Buitenrit langs de kust voor mijn oma

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Frummels

Buitenrit langs de kust voor mijn oma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 15:11

Hoi allemaal,

Ik hoop dat het hier goed staat, zo niet dan mag het natuurlijk worden verplaatst.

In mei wordt mijn lieve oma alweer 79 jaar. Zij heeft jaren lang paardgereden en vroeger toen ik een jaar of 10 was hebben wij vaak samen de duinen en stranden onveilig gemaakt. Geweldige herinneringen heb ik daar aan. :) Oma is ook degene van wie ik het paardenvirus heb gekregen :D

Omdat ik me realiseer dat mijn oma ook een dagje ouder wordt, wil ik haar voor haar verjaardag graag een strandrit cadeau doen. Ze is lichamelijk nog/weer (vorig jaar aan haar rug geopereerd en sindsdien weer fit als een hoentje) helemaal super en heel actief. Maar je weet natuurlijk niet hoe lang dat nog zo gaat zijn, dus daar wil ik graag gebruik van maken. :)

Wat zoek ik:

Ik zoek een manege/stal/persoon dichtbij de kust waar wij 2 rustige en brave paarden kunnen huren voor een kalm strandritje van een uurtje of anderhalf. Oma kan en durft denk ik nog best in draf en galop, maar het is al een tijdje geleden dat ze heeft gereden dus ik wil het wel rustig aan doen met haar. Vroeger was zij vergevorderd en reed ook dressuurproefjes. Het zou ook fijn zijn als ze een minuutje of 10/15 eventjes kan oefenen in een bak/wei met een paar rondjes stap en draf. T is toch al een jaar of 12-15 geleden dat ze heeft gereden denk ik zo. :)

Ik vind het het aller belangrijkste dat de dieren bomproof zijn.
Zelf ben ik een vergevorderde ruiter met een eigen- en bijrijdpaard (deze zijn helaas niet geschikt voor de rit die ik in gedachten heb). Het zou fijn zijn als er voor mijzelf een groot of grof paard beschikbaar is i.v.m. mijn lengte (1.80 m.) Oma is 1.70m en wij hebben beiden een normaal postuur.

Ook zou ik het leuk vinden als er foto's mogen worden gemaakt van ons op de paarden door een fotograaf die ik wil meenemen. Ik wil de foto's dan cadeau doen aan mijn oma als aandenken. <3

Weet jij waar wij dit kunnen doen of kunnen wij misschien bij jou terecht in mei 2018? Laat dan een reactie achter of stuur me een PB :)

YellowLeaf

Re: Buitenrit langs de kust voor mijn oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:39

Wat een superlief en leuk idee <3.

In welke omgeving zoek je ongeveer? Ik heb zelf ontzettend fijn gereden op Schiermonnikoog. Heerlijke rit was dat met fijne, brave paarden. Maar ik kan mij voorstellen dat Schier een beetje uit de richting is.

We saw brilliance when the world was asleep

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:48

Wat leuk en lief dat je dit voor je oma doet zeg!

[o]

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 16:43

Ik heb goede ervaringen met Ponyhof (in Aagtekerke, vlakbij Domburg), alleen ben je dan al gauw een halfuur stappend onderweg naar het strand, ik denk dat dat te ver is? Wel zijn ze daar heel flexibel in het aanbod!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 17:28

Bedankt voor jullie tips! :) oma woont in zeeland en ik in den haag. Ik zoek iets wat maximaal 45 min is vanaf den haag met de auto.

Een halfuur stappen naar hrt strand is wel prima hoor! Als het een fatsoenlijke weg is ernaartoe :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:33

Frummels schreef:
Bedankt voor jullie tips! :) oma woont in zeeland en ik in den haag. Ik zoek iets wat maximaal 45 min is vanaf den haag met de auto.

Een halfuur stappen naar hrt strand is wel prima hoor! Als het een fatsoenlijke weg is ernaartoe :D

Haha okee! 45 minuten vanaf Den Haag is het niet, is wel ietsjes meer.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:36

Ik zou recreatie de Stal aanraden. Zij zitten in Noordwijk organiseren dagelijks ritten met brave en grotere paarden. Ook hebben zij een bak ter beschikking. Je gaat wel onder begeleiding, maar zij gaan in kleine groepjes, dus als je met alleen je oma zou willen zou dit zeker mogelijk zijn. Wellicht even contact met hun opnemen.

Wel onwijs gaaf hoor! Ga je de foto's ook met ons delen? :)

edit zie nu pas dat jij het bent! :')

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 10:52

Dankje Michelle! :) Onder begeleiding vind ik niet zo leuk. Ook niet voor de foto's..

Ik zal zeker een foto topic maken als we geweest zijn!

Haha, dat heb jij vaker bij mijn topics he :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:03

Ik denk - en hoop en weet - dat er weinig mogelijkheden zijn om een onbegeleide rit te doen. De Stal, zoals hiervoor al aangegeven, voldoet grotendeels aan al je wensen. Qua foto's kan je toch afspreken dat ze zo rijden of de foto's zo nemen dat de begeleider er niet op staat?

