op vakantie met suikervrije pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fennaxaranka

op vakantie met suikervrije pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 20:07

Hey allemaal!

Voor in de zomervakantie van 2018 ben ik op zoek naar fijne vakantiebestemming voor mij, een vriendin en onze twee kleine pony's!
Wat moet er zijn?
- ZANDPADDOCK (onze pony's kunnen niet op stal of op een gras weide!)
- mooie wandel routes in de buurt
- onbeperkt ruwvoer (het liefst met zo min mogelijk suiker)
- een plek voor ons om droog te slapen (mag een kamer zijn of een plek waar we onze tent kunnen opzetten)
Dat is het zo ongeveer wel en het zou helemaal een top plek zijn als de prijs niet al te hoog is ;)

groetjes Fenna

Caily
🏆 Paardenfluisteraar

Re: op vakantie met suikervrije pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:14

Wij zijn bij zonnetijd in Dwingeloo geweest. Zij hebben een weiland waar ook hun rijbak ligt, die mocht we als paddock gebruiken. Voeren waren kleine baaltjes onverpakt hooi.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:19

In Nunspeet bij de witte wieven hebben ze zandpaddocks. Je kan zelf hooi en stro kopen dacht ik. Er is een camping en een paar bungalows.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:22

Is eigen ruwvoer meenemen niet verstandiger?
Dan weet je zeker dat ze er tegen kunnen?

dravergekkie
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:39

Ik ga even meelezen hier :)

Zou ook graag nog eens met ze op vakantie willen.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:30

De reeënwissel in Drenthe heeft alles wat je zoekt. Er is ook een mogelijkheid om een inloopstalletje te nemen (dan heb je een stal, stukje bestrating en zandpaddock). Onbeperkt onverpakt hooi. Toplocatie direct aan het bos!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:04

Ik wilde ook die laatste noemen, wij gaan er deze zomer voor het 3e jaar op rij heen omdat alles zo super geregeld is. Inloopstal weet ik niet waar jij die gezien hebt sakvis, maar die is er niet. Je kan wel zelf kiezen hoe lang en hoe vaak je je paard in de paddock zet. Ze hebben 4 zandpaddocks (waarvan 1 echt hele grote, maar je kan ook van 2 naastgelegen paddocks 1 grote maken) en 2 paddocks met iets gras, maar dat mag geen naam hebben. Als je aangeeft dat je perse op zand wil kan dat :j . Wel op tijd reserveren want het zit heel snel vol.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:42

SusanH schreef:
Ik wilde ook die laatste noemen, wij gaan er deze zomer voor het 3e jaar op rij heen omdat alles zo super geregeld is. Inloopstal weet ik niet waar jij die gezien hebt sakvis, maar die is er niet. Je kan wel zelf kiezen hoe lang en hoe vaak je je paard in de paddock zet. Ze hebben 4 zandpaddocks (waarvan 1 echt hele grote, maar je kan ook van 2 naastgelegen paddocks 1 grote maken) en 2 paddocks met iets gras, maar dat mag geen naam hebben. Als je aangeeft dat je perse op zand wil kan dat :j . Wel op tijd reserveren want het zit heel snel vol.

Op verzoek sluiten ze met twee schrikdraadjes het achterste stalletje aan op het bijbehorende paddockje. Wij hebben dit al twee keer gevraagd en gekregen. Dan krijg je een inloopstalletje

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:15

Dan kan het wel idd als je de achterste stal hebt. Ik vind het fijn dat ze zo meedenken daar. Heb op een paardencamping ook wel anders meegemaakt.