Het lijkt mij leuk om de voorbereidingen en de tocht zelf hier te delen. Ik heb al veel info opgezocht over dit onderwerp op bokt en misschien heeft als wij onze tocht delen iemand anders ook nog iets aan onze ervaringen.
En bokkers hebben vast wel tips voor ons. Het wordt de eerste keer dus best spannend!
We willen zonder trailer, dus we vertrekken vanuit stal en keren hier ook weer terug. Hierdoor was het erg lastig om overnachtingslocaties te vinden op de route, maar het was ook een leuke uitdaging om dit uit te zoeken. We reizen zonder al te veel bagage dus zijn afhankelijk van b&b's voor ons met bestaande omheinde locatie voor de paarden.
Inmiddels ligt de route vast. Sommige afstanden zijn langer dan gewenst, maar dit kon dus niet anders en wordt gecompenseerd met een rustdag en kortere afstanden tussendoor.
We zullen 7 nachten gaan en in totaal 150 km rijden. Via google maps hebben we gekeken of bruggen/kruisingen haalbaar waren te paard en op sommige stukken voor een rustigere route gekozen. Via http://www.ruiterenmennen.nl heb ik zoveel mogelijk de route via ruiterpaden opgezocht en deze naar een kaart op mijn telefoon gedownload met de app Locus Map. Voor de route die niet over ruiterpaden gaat moeten we even kijken of dat handig is via google maps of beter via afstandmeten. Ook afhankelijk van wat meer batterij kost.

Inmiddels hebben we zadeltassen besteld en heb ik een beetje uitgeprobeerd wat hierin kan. Viel me niets tegen! Van het weekend maar eens kijken hoe het gaat met vastmaken aan het tuig.
Verder zijn we bezig met conditie opbouwen bij de paarden. Van de winter hebben ze veel stil gestaan door een te natte bak. En te weinig tijd tijdens de licht uren voor lange buitenritten.