Paard en ruiter instructieweken (pmo)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LovesSam

Berichten: 636
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:42

romy_janse schreef:
Ik ga ook week 31 en ben 25 :)



Gezellig! Heeft er iemand ook enig idee hoe de paden zijn als je buiten gaat rijden? De mijne is de laatste tijd wat gevoelig op steentjes, twijfel of ik er ijzers onder moet doen voor de instructieweek..

LovesSam

Berichten: 636
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:43

oh crap, ik zie nu dat ik week 32 ga, sorry had de verkeerde in mijn hoofd :Y)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:56

LovesSam schreef:
romy_janse schreef:
Ik ga ook week 31 en ben 25 :)



Gezellig! Heeft er iemand ook enig idee hoe de paden zijn als je buiten gaat rijden? De mijne is de laatste tijd wat gevoelig op steentjes, twijfel of ik er ijzers onder moet doen voor de instructieweek..


Paden zijn echt super, rijd vaker in dat bos. Paden zien er beter uit dan zo'n 10 jaar geleden zeg maar

Ik zou iig geen ijzers erom doen alleen voor een instructieweek

LovesSam

Berichten: 636
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:03

heel fijn om te horen! Dan hoop ik dat ze inderdaad nog wat aansterken en hij gewoon zonder ijzers mee kan.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:12

Weet iemand of het crossen op zand is?

Mijn jonkie is ook ijzerloos omdat hij hier alleen maar op zand hoeft te springen, ik wil eigenlijk niet voor die week ijzers eronder laten zetten, maar wil wel graag laagdrempelig meehuppelen tijdens een crosslesje.

Room_Soesje
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:23

LovesSam, ik keek het net na en ga ook week 32 :D van 6-10 augustus. Ik zag de data die jij noemde en dacht oh zal wel week 31 zijn dan :=

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:29

Crossles is in het bos, als het te nat is in de buitenbak

LovesSam

Berichten: 636
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:44

romy_janse schreef:
LovesSam, ik keek het net na en ga ook week 32 :D van 6-10 augustus. Ik zag de data die jij noemde en dacht oh zal wel week 31 zijn dan :=


haha :') normaal ben ik erg goed met datums maar deze keer niet..

xbkbx

Berichten: 23
Geregistreerd: 01-01-16
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:00

Gaan er nog mensen in week 33? :)

AniekMac

Berichten: 126
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:41

LovesSam schreef:
romy_janse schreef:
LovesSam, ik keek het net na en ga ook week 32 :D van 6-10 augustus. Ik zag de data die jij noemde en dacht oh zal wel week 31 zijn dan :=


haha :') normaal ben ik erg goed met datums maar deze keer niet..


Wij gaan 5 augustus al heen. Zijn er nog meer die dat gaan doen?

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:01

Weer even een updateje van de lijst gemaakt :) Klopt onderstaand?

En zijn er toevallig al meer mensen die in week 34 gaan? :D
Ik ben trouwens een paar weken geleden (9 juni) met de vriendin waarmee ik op instructieweek ga even langs geweest op het terrein van PMO. Wat een mooie locatie zeg! Vooral even geweest voor mijn eigen gemoedsrust. Mijn paard staat momenteel in training omdat hij zijn eigen stal niet meer in durfde en algemeen lage doorgangen erg spannend vindt. Hopelijk is dat tegen die tijd opgelost, maar ik weet nu in ieder geval dat we heel veel uitwijkmogelijkheden hebben mocht hij geen stal in durven! :) Ze zijn echt super makkelijk daar en overal wordt wel een oplossing voor bedacht.

week 27 2/7
- NoekAa_
- XRuby_SymmyX

week 29 16/7
- CathyTBP
- Datjaa
- annikeee19
- Meile

week 30 23/7
- Willemijn167
- Lycil8
- Change3x
- Tribunals
- Cheminee

week 31 30/7 (horsemanship week)

week 32 6/8
- Aniekmac
- LovesSam
- romy_janse

week 33 13/8
- EllyC(Naomi)
- xbkbx

week 34 20/8
- Cindyy_1993
- Dochter van Padoertje

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:14

Fijn om te horen Cindy!!
Ik ben al hard aan het aftellen.. alleen helaas is mijn paard niet fit en mag hij vanavond logeren op de kliniek..

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:30

Cheminee schreef:
Fijn om te horen Cindy!!
Ik ben al hard aan het aftellen.. alleen helaas is mijn paard niet fit en mag hij vanavond logeren op de kliniek..



Wat naar!

