Buiten Rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Ameland_x

Buiten Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 23:33

Hoi!
Ik ben wel benieuwd of jullie ook buitenrijden en zo ja, waar?
Kunnen jullie er zo komen of moeten jullie er met een trailer heen?

Zelf woon ik op Ameland dus het bos, de duinen en het strand liggen letterlijk om de hoek! :)

Groetjes!

Azmay

Re: Buiten Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:34

Ik rijd over straat, helaas geen bossen of trailer tot mijn beschikking.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:39

Ik rij in de 'polder' rond stal, en als ik naar het bos wil pak ik de trailer (15 minuutjes rijden)
Ik woon op de Veluwe, maar kies er toch voor mijn paard langs de A50 te stallen ipv aan het bos :-) :D

Heerlijk hoor, Ameland!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:41

Heb een klein bosje om de hoek. Kan ik best leuk rijden. Ook met veel zandpaden, maar dat heb ik ondertussen wel gezien.
Sindskort een trailer om mooie buitenritten elders te maken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:44

Geen trailer dus meestal gewoon hier in de omgeving. Geen hele grote bossen. Maar is wel te doen.
Ga soms wel met iemand rijden die wel een trailer heeft ook wel fijn om dan eens ergens anders te rijden. Op een gegeven moment ben je overal al zo'n beetje geweest en kom je vaak op dezelfde routes uit.

Waar ik weleens rij is Oude Buisse Heide. Kan je maar 1 rondje rijden dus ben je snel klaar. Verder ga ik weleens richting Visdonk, rucphense Heide maar ook naar Horendonk(België). In België hebben ze meer en betere ruiterpaden dus ga ik toch vaak die richting op. En als ik richting Visdonk ga is door België het kortste.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:50

Ik rij vooral zomers vaak buiten en dan als ik een klein rondje maak kan ik naar het "bos" wat op 5 minuutjes stappen ligt, maar dat is eigenlijk meer een park en vooral op verharde paden. Vanaf daar kan je verder rijden naar andere rondjes die wat leuker zijn en met betere paden maar dan ben je al gauw 3 uur onderweg.

x_Ameland_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 23:53

@Azmay ah, dat is jammer!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:13

Hier staan we zowat in het bos, terrein af en lekker 3 uur de bossen in heerlijk :P. ( En een groot meer op een minuut afstand :j ).

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:27

Ja, vaak! Ik heb veel mazzel, de wei is vlakbij het bos. 1 vrij grote drukke weg over en dan boscrossen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 01:43

Ja, ik had wel geluk hoor! Verschillende rondjes polder konden vanaf het hek beginnen en als ik na 10 minuten stappen bij het viaduct over de snelweg kwam stond ik daarna in het bos.
Anders had ik dat stuk grond ook niet gekocht hoor. Ik was geen bakruiter en had toen ook geen rijbewijs, laat staan trailer. Dus dat woog zwaar mee. :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 01:54

Meestal ga ik de polder in, geen bos vlakbij helaas. Zo eens in de maand/2maanden probeer ik naar het bos/strand te gaan met de paardentaxi.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:27

Ik heb op 5 minuten afstand over de weg ( waar 15 km per uur gereden moet worden ) een klein bos ( hitland bos ) strekt nog redelijk ver uit, er is een lang galoppad wat weer terug gaat naar onze stal. Ook kan ik langer doorrijden en dan naar een ander bos rijden maar dat heb ik nog niet gedaan omdat ik dan veel over de weg moet

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:29

Op dit moment ligt het buitenrijden even stil, maar als ik buitenrijd is dit meestal in de Drunense duinen en de bossen die erom heen liggen. Bos is onder de man een kwartiertje stappen, de duinen is wat verder rijden (half uur vanaf stal ong, maar wel grotendeels door de bossen). Een trailer heb ik niet, dus ik ga altijd onder de man

SayaJones
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:35

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:37

Ik rijd met mijn paard alleen maar buiten :) Bos hebben we hier ook gelukkig om de hoek.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:48

ik rijd overal. Om bij het ruiterpad te komen moet ik bijvoorbeeld een woonwijk door (gemeente heeft het onverharde pad door het weiland afgesloten). Ik heb daar geen moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat de mensen het in de woonwijk niet altijd fijn vinden. Dus ik vraag ze vooral een klacht in te dienen, ik heb dat zelf ook al gedaan.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:58

Ik moet eerst zo'n 3 kwartier over de weg heen voor ik bij het bos ben, moet ook een tunnel onder, spoor over en viaduct over voordat ik er ben. Ben gister nog geweest

Afbeelding
Afbeelding