Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18468
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:01


Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:25

Plaatselijk in het bos is prima. Gewoon liever niet op de wegen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:07

Haha, sneeuw mag plaatselijk vallen :j Gewoon niet op straat inderdaad.


Shetjes zijn lief <3


En gek dat die GPS zo moeilijk doet ... Hebben jullie ook al eens met een andere app geprobeerd? Misschien werkt dat beter? Dan kan je ofwel koppelen met Endomondo, ofwel achteraf importeren.

Onali

Berichten: 18468
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:19

Had de faq van Endomondo al doorgelezen maar er kwam geen verandering in.

Gister dus mijn polarhorloge weer onder het stof vandaan gehaald en vandaag weer even testen.

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:21

Gisteren lag ik ook te prutsen met de FAQ en allerlei instellingen. Niets lijkt het op te lossen bij mij. Ik heb geen polar maar een fitbit, eens kijken of ik die kan koppelen aan de app. :Y)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:15

Ja daar loop ik ook tegenaan. Hij leek m wel te herkennen maar daar eindigde het feest

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:12

Heerlijke wandeling van 4,5km gemaakt. Gezellig met het hele gezin, incl. onze twee honden. Pinkeltje wordt daar altijd superenthousiast van! :) Wil het liefst achter de honden aan. Onderweg veel wind en uiteindelijk ook van die vieze motregen, maar het was absoluut niet koud. Was wel een fijn rondje incl. sjouwen door waterplassen en modder ^^

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:13

Jeujjj, ik sta heel eventjes 1e! Hahaha

jeetje77

Berichten: 3470
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:28

Ik heb vd week ook weer het eerste revalidatie rondje van 1 km gemaakt met feytje.
Afbeelding
Ze staat weer op ijzers, dus opbouwen maar.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:12

Fijn voor jullie!
Hier is het echt het weer niet om te wandelen, de laatste tijd ook wel eens in de regen gaan wandelen en was ook leuk, maar dit is toch wat anders. Hier regent het al 3 dagen nonstop, met de nodige wind. Alles is modderig en nat en dus ook slipgevaar hier op die veldwegen .. Helemaal niet leuk. Beetje in de binnenpiste gewandeld maar dat is toch niet hetzelfde :+ Gelukkig hebben we die wel!

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:25

Ik heb vandaag wel 0.92 km gewandeld :+
Wilde een stukje langs de weg maar het ging me toch opeens stormen! En uiteraard regen erbij dus we zijn maar omgedraaid -O-

Onali

Berichten: 18468
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:36

Held :')


Ik had de mestbeurt dus lekker geploeterd door de paddock.

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:41

Oh, ellende is dat ook. Het is bij ons ook heel nat. Ik ben elke vrijdag aan de beurt - en ik heb een gruwelijke hekel aan uitmesten... Maar het hoort erbij zeggen ze ;) Althans, op deze stal wel, en pony'tje staat er verder heel prima.

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:42

paxine schreef:
Ik heb vandaag wel 0.92 km gewandeld :+
Wilde een stukje langs de weg maar het ging me toch opeens stormen! En uiteraard regen erbij dus we zijn maar omgedraaid -O-


:')

Onali

Berichten: 18468
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:54

Bix schreef:
Oh, ellende is dat ook. Het is bij ons ook heel nat. Ik ben elke vrijdag aan de beurt - en ik heb een gruwelijke hekel aan uitmesten... Maar het hoort erbij zeggen ze ;) Althans, op deze stal wel, en pony'tje staat er verder heel prima.


Nadeel van 2 pony's, ik heb 2 beurten per week |(

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:21

Heb ik nu een button verdiend met "wandelaar van de dag"? :D :')


Och ja uitmesten.....hoort er ook bij helaas.....

Ik mest elke dag mijn eigen 2 boxen en de paddock waar mijn meiden instaan.....ach het houd je fit zal ik maar zeggen :+

Onali

Berichten: 18468
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:00

paxine schreef:
Heb ik nu een button verdiend met "wandelaar van de dag"? :D :')


Och ja uitmesten.....hoort er ook bij helaas.....

Ik mest elke dag mijn eigen 2 boxen en de paddock waar mijn meiden instaan.....ach het houd je fit zal ik maar zeggen :+



JA! Gefeliciteerd *\o/*

Meestal in de winter als de hopen net bevroren zijn vind ik het niet al te erg. Lekker licht in gewicht en 1 mooie hoop.
Maar nu af en toe spelen de paarden iets te wild op de paddock en lopen ze de hopen kapot. Waardoor je eerst alles bijeen moet harken en daar baal ik dan wel van.

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:04

Mesten vind ik niet zo erg. Ik vind het juist wel een leuk werkje. Een jaar geleden deed ik het elke ochtend bij op de stal voor alle paarden. Kreeg ik lekker korting voor ook. Nu verhuisd naar een ander stalletje en daar doen ze het voor ons.. soms mis ik alle dagelijkse klusjes op stal wel.

