Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:32

[***] schreef:
@ kwita : oeh, dat lijkt toch al wat groter dan een Shet <3 Of ligt dat aan de foto? :')


Dat klopt, het is er eentje van 1.36. en mijn dochtertje was daar ook nog maar 3,5. dus dat maakt het contrast wat groter. Vandaag zijn we zo naar een speelafspraak gewandeld 6,3 km, wat was ze braaf en wat hebben we genoten. ik kocht deze pony omdat ik de paarden zo miste een shet is te laag ivm rug klachten die dus reuma bleken te zijn. Het rijden is me al afgeraden intussen en dat ging toch al niet meer...Maar het wandelen begon als voorbereiding op het mennen en dat is zo gebleven ,ik vind het geweldig leuk en mijn pony ook. En mijn dochter die vind het ook leuk dus ja het is gezond voor ons allen wat wil je nog meer! 8-)

Maaiike94

Berichten: 1101
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:11

Leuk dit topic! Hier wandel ik ook regelmatig met mijn gepensioneerde merrie, ze vind het altijd erg leuk om het bos in te gaan.

Laatste tijd een beetje weinig tijd gehad omdat het altijd al donker was als ik er weer was van werk en vaak slecht weer, maar morgen gaan we weer een rondje!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:26

Pluttersput schreef:
Maar je kan toch met 2 tegelijk wandelen? Of zijn ze erg uhm.. tja.. onstuimig?


ellepel schreef:
Vrees dat er dan 1 links en 1 rechts naar het gras gaat graaien :')


Denk dat bovenstaande wel een goede samenvatting is :')
Plus het detail dat de ene niet vooraan stond toen de sociale vaardigheden uitgedeeld werden en de andere niet ziet waar die loopt .. maakt het beetje ingewikkeld :+




Fijn alweer die actieve wandelaars! Was ook wel een fijne dag vandaag, ik heb in totaal zo'n 7 km gedaan denk ik, moet de kaartjes nog bekijken. Welkom ook aan de nieuwe mensen!

@ kwita : dan is dat wel een leuke maat :j Ik zit trouwens in hetzelfde schuitje als jij en gelukkig vinden hier de pony's het wandelen ook leuk en kunnen we op die manier toch nog van de natuur genieten :)

[***] had overigens weer "een momentje" vandaag, op dezelfde plaats als daarvoor. Heb echt geen idee wat er daar is, we lopen langs zoveel bomen en struiken en velden maar als daar iets kraakt draait ie meteen door... Gelukkig kon ik er wel sneller rust in krijgen dan laatst en was het daarna ook van hem af. Maar toch raar.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:17

Goeiemorgen!
Weet iemand hoe ik mijn eerdere wandelingen van dit jaar in kan voeren bij mijn challenge kilometers?
Ik snap er weer geen biet van :') Deze heb ik alleen wel gedaan onder wandelen, niet onder nordic walking.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:43

Je moet je activiteit fan wijzigen, dan kan je het wandelen omzetten naar nordic walking. Moet ik ook nog doen, doe nu dus nog mee met 0km op de teller :+

xjessiesl
Berichten: 414
Geregistreerd: 26-11-14
Woonplaats: Angeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:53

Ik meld mezelf ook weer, had als het goed is ook een verzoek gestuurd voor de app. Ik wandel regelmatig met Jonkvrouw en wil het wandelen met Rebel ook weer wat op pakken nu het weer beter is, zodat we binnenkort ook onder de man (vrouw) op pad kunnen. Ik moet even kijken of ik alles in de app ga zetten, maar ik praat in elk geval wel mee :).

