Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18470
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:10

Weet je alleen wat het nadeel is? Men gaat niet uit van shetlanders. Is af en toe net alsof je met een hond op de weg loopt en dat in combinatie met het staptempo van een mens met shet tegen dat van automobilisten. Levensgevaarlijk.

En het bospad kapot lopen???? Onzin. Ja op de natste stukken, maar op een normaal bospad loop je echt niet zomaar iets kapot. Ook niet na een regenbui of 5.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:31

Onali schreef:
Weet je alleen wat het nadeel is? Men gaat niet uit van shetlanders. Is af en toe net alsof je met een hond op de weg loopt en dat in combinatie met het staptempo van een mens met shet tegen dat van automobilisten. Levensgevaarlijk.

En het bospad kapot lopen???? Onzin. Ja op de natste stukken, maar op een normaal bospad loop je echt niet zomaar iets kapot. Ook niet na een regenbui of 5.


Dat eerste inderdaad. Maar bij ons is het gelukkig niet zo een probleem. In de duinen loop ik altijd op het wandel/fietspad en heb er nog nooit commentaar op gehad, ook niet van de "boswachter" of politie. Als ik met die kleine over het zware duinzand ruiterpad moet dan verdwijnt hij tot aan zijn buik in het zand :') Zelfs met ons grote rijpaard vind ik ruiterpad vaak gewoon echt niet te doen.

Op straat loop ik altijd op de stoep of op het fietspad (afhankelijk van de verkeerssituatie) en daar gelukkig ook nog nooit commentaar op gehad. Als hij poept schop ik het altijd in de berm of de goot.
En ik merk toch dat mensen het wel meer waarderen als ik met zo een klein ding op straat loop dan met het rijpaard van 1.70m hoog. Dat is dan toch wel weer groot, vies en eng terwijl de kleine uit alle hoeken "oeh's en ah's" vandaan tovert. :roll:

gertrud

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-12-10

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:03

Hoi, hier nog een fanatieke wandelaar! Ik wandel met mijn IJslandse merrie Flikka. Wij wandelen als het kan elke dag, meestal tussen de 5 en 10 kilometer. Meestal in het bos, maar ook door het dorp of tussen de weilanden. Dat laatste doen we eigenlijk alleen in de zomer want dan kunnen we het bos niet in vanwege de dazen... Flikka vindt het geweldig om alles te onderzoeken wat we onderweg tegenkomen en daar geniet ik ook van.

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:02

Mooi! Doe jij maar niet mee met de challenge, dan weten we al wie er gaat winnen :P :))
Heb je ook foto's? Is altijd leuk :)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:56

Hier gelukkig nooit problemen met de boswachter als we over de verharde paden lopen met de paarden. Bos is soms echt verzopen, of zoals nu heel naar opgevroren, dus dat is dan geen doen om te wandelen. Dan nemen we dus de fiets of voetpaden, en tot nu toe geen een boswachter die daar een probleem mee heeft.

Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:20

Hier gelukkig heel veel ruiterpaden, maar ook op de rest van de (bos)wegen kan ik mij niet voorstellen dat iemand ergens een probleem van zou maken. Maar misschien zit het hier ook allemaal anders in elkaar, landelijk en veel paarden in de omgeving dus de mensen zijn het wel gewend, zijn ook veel voorzieningen voor paarden onderweg enzo.

loeloemoekie

Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:20

Ik wandel sinds deze zomer ook af en toe met mijn pony.
Ze wordt in mei 26 en terwijl ze nu nog gewoon gereden kan worden en dit ook nog heel leuk vindt wil ik
d´r wel voorbereiden op een eventuele toekomst waarin we niet meer samen op bosrit kunnen.

Ik wandel niet zo veel en nog niet zo lang (max 6 km) maar ik merk wel dat het ook een leuke manier is om mijn vriend mee te krijgen ( die heeft niks met paarden maar vindt het wel leuk om mee te wandelen).

Voor dat ik dit topic las had ik eigenlijk niet nagedacht over challenges zoals speeltuinen etc. Misschien ook leuk om wel eens naar te kijken, zorgt toch voor wat extra uitdaging!

Onali

Berichten: 18470
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:15


Anoniem

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:22

Haha, dat 2e filmpje, grappig, denk dat jij meer last had met de bomen dan hij :P
Wel leuk zo dat herbeleven met het eerste filmpje, moet ik toch eens naar kijken.

Welkom loeloemoekie! Fijn dat je nog actief bezig bent met je 26-jarige. En ook leuk dat jullie dat samen kunnen doen :j

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:19

Vandaag weer uurtje gewandeld; nou ja, toch kwartier op zijn warme rug gaan zitten. Het was zo koud :D{

vanFerrarius

Berichten: 15
Geregistreerd: 10-02-18

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:55

Gezien het feit dat mijn merrie drachtig is en aangeeft dat ze niet meer onder het zadel gereden wil worden,ben ik ook maar met wandelen gestart. Voor ik er erg in had zaten we op 1,5 uur wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:52

Gek hé? Ik heb dat ook met wandelen .. Vandaag in totaal ruim 10 km gewandeld en het lijkt helemaal niks, terwijl als ik 10 km in het zadel zit ik denk dat ik weet ik wat heb gepresteerd :')

Hier iedereen genoten van het mooie weer vandaag? Het was echt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:58

Is dit trouwens reden genoeg om te wandelen ipv te rijden? :')


TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:15

Haha die Cobe ziet spoken zeg! Mijne was ook wat huppelig vandaag, maar die blijft dan wel naast me huppelen en knorren. Heerlijk ruim 7 km gewandeld, bos was op sommige plekken nog erg hard dus blij dat ik er niet op zat

