Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:11

Marley wat goed van zohra, en het roze staat haar goed!

Vraagje : als de dazen er zijn in bosgebied, lopen jullie dan met vliegebdekens of alleen spray? Hoor hier dat veel het bos niet ingaan in de zomer, maar dat zou zonde zijn als dat niet gaat

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:13

Ik alleen met spray. Heb geen vliegendeken.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:31

Vorig jaar reed ik nog in het dazenseizoen maar dan was dat met vliegendeken :j En soms nog extra spray, al was dat volgens mij meer voor het idee dan dat het werkelijk wat deed. Liefst ook nog met hoofdmasker maar die wil hij niet ... wat dus als gevolg heeft dat alle beesten op z'n hoofd gaan zitten en ik constant met de zweep rond z'n hoofd zit te zwiepen :+

Nu met wandelen wil ik hetzelfde gaan doen, heb wel alleen een uitrijvliegendeken (zebra trouwens, werkt echt super goed, heel gek) maar als ik dan mijn dekje en longeersingel gebruik is toch alles in principe bedekt. Ook heb ik oortjes met vliegenfranjes die ik wil gaan proberen, misschien gaat dit wel beter als ik er naast loop ipv erop zit .. Maar is nog even testen.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:44

[***] schreef:
Fijn marley93! Wat doet een oornetje tegen de wind dan? Wat doet je paard dat ze dan met oornetje niet doet?


De dichte stof rond de oren zorgt ervoor dat de wind niet recht in haar oren waait, daar heeft ze een schurfthekel aan. :') Gaat ze met haar hoofd scheef lopen en dan maar zo snel mogelijk naar huis. Dit was een prima oplossing.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:20

Ah, op die manier, handig :j

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:55

Wij zijn ook weer zoetjesaan aan de wandelen :) Vandaag de eerste keer dat het weer op halster ipv kaptoom lukte, zonder stress het erf af en onderweg weer lekker de oortjes er op en de pas er in <3 We komen er wel weer :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:43

Gistwren ook weer ruim 7,5 km gewandeld.
Met tussenstop voor een drankje en ijsje..

Welke Facebook groep is er voor mensen die weinig rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:01

Dat is een mooie gemiddelde snelheid Hoppit := Groot paard? Lange benen? Of Endomondo die niet zo heel correct is? Ik ben al blij als ik 5 km/u haal _O-


@ darkchrystal : klinkt gezellig, en lekker :9

Facebook heet iets van Non Ridden Equine . Ben er wel lid van maar kom eigenlijk nooit op facebook :')

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:09

[***] schreef:
Dat is een mooie gemiddelde snelheid Hoppit := Groot paard? Lange benen? Of Endomondo die niet zo heel correct is? Ik ben al blij als ik 5 km/u haal _O-


Op dit moment veel te dikke D met korte pootjes :') Nou, Endomondo zal vast ook wel wat verkeerd geteld hebben hoor, hoewel we er ook erg goed de pas in hadden. Ik was in ieder geval blij dat het voor het eerst weer relaxt kon. Had de kaptoom bij voor als ze weer zou gaan stressen, maar 't was oortjes er op en gaan.
We voelden het wel goed toen :') Mijn vriend nog revaliderend van zijn gebroken enkel die sjokte er achter aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:47

Dat doen jullie goed dan inderdaad. Hier ook een D met korte pootjes, maar dat zie ik ons toch niet doen, vind 5 km/u helemaal prima :Y)


Zat eens in de statistieken rond te neuzen..

Afbeelding

Het gaat precies toch een beetje bergaf := Moet er toch weer eens werk van gaan maken :+

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 02:13

Hier door omstandigheden even twee weken niet actief. Daarna is het even zien of Zohra goed genoeg is om het wandelen weer op te pakken. Ze zit niet zo lekker in haar vel op het moment, dus we doen alles op haar tempo. Mag ook wel bij een bejaarde. :')

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:42

Gister met Bam weer naar het Extreme Mountain Trailpark geweest om verder te trainen op afdalingen en klimwerk :+:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:53

Dat ziet er gaaf uit Onali. Waar is dat?

jeetje77

Berichten: 3473
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:10

Gaaf, dat lijkt me ook zo onwijs leuk om eens te doen.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:31

Bergeijk toch? Aan de NL/BE grens. Vind het zo stom dat ik thuis nog geen paard had, woonde er op 3km vanaf :')

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:39


Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:02

Ja! Leuk. Die staat op het wensenlijstje.

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:35

Echt een keer doen hoor, je leert er zoveel van en de meest domme dingen denk joh dat doet hij best. Niet dus :+

Het is mentaal erg zwaar werk voor de paarden.

Wij hebben zelf 2 groepen gemaakt, 4 personen per groep en daarna lekker nagekletst. Je wordt vrijgelaten in het park en als je ergens niet uitkomt kan je hulp krijgen.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:23

Oh wat supergaaf Onali!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:06

Oh Onali, dat is zo cool!
Zoiets zou [***] ook echt zo leuk vinden :j


Hier weer 9 km op 2 dagen erbij. Eergisteren bijna 7 km gedaan en dat was zo'n fijne wandeling met zo'n geweldig enthousiaste pony. Denk dat ik de enige pony heb die enthousiast is als het regent ipv als het mooi weer is _O-

Afbeelding

Afbeelding

Gezellig weertje toch O:)
Maar eigenlijk viel het wel mee, gerommel rond ons en wat nattigheid, maar in het bos was het eigenlijk heel fijn, alles rook heel fris en we waren helemaal alleen, hahaha.

Afbeelding

Gisteren was hij iets minder enthousiast, het was mooi weer :P en ik haalde hem bij zijn avondeten weg dus dat was ook al een dingetje .. Maarja, als we onze trektocht willen gaan doen ( [BRT] Wandeltrektocht 2018 : De Voorbereiding ) gaan we toch wat aan die kilometers moeten doen dus besloten dat ik vanaf nu ook zo vaak mogelijk na het werk ga proberen te gaan, dan kunnen we dan een klein rondje doen en de dagen dat ik vrij ben wat groter ...

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:13

Goed bezig! Ik snap Cobe helemaal, dat het lekker is met wat vochtige lucht: minder pollen in je neus.

Pien_5
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-05-18

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:28

Ik verzorg 2 Shetlanders dus we gaan vaak buiten wandelen. Een rondje van 10 minuten, 30 minuten of zelf 1,5 uur!:) Mijn vriendin heeft dichtbij ook shets staan dus samen wandelen doen we ook regelmatig, super gezellig en lekker genieten. Kimba huppelt los achter mij aan, Dixy neemt nog wel eens de benen naar een hapje gras. Tegenwoordig gaat samen wandelen ook super!

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:20

Ik kom ook weer even binnen vallen...…...Ik realiseerde me ineens dat de 4daagse al over 2 weken is!! :oo In mijn gedachten was het nog veel verder weg! En ik heb nog geen outfit voor de intocht!
Weten jullie raad?
Het liefst wil de organisatie dat je iets aantrekt met het thema zilver omdat het de 25e editie is. Ik kan serieus niks bedenken -O-

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:22

Paxine dat is al snel! Hoe gaat het met de trainingen? Heb je zin om te starten? Qua outfit zou ik zo niet echt iets weten

Pien gezellig met de Shetlanders op pad. Leuke bezigheid met die kleintjes

[***] mooie voorbereiding aan de gang voor jullie trektocht, super leuk! Vond de pony het hoofdmasker ok? Als ik het goed onthouden heb was hij daar geen fan van toch? Kan me voorstellen dat die voorbereiding zeker ook al veel lol oplevert :)

Heeft iemand van jullie ervaring met sporthorloges? Ik zit eraan te denken de forerunner 735xt aan te schaffen.

Daarbij kun je routes uploaden en terug zien en heeft een back to start functie, zodat ik niet verdwaal :) kan ik ook mooi gebruiken wanneer ik met de pony ga hardlopen :)

Houden jullie altijd je tijd, afstand en route bij?

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:29

Ik heb al een jaar een Polar en die ligt nog steeds waar ik hem heb neergelegd na het opladen.

Ik vergeet dat ding steeds :o