toch vaak dat je vooraf ingedeeld bent en in een groep gaat.
Ik ben nu bang dat een beginnersrit voor ons beide véél te saai en makkelijk is, maar ik durf ook niet zo 123 het risico te nemen om met een groep gevorderde ruiters naar buiten te gaan, mocht hij toch niet 100% bijbenen. Ik kan me ook voorstellen dat stallen niet graag toezeggen om hem mee te nemen op een gevorderde rit, om de redenen die ik hierboven noem.
Dus... weten jullie misschien plekken waar je een buitenrit kan maken waar ze de rit afstemmen op jouw niveau, eventueel ook terwijl de rit vordert? Of hebben jullie andere ideeën? We zoeken op maximaal een uur afstand per auto van Amsterdam of Rotterdam. In het budget zijn we flexibel. Mijn vriend heeft alleen nog maar engels gereden, maar ik vermoed dat western rijden geen probleem op zou leveren.
Alvast bedankt!