Vandaag met Jonkvrouw en de hond ongeveer 6 kilometer gewandeld, heerlijk weer.
Afbeelding
En van de zomer.
Afbeelding

Rebel 2 weekjes geleden.
Afbeelding

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:00

Nou eindelijk toch alles omgezet naar nordic walking. Alleen vanaf januari, de rest heb ik lekker laten staan, die tellen toch nergens meer bij mee. Was niet voor niets, we staan 1e! :D

Activiteiten dubbel erin zetten doe ik niet, ik wil vooral eind van het naar weten hoeveel km we nou hebben gemaakt. Doel is nog steeds de 2000km halen, vooralsnog lukt dat steeds niet helaas -O-

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:03

Ik meld mijzelf ook, vandaag weer een heerlijke wandeling van 9 km met mijn paarden gemaakt. Ik wandel geregeld met mijn paarden. Mijn fries (vandaag 21 geworden) wordt een dagje ouder. Rijden gaat nog goed, maar we genieten ook enorm van het samen wandelen.
Ella (Schwarzwalder fuchs) is 6, zij wordt de opvolger van Sietske. Met het rijden lopen we tegen nog wat uitdagingen aan, maar als wandelpaard (ze gaat ook vaak mee als handpaard als ik op Sietske rij) is het een heerlijk paard.
(foto's nog van afgelopen zomer)

Afbeelding


Afbeelding

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:17

Was het bij jullie ook zulk heerlijk weer vandaag?

De dag begon wat grijs en koud maar toen de zon erbij kwam vanmiddag leek het wel voorjaar.
Vanmiddag heerlijk 7 km gewandeld in 1 uur 45 min. met een graaspauze tussendoor.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 19:00

Zo het omzetten is gelukt! Tnx voor de hulp :D Helaas heb ik niet elke keer m'n endomundo aan gehad dit jaar maar het jaar is nog jong. Vanaf nu elke keer aanzetten dat komt het goed.

Vandaag heerlijk 13km gelopen. Het was prachtig weer! In het bos was het zelfs warm! Laat dat voorjaar maar beginnen, wij zijn er klaar voor :D

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:19

Ik moet ook nog steeds even voor Endomondo gaan zitten, dat schiet er tot nu toe steeds bij in. Vanmiddag heb ik heerlijk een stuk gewandeld samen met een vriendin. Het was echt heerlijk weer vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:55

TinGu schreef:
Was niet voor niets, we staan 1e! :D


|( |(



:P


Hier was het ook héérlijk weer! Bijna constant in de zon gewandeld, alleen laatste uur ofzo trok alles dicht maar gelukkig geen regen. Zo'n 3u onderweg geweest (met pauzes inbegrepen) en ruim 11 km gewandeld. Was gezellig :)

Moet nog alle wandelingen in Endomondo zetten, morgen maar even doen, dan is alles weer up to date 8-)


@ xjessiesl : heb je toegevoegd en uitgenodigd, wist niet wie je was :P

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:39

Wij even op een laag pitje, twee weken geleden een ongeluk gehad met de koets en nu allebei wat gebroken. Kom dus niet bij m'n knol, aangezien die een aantal km verderop staat en daar toch echt wel een auto of fiets voor nodig is -O- .

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:54

Oei Hoppit, dat is oliebol.. En beide breuken opgelopen? Waar zitten de breuken?

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:54

[***] schreef:
TinGu schreef:
Was niet voor niets, we staan 1e! :D


|( |(


Dat dacht ik dus ook meteen. Ach arme [***] :(:)
Gelukkig sta je maar een paar km achter me, en nu het beter weer wordt ga ik vaker onder zadel, dus je hebt me zo ingehaald :P

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:56

Ik kom ook jullie volgen. Ik loop ook veel met mijn kleintjes.
Als ik de straat oversteek sta ik gelijk in het bos.

Afbeelding

Afbeelding

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:08

bellehorses schreef:
Oei Hoppit, dat is oliebol.. En beide breuken opgelopen? Waar zitten de breuken?