Ik denk dat ik mijn endomondo eindelijk aan de praat heb gekregen. Bij de challenge staat er namelijk "Fitness walking" en dan telt de gewone "walking" niet mee. Al mijn workouts ge-edit van walking naar fitness walking en nu trackt 'ie hem wel mooi bij de challenge. *\o/* Nu alleen nog uitvogelen waarom de gps het niet doet.

Om half negen komt de hoefsmid. Daarna lekker wandelen in het bos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:02

Ik weet nog niet meer hoe mesten werkt O:)
Vond het ergens wel fijn maar nu kan ik die tijd in de pony's steken en dat is ook wel leuk.

De challenge werkt met Fitnese walking (of Nordic walking) inderdaad omdat sommigen ook zonder paard wandelen en dit dan ook willen bijhouden. Dus alles met paard op fitness zetten en het komt goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:22

Vandaag weer eens een rondje gedaan, het leek wel lente! (alleen beetje koud)

Afbeelding

Afbeelding

Meneer had er zin in, de eerste kilometer ging hij nogal.. heb maar gewoon gevolgd. Daarna stabiliseerde het gelukkig ook weer. Op een bepaald moment zag ik zo'n donkere lucht onze richting uit komen, vertrouwde ik helemaal niet .. Dus stukje gelopen op een rustige weg. Toen het op het einde begon te regenen en we bijna terug waren nog het laatste stuk gelopen.

Grijs is de snelheid, rood mijn hartslag. Ik weet dat zo'n ding niet helemaal accuraat is, maar ik weet wel dat lopen niks voor mij is (soort inspanningsastma), dat heb ik vandaag geweten en blijkbaar wist mijn horloge het ook :=

Afbeelding

Waar we voor gingen lopen.. (niet op de pony letten, die is gewoon een beetje raar af en toe :') )

Afbeelding

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:29

[***] schreef:
Vandaag weer eens een rondje gedaan, het leek wel lente! (alleen beetje koud)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Meneer had er zin in, de eerste kilometer ging hij nogal.. heb maar gewoon gevolgd. Daarna stabiliseerde het gelukkig ook weer. Op een bepaald moment zag ik zo'n donkere lucht onze richting uit komen, vertrouwde ik helemaal niet .. Dus stukje gelopen op een rustige weg. Toen het op het einde begon te regenen en we bijna terug waren nog het laatste stuk gelopen.

Grijs is de snelheid, rood mijn hartslag. Ik weet dat zo'n ding niet helemaal accuraat is, maar ik weet wel dat lopen niks voor mij is (soort inspanningsastma), dat heb ik vandaag geweten en blijkbaar wist mijn horloge het ook :=

[ Afbeelding ]

Waar we voor gingen lopen.. (niet op de pony letten, die is gewoon een beetje raar af en toe :') )

[ Afbeelding ]



Mooie wandeling zo! Het was inderdaad koud vandaag, en hier ook niet helemaal droog. Ik kom deze week doordeweeks denk ik weinig aan wandelen toe - moet veel werken.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:57

Leuk [***]! Gekke pony haha!
Mooi rondje gelopen met een beste hartslag ook! :D Op de 1e foto lijkt het idd wel lente. Was het maar alvast zover......

Ik had vandaag les met allebei de dames. Maargoed ook want het ging tekeer als een gek hier met wind, regen, hagel en weet ik wat er allemaal naar beneden kwam. :oo
Zowel ik als mn juf waren heul blij met onze binnenbak!

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:06

Hoe gaat het hier? :)

Gisteren toch met een stalgenootje en haar shetlander een klein rondje kunnen doen. Haar shet loopt altijd los mee, geniaal. Dat hoef ik met die van mij niet te doen, dan ben ik hem kwijt.

We zijn ingeloot voor de Eper Paardenvierdaagse, dus binnenkort ook weer kilometers maken met de sulky. Die staat nu nog gedemonteerd in de woonkamer. Is opnieuw gepoedercoat en er komen nog nieuwe lagers op.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:21

Afgelopen week niet gewandeld hier. Het weer wat te slecht, koud, regen en heel veel wind.
Hopelijk van het weekend weer wat km's maken.

Gister de zadelmaker gehad en nu blijkt m'n zadel niet te passen op m'n jonge paard -O-
Als een speer te koop gezet en dan maar hopen dat ik snel iets passends vind. Want ook wij zijn ingeloot voor de 4daagse. Wel handig als ik dan onder het zadel kan trainen...…….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:13

Hier stilletjes, nachtdiensten zijn niet zo handig voor de wandelplannen. Hopelijk in het weekend weer, het is wel ineens lekker koud geworden zeg :brr:

Leuk Bix! Zo'n paardenvierdaagse lijkt me echt geweldig om te doen. Veel plezier met de voorbereidingen!

Balen Paxine. Wat voor zadel zoek je? Misschien dat boomloos als (tijdelijk) alternatief kan dienen? Kan je toch alvast wat trainen in afwachting van ...