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:37

Nou idd. Die ziet spoken. :+

Hier geen last van gelukkig. Zitten nu 2 weken op en hij is al veel ontspannender en vind het duidelijk weer leuk worden. Sterker nog, hij is weer heerlijk zichzelf! <3
Vandaag weer kwartier-20 min erop zitten. Het was behoorlijk warm vandaag dus we zaten niet op top snelheid, maar ook niet traag. Elano was ook warm na de wandeling. En niet alleen hij. :')

Morgen even kijken hoe en wat verder gaan. Zit te denken aan 2× 10-20 min en 1x 30 min. Dus 3 dagen in de week i.p.v om de dag. Kijken hoe hij het daarop gaat doen. Wil ook weer gaan fietsen. Dus dat kunnen we zometeen ook weer oppakken. En straks hopelijk weer naar het strand. Maar dat is minimaal een uur in totaal. Dus even kijken hoe ik dat ga doen. Hij is nog geen 3 dus wil ook niet te veel doen, ook al vind hij het enorm leuk. :P

ellepel

Berichten: 47354
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:42

Geweldig,zit zat energie in!
Moest even kijken,maar je hebt je bokt naam veranderd zie ik [***],
paardjes zijn echter nog wel hetzelfde!! :D

Nadeel bij die van mij is dat ik wel wil wandelen,maar hij liever grasjes zoekt. :P

Afbeelding

Soms wel erg vervelend en kom dus eigenlijk niet ver zo.
Maar het weer werkt mee ,was prachtig vandaag :j
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 12-02-18 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam veranderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:50

Spoken, dat mag je wel zeggen ja :+ En aangezien ik voor mijn lichaam beter geen onverwachte klappen in/op mijn bekken krijg denk ik dat ik het maar bij wandelen ga houden, dit doet hij namelijk gewoon even hard onder het zadel. Zo is er niks aan de hand en ineens *wooooosh* sta je halverwege het veld voordat je het door hebt en dan blijft die spanning ook hangen. Dus ik vind het wel prima zo ernaast.

Hier was het trouwens vooral glad.. echt van die uitschuifmodder... gelukkig koos hij een droog stuk.


Heb inderdaad mijn boktnaam verandert, bedoeling is om mijn gewone naam zoveel mogelijk van internet te krijgen, dus als je even een kleine aanpassing zou willen doen? :P

Fijn dat je er ook op uitgetrokken bent! Het gras-probleem hebben we hier ook. Probeer er afspraken rond te maken maar lukt nog niet altijd zo goed. Verder ook wel het idee dat hij goed in z'n vel zit, niet alleen lichamelijk maar ook minder gesloten, zoals je kan zien, haha.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 07:49

Graasafspraken hebben we hier ook. :Y) We hebben 2-3 vaste plekken in het bos waar even gegeten mag worden, en bij het rondje polder nog 2 plekjes. Wel pas als ik het zeg, maar dat houden we altijd even 5 minuten pauze.
De jongste hebben we zo van de zomer vrachtwagen-tam gekregen: vrachtwagen = gras eten. Werkte prima, alleen wil hij dat nu nog steeds _O-

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:14

Wij werken met 'vrij' en 'klaar'. Al komen langs het meest prachtige gras; geen vrij is niet zeuren. Er komt dan wel eens een diepe zucht of wat met haar hals zwiepen, maar ach; 't is een halve haflinger :')
Vrij is dan ook wel iets wat de ene keer 5 min is, maar op veilige velden klikten we haar ook wel eens los en gingen we in het gras liggen <3

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:49

Op een vorige stal ging ik wandelen en grazen, maar nooit tegelijk. Als ik het touwhalster om deed, gingen we wandelen, als het stalhalster omging, gingen we grazen. Bij voorkeur ging ik voor het grazen rechtsaf het hek uit en voor het wandelen linksaf, maar als ze rechts het gras al wel gemaaid hadden en links niet, gingen we toch maar links.
Ik gebruikte de commando's "toe maar" en "klaar". De "klaar" werd wel vooraf gegaan door m'n telefoonwekker (ze mocht een beperkt aantal minuten grazen).

ellepel

Berichten: 47354
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:05

Commando's kent appie heul goed, is alleen zo vervelend dat hij een heel erg selectief gehoor heeft :+
Vervelend soms dat hij wel de neiging heeft om steeds te trekken naar het gras
Wat hij wel erg leuk vind is draven aan de hand!

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:24

Met het grazen had ik in het begin heel veel moeite. Panda is namelijk erg sterk en probeerde me graag uit. Nu heb ik in ieder geval erin gekregen dat ze eerst helemaal stil moet staan en dan mag grazen als ik "toe maar" zeg. Het klaar zit er nog niet helemaal in maar daar werken we aan.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:30

Ja die is in het begin moeilijk :') 't is vaak heul erg lekker gras dat ze nooit krijgen en ze hebben op dat moment ook echt honger en dat snap jij niet :')
Duurt in het begin inderdaad ff en het helpt om een sterk touw te hebben. Of om het eerst even een paar keer op touwhalster te doen oid ipv stalhalster. Wij zijn ook heel consequent met eten tijdens rijden: mag absoluut niet. Hoofdstel = rijden, halster is wandelen.

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:42

Afbeelding
Heel lekker weer hier (tussen de hagelbuien door dan... O:))
Ik wandel nog niet zo lang maar 't slaat wel aan hoor!
Hier ook graasproblemen maar ik neem het maar voor lief want ze is al aan de dunne kant..

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:43

Bij ons is het "laatste hap" en dan gaan we weer. Of soms "allerlaatste hap" en heeel soms "allerallerlaatste hap" _O-

Touwhalster is bij ons "ow jeej we gaan enge dingen doen", je moet het hoofd van mijn paard zien als ik hem om doe :x