Is iemand al eerder geweest? Ik ga as zondag en heb wel wat inpak tips nodig. Ook kwa eten en drinken. Ik ben geen makkelijke brood eter. Omdat mijn vriend mij brengt heb ik geen auto ter beschikking is er een winkel voor boodschappen in de buurt? Denk niet dat kwark een halve dag goed blijft in de auto verder ben ik erg gesteld op flesjes koelkast koud water. Ik heb begrepen dat je een koelkast op de kamer hebt? Wat is verder nog handig en hoe zit het met het eten en drinken?

Room_Soesje
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:46

Ik ga er ook 5 augustus heen maar weet nog niet hoe laat ik aankom want kom met OV.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:58

Dat moet een pittige reis zijn! Kan je niet met iemand mee rijden?

0101
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:10

Hoi, Hoi ik meld me ook even! Ik ga samen met een vriendin in week 29 :j
Ik heb stage gelopen op PMO, dus ik weet er wel wat van af :D

0101
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:17

XRuby_SymmyX schreef:
Cheminee schreef:
Fijn om te horen Cindy!!
Ik ben al hard aan het aftellen.. alleen helaas is mijn paard niet fit en mag hij vanavond logeren op de kliniek..



Wat naar!

Is iemand al eerder geweest? Ik ga as zondag en heb wel wat inpak tips nodig. Ook kwa eten en drinken. Ik ben geen makkelijke brood eter. Omdat mijn vriend mij brengt heb ik geen auto ter beschikking is er een winkel voor boodschappen in de buurt? Denk niet dat kwark een halve dag goed blijft in de auto verder ben ik erg gesteld op flesjes koelkast koud water. Ik heb begrepen dat je een koelkast op de kamer hebt? Wat is verder nog handig en hoe zit het met het eten en drinken?


Er zit een Albert Heijn in de buurt! Op de locatie staan een aantal fietsen, dus als je het even lief vraagt kun je zo op de fiets wat boodschappen halen. Op zich denk ik niet dat je het nodig zal hebben, er wordt 3x per dag voor catering gezorgd (all you can eat). Misschien dat je nog iets voor tussendoor kunt meenemen en flesjes water. De Mac zit trouwens ook op loopafstand in de buurt.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:44

XRuby_SymmyX schreef:
Cheminee schreef:
Fijn om te horen Cindy!!
Ik ben al hard aan het aftellen.. alleen helaas is mijn paard niet fit en mag hij vanavond logeren op de kliniek..



Wat naar!

Is iemand al eerder geweest? Ik ga as zondag en heb wel wat inpak tips nodig. Ook kwa eten en drinken. Ik ben geen makkelijke brood eter. Omdat mijn vriend mij brengt heb ik geen auto ter beschikking is er een winkel voor boodschappen in de buurt? Denk niet dat kwark een halve dag goed blijft in de auto verder ben ik erg gesteld op flesjes koelkast koud water. Ik heb begrepen dat je een koelkast op de kamer hebt? Wat is verder nog handig en hoe zit het met het eten en drinken?


Er zit idd een AH en een Mac in de buurt. Je kan wanneer je wilt drinken pakken in de foyer (thee, koffie, water, limonade etc.) maar ik raad wel aan om wat flessen drinken mee te nemen voor op de kamer. Zit idd een koelkast in de kamer!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:00

Ik woon om de hoek bij PMO en kom er dagelijks langs, maar de AH is niet echt op loopafstand. Je moet dat wel met de fiets doen, anders is het niet grappig.

Verder zullen jullie qua omgeving een geweldige tijd hebben! Het bos is letterlijk de achtertuin van PMO. En de accommodatie is prima voor elkaar!
Ik heb mijn paard aan de overkant van de snelweg staan (en heb mijn paard 3 maanden op de PMO locatie in pension gehad) en rijdt al jaren in dat bos.

Mochten jullie wat willen weten in de buurt van een local, vraag gerust!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:08

IwanLuver schreef:
Ik woon om de hoek bij PMO en kom er dagelijks langs, maar de AH is niet echt op loopafstand. Je moet dat wel met de fiets doen, anders is het niet grappig.

Verder zullen jullie qua omgeving een geweldige tijd hebben! Het bos is letterlijk de achtertuin van PMO. En de accommodatie is prima voor elkaar!
Ik heb mijn paard aan de overkant van de snelweg staan (en heb mijn paard 3 maanden op de PMO locatie in pension gehad) en rijdt al jaren in dat bos.

Mochten jullie wat willen weten in de buurt van een local, vraag gerust!


Ah op oostermeenthe is wel te doen op loopafstand, heb zo vaak vanaf daar (woon in dezelfde straat) naar pmo gelopen toen het nog een manege was. Moet je wel binnendoor. Voor tankstation oversteken en dan het eerste bruggetje en dan rechtdoor en kom je zo bij de AH uit.

