Beste manieren poep opruimen op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ratties4life

Beste manieren poep opruimen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:09

Hallo allemaal,

Aangezien het enige topic van een paar jaar terug is (dat ik kon vinden in ieder geval), dacht ik: Ik start hier een nieuw topic over.

Ik ben namelijk heel benieuwd hoe bokt hier mee omgaat. Ik snap namelijk dat je als niet-paardenmens, net als ik als niet-hondenmens, wilt dat men de poep van hun dier opruimt.

Laat ik even duidelijk zijn, dit is geen topic voor de mensen die hun poep 'lekker op de weg laten liggen', ik vind dit persoonlijk erg onbeschoft en onnodig.

Ik ben echt op zoek naar de makkelijkste en efficiëntste manier om de poep op te ruimen zodat anderen zo min mogelijk last hebben van mijn hobby.

Kabayo
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:12

Ik raap het niet op , maar schuif het altijd dusdanig aan de kant zodat niemand er last van heeft. Zoals in de goot of gras oid
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-18 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:12

De keer dat ze hier op straat poepen (ik hoef niet over de straat dus daar rijden we eingelijk nooit) vraag ik wel even een schep bij een huis in de buurt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:13

Als het hier in het dorp is laat ik het liggen en ga ik na de rit terug op de scooter met mijn mestboy.
Afstappen die ik liever niet want ik wil niet zonder krukje op mijn paard moeten stappen.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:14

Plastic zak mee, kan in de rits van mijn barefoot zadel. Afstappen, oprapen in de zak en op een plek waar het kan omschudden, leg zak mee terug, of volle zak in een prullenbak gooien als je die tegen komt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:16

Onder het zadel: stap ik af schuif het in eerste instantie de berm in met mijn voet

Voor de wagen: hebben we een schepje mee en wordt het ook in de berm geschept.

In beide gevallen: ligt het in het dorp, dan fiets ik later even terug om het met een emmerte plus schep op te halen. Buiten de bebouwde kom laat ik het in de berm liggen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:19

Ligt er aan waar hij heeft gepoept. Meestal voel ik het aankomen wanneer hij moet poepen, dus dan draai ik hem met de kont in de berm.
Als het midden op een (fiets)pad is dan stap ik af en schop het aan de kant :)
Maar die van mij poept gelukkig niet vaak op buitenrit, hij plast wel heel vaak. Soms ook midden op een pad, maarja dat kan ik niet opruimen...
Als ik met de shetlander ga wandelen neem ik altijd de poepzakjes van de hond mee, daar past de mest van de shet wel in. Die laat wel vaker wat vallen. :Y) :+

janouk
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:23

Ratties4life

Re: Beste manieren poep opruimen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:25

Bedankt voor alle reacties!
Waar haal je zo'n zak vandaan? Iemand een idee?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:26

In straten ruim ik het op als ik weer thuis ben. Ik loop dan met Elano in de buurt dus met de fiets ben ik zo bij de hoop.
Op stoep/fietspad schop ik het indien het kan het gras/bosjes in. En anders zoveel mogelijk aan de kant.
Op drukkere wegen ruim ik het niet op. Gevaarlijk en voor ik terug ben met de fiets al 50 keer overheen gereden, valt dan niet veel op te ruimen. _O-

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:28

Rare is dat de mijne niet vaak mest maar wel plast op n buitenrit.
Als ik n klein rondje doe van 1 1/2 u dan mest hij niet.
Als ik langer dan 2 uur rij dan mest hij 1 keer.
Ik schuif het aan de kant met mijn voet en stap dan weer op. En is het in het dorp dan ga ik naderhand terug met de mestboy en ruim het op.

janouk
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:28

Hilary

Re: Beste manieren poep opruimen op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:32

In het bos laat ik het liggen als het op het ruiterpad ligt. Als ik even een stukje over een wandelpad moet (bijv door omgevallen bomen door de storm, of vorig jaar toen ze een stuk pad hadden afgesloten voor de bosbouw) schuif ik het met mijn voet in de berm. Soms ga ik een stukje over een camping, in het begin van mijn rit. Dan neem ik een emmer en stoffer en blik mee; aan het eind van de camping zet ik 'm in de bosjes en haal 'm op de terugweg weer op.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:32

Mijn paard ging uit zichzelf in de berm lopen als hij moest mesten ;) . Verder hoefde ik nooit door de bebouwde kom dus ik liet het liggen. Was ook nooit een grote hoop want hij mestte onder het lopen steeds maar een paar drollen en hij bleef doorlopen. Lag dus mooi verspreid.