Mijn vriend zijn enkel, ondertussen schroeven en een plaatje in en geen gips meer.
Ik mijn rechterscaphoid, oftewel rechterpols zit in het gips tot 10 april en ben tot nu toe nog steeds beurs met een gekneusde enkel en linkerschouder. Maar erg handig als je rechtshandig bent en met dieren werkt :roll: :n
Maar al bij al heul veel geluk gehad dat we geen van beiden met onze bolletjes ergens tegen geknald zijn en de pony nauwelijks een paar schaafwondjes.
Komt wel weer goed }:0

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:12

Oei dat is balen zeg! Beterschap! Y;( Y;(

'Gelukkig' valt het met ponylief dan nog mee. :(:)

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:36

@Hoppit, beterschap, en idd fijn dat de pony's er met wat schaafwonden zijn afgekomen!
Sterkte! Y;(

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 04:58

Ai Hobbit, wat schrikken zeg :oo

Beterschap voor jou en je vriend. Hopelijk houden jullie en je paard er geen nadelige gevolgen van.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:09

@Birdie60:Wat een mooie paardjes !

@Hoppit: beterschap voor jullie! Dat zal idd schrikken zijn geweest zeg!

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:54

@ TinGu : haha, we gaan ervoor :Y)

@ Birdie60 : lief zeg. En welkom!

@ @Hoppit : poeh, klinkt naar zeg! Gelukkig is pony er relatief ongeschonden uitgekomen en hopelijk heelt het bij jullie ook allemaal voorspoedig. Hoe is het gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:05

Zo, ik heb even bijgewerkt, sta weer 1e :Y) :))

Best wel trots, tot nu toe al 115 km gewandeld sinds begin van het jaar! En ik ga voor alleen maar meer 8-)

Dit zijn onze laatste wandelingen, dus van zaterdag & gisteren.

Met [***], even terug opwarmen na de koude en aantal dagen stilstaan, weet nooit goed of hij stijf gaat zijn of niet maar tot nu toe nog niks gemerkt dus dat is wel fijn.

Afbeelding

Met [***], eens kijken onder de brug en zelfs stukje verder door, is mooi daar maar ik had teveel schrik om verder te gaan :')

Afbeelding

Afbeelding

En gisteren met [***] wat meer afstand..

Afbeelding

Kwamen we onderweg tegen, wat een massief ding was dat zeg! Is ook meteen een zwak puntje van [***], omgezaagde bomen of boomstronken weet hij nooit wat hij daarvan moet denken, dus hij had het weer moeilijk maar na even wat tijd erin gestoken te hebben was hij overtuigd dat het ding hem niet ging opeten ;)

Afbeelding

Ben wel lekker consequent met mijn gemiddelde snelheid 8-)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:51

Goed bezig! Hier vandaag geen km gemaakt, pap en mam zijn samen gaan wandelen :+

En morgen.... eindelijk weer onder het zadel het bos in! *\%/* Even lekker de benen strekken voor de heren, denk dat ze daar ook wel aan toe zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:30

Jeej voor jou! *\o/* En jeej voor mij *\%/* Hahaha ;)


Ik heb er vandaag nog 10 km aan toegevoegd, sta nu in totaal op 125 wandelkilometers :D De grootste hoop vandaag heeft [***] gemaakt voor de verandering. Ben met hem eens naar het veld aan de overkant van stal gegaan ipv naast de stal, heb je wat meer mogelijkheden. Hier was hij (op het begin na) nog nooit geweest dus was wel benieuwd. Maar het is zo'n knap paard <3 Hij was op het einde toch wel echt moe, vanaf een kilometer of 4 begon hij echt in te kakken :(:) Heeft nog een beetje conditie-training nodig, is ook de eerste keer dat we zo'n lange wandeling doen...

Afbeelding

Zelfs over een maïsveld was voor hem geen probleem (wilde niet meteen over de straat want daar rijden ze soms nogal asociaal en wilde eerst even aftasten, ben wel langs de straat teruggekomen), toch wel gek, ik weet niet of ik dat als blind paard zo leuk zou vinden, al dat gekraak onder je voeten en die stoppels die tegen je benen komen, maar voor Bo was het de normaalste zaak van de wereld 8-)

Nu weer even pauze -O- De komende dagen werken en in het weekend is het even afwachten want ze voorspellen regen ... Maar de voorbije 3 dagen toch wel echt genoten hier!