Even via maps 25 min lopen. Op de fiets 9 min. Maar lopen is zeker te doen :o
Afbeelding


Het is een erg mooie accomodatie en zeker het bos zo aan de achterkant. Nu moet ik een half uur tot 3 kwartier rijden voor ik bij het bos ben

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:24

Mijn dochter is er week 33. Had me verkeken op de week :P

cindyy_1993 schreef:
Weer even een updateje van de lijst gemaakt :) Klopt onderstaand?

En zijn er toevallig al meer mensen die in week 34 gaan? :D
Ik ben trouwens een paar weken geleden (9 juni) met de vriendin waarmee ik op instructieweek ga even langs geweest op het terrein van PMO. Wat een mooie locatie zeg! Vooral even geweest voor mijn eigen gemoedsrust. Mijn paard staat momenteel in training omdat hij zijn eigen stal niet meer in durfde en algemeen lage doorgangen erg spannend vindt. Hopelijk is dat tegen die tijd opgelost, maar ik weet nu in ieder geval dat we heel veel uitwijkmogelijkheden hebben mocht hij geen stal in durven! :) Ze zijn echt super makkelijk daar en overal wordt wel een oplossing voor bedacht.

week 27 2/7
- NoekAa_
- XRuby_SymmyX

week 29 16/7
- CathyTBP
- Datjaa
- annikeee19
- Meile

week 30 23/7
- Willemijn167
- Lycil8
- Change3x
- Tribunals
- Cheminee

week 31 30/7 (horsemanship week)

week 32 6/8
- Aniekmac
- LovesSam
- romy_janse

week 33 13/8
- EllyC(Naomi)
- xbkbx

week 34 20/8
- Cindyy_1993
- Dochter van Padoertje

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:31

JoycexEnya schreef:
IwanLuver schreef:
Ik woon om de hoek bij PMO en kom er dagelijks langs, maar de AH is niet echt op loopafstand. Je moet dat wel met de fiets doen, anders is het niet grappig.

Verder zullen jullie qua omgeving een geweldige tijd hebben! Het bos is letterlijk de achtertuin van PMO. En de accommodatie is prima voor elkaar!
Ik heb mijn paard aan de overkant van de snelweg staan (en heb mijn paard 3 maanden op de PMO locatie in pension gehad) en rijdt al jaren in dat bos.

Mochten jullie wat willen weten in de buurt van een local, vraag gerust!


Ah op oostermeenthe is wel te doen op loopafstand, heb zo vaak vanaf daar (woon in dezelfde straat) naar pmo gelopen toen het nog een manege was. Moet je wel binnendoor. Voor tankstation oversteken en dan het eerste bruggetje en dan rechtdoor en kom je zo bij de AH uit.

Even via maps 25 min lopen. Op de fiets 9 min. Maar lopen is zeker te doen :o
[ [url=m/CkUiwB.png]Afbeelding[/url] ]


Het is een erg mooie accomodatie en zeker het bos zo aan de achterkant. Nu moet ik een half uur tot 3 kwartier rijden voor ik bij het bos ben


Joyce, 25 minuten lopen vind ik best ver :o maar het klopt, tis te doen!

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:24

danie111 schreef:
Hoi, Hoi ik meld me ook even! Ik ga samen met een vriendin in week 29 :j
Ik heb stage gelopen op PMO, dus ik weet er wel wat van af :D



Nog tips om mee te nemen ofzo? Ben al bezig om mijn spullen in te pakken. Hoeveel ruimte heb je voor je spullen? Ik ben een setjes maniak maar passen er wel 5 shabrackjes op de plek waar je je spullen kwijt kan :D :o

Ik vraag mn vriend dan wel ff naar de appie te rijden wanneer ik mn pony in de wei of op stal heb.

0101
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:59

Ik heb niet echt tips voor dingen die je mee moet nemen, dat is voor iedereen anders. Ikzelf neem in ieder geval veel kleding mee, met die warmte en veel rijden zal je vast snel gaan zweten. Dan is het wel fijn om elke dag schone kleding te kunnen dragen. Het eten wordt verzorgd door PMO elke dag, misschien dat je nog flesjes water kan meenemen en iets voor tussendoor.

Er zijn zadelkasten aanwezig, hier kun je in principe al je spullen voor je paard kwijt. Ook is er nog een grote zadelkamer, deze gaat s'nachts op slot dus daar kun je ook nog spullen kwijt. Op de site staat ook nog wat handige info: https://www.paardenruiterinstructieweke ... gen-nieuw/

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Paard en ruiter instructieweken 2018 (pmo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:24

De zadelkast is echt klein. Wij hadden veel paardenspullen op de kamer liggen