Overigens zitten bij De Stal ook nog Maneges Smit en Bakker, die beiden ook strandritten aanbieden. Bij Manege Smit is de dochter van een collega laatst op een privé- buitenrit geweest, dus alleen zij en de begeleider.

If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey
"Keep Buggering On", W. Churchill en Appleman, Leiden, 3 december 2019
"Under a cherry tree there are no strangers", Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:06

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:26

Zonder begeleiding ga je hier volgens mij niet vinden nee.. Als je het wel vind ben ik wel benieuwd gezien mijn moeder en zus ook rijden en we maar 1paard hebben. Heel veel locaties mag je er ook niet met een eigen paard bij. Dus ik acht die kans klein.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:44

Zonder begeleiding zou je ook helemaal niet moeten willen. Niet als eigenaar en verantwoordelijke voor het paard, en niet als kleindochter. Je oma is 79, heeft jaren niet gereden, en jij wilt haar op een onbekend paard mee het strand op nemen? Ik neem aan dat je je oma nog een tijdje hier wilt houden...

En als paardeneigenaar zou je er al helemaal niet aan mee moeten willen werken. Als er wat gebeurt ben jíj verantwoordelijk als eigenaar.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 16:50

Ibbel schreef:
Zonder begeleiding zou je ook helemaal niet moeten willen. Niet als eigenaar en verantwoordelijke voor het paard, en niet als kleindochter. Je oma is 79, heeft jaren niet gereden, en jij wilt haar op een onbekend paard mee het strand op nemen? Ik neem aan dat je je oma nog een tijdje hier wilt houden...

En als paardeneigenaar zou je er al helemaal niet aan mee moeten willen werken. Als er wat gebeurt ben jíj verantwoordelijk als eigenaar.

Ik vraag in dit topic om tips voor een plek waar dit kan. :) Mijn oma loopt wekelijks hard, tennist nog en is super fit. Ik denk dat ik mijn oma beter in kan schatten dan mensen hier achter een computer. Dus hier hoef ik geen tips voor, daar heb ik zelf heus wel over nagedacht.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:50

Waarom niet onder begeleiding? Als je er geen bezwaar tegen hebt dat er een fotograaf meegaat kan een begeleider toch ook geen probleem zijn? Eventueel vooraf eens gaan kennismaken om te weten of het klikt met die persoon en afspraken te maken.
Je hebt dan meteen veel meer keuze van stallen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 16:52

Omdat ik graag net als vroeger lekker door de natuur wil stappen naast elkaar en wil kletsen over vroeger en persoonlijke dingen. Ik wil graag wat privacy met haar. :) Als we er niet onderuit komen, dan gaan we natuurlijk met een begeleider, maar liever niet.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:54

Vraag eens naar de mogelijkheden bij het fjordenpaard in Breda. Zij rijden iedere zondag vanaf Scheveningen. Er is daar veel mogelijk als je het uitlegt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 16:56

Paardenfan25 schreef:
Vraag eens naar de mogelijkheden bij het fjordenpaard in Breda. Zij rijden iedere zondag vanaf Scheveningen. Er is daar veel mogelijk als je het uitlegt

Bedankt! Ik ga eens kijken. :)

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:53

I.v.m. verzekeringen mogen ze vaak geen paarden meer meegeven zonder dat er begeleiding meegaat. Daarom zal je op de meeste stallen toch vastzitten aan een rit onder begeleiding.

Kwaliteit hoef niet altijd duur te zijn!
Sorry voor de spelfouten of verkeerde zinsopbouw, ik heb daar vaak moeite mee.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:55

Volgens mij kan je bij het fjordenpaard wel regelen dat er alleen 1 begeleider mee gaat. Ze doen ook huwelijksaanzoeken.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 07:35

Je zou voor een rit eens kunnen kijken bij the Iron Horse Ranch in hellevoetsluis

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3
Kerstmuts

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 10:24

Bedankt voor alle tips! :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:41

En laat je ook nog weten welke het geworden is en hoe het was?

If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey
"Keep Buggering On", W. Churchill en Appleman, Leiden, 3 december 2019
"Under a cherry tree there are no strangers", Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 16:25

Maflinger_S schreef:
En laat je ook nog weten welke het geworden is en hoe het was?

Absoluut! :)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:35

Wat leuk en waardevol dat je dit nog met je oma kan doen. En dat met haar leeftijd!

In Zeeland zit een IJslanderstal die ook strandritten organiseert. Ik heb er geen ervaring mee, maar hoor er wel erg goede verhalen over. De naam zou je moeten googlen. Of ze buitenritten zonder begeleiding toestaan, weet ik niet.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:55

leeslampje schreef:
Wat leuk en waardevol dat je dit nog met je oma kan doen. En dat met haar leeftijd!

In Zeeland zit een IJslanderstal die ook strandritten organiseert. Ik heb er geen ervaring mee, maar hoor er wel erg goede verhalen over. De naam zou je moeten googlen. Of ze buitenritten zonder begeleiding toestaan, weet ik niet.

Denk dat je manege de IJslander in Biggekerke bedoelt. Die organiseren idd strandritten, echter rijden ze niet zonder begeleiding: http://www.manegedeijslander.nl/?page_id=82&lang=nl