Met de sulky de vlietlanden in?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

marion82

Met de sulky de vlietlanden in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 09:39

Hoi allemaal,

Onze shet staat op een stal, dat direct tegen de vlietlanden aan ligt. We hoeven alleen de brug over, die over de A4 gaat. We hebben een sulky, maar die kan niet over de ruiterpaden. Normaal rijden we gewoon op de weg of de fietspaden, mag dat in de vlietlanden ook?
Dat ik dus met pony en sulky over de fietspaden ga?
Ik kan er op de site niets over vinden en telefonisch nemen ze niet op. Ik dacht, misschien weet iemand van hier het wel.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:51

In principe mag je niet met de sulky (en ook niet met alleen een paard) op het fietspad. Het is echter per plaats/gebied afhankelijk van wat oogluikend wordt toegestaan. Ik heb daarin geen ervaring met de Vlietlanden.
Waarom kan de sulky niet op ruiterpaden?

Edit: Ik heb even gekeken op het internet, maar het schijnt een drukbezocht gebied te zijn. In dat geval zou ik het dus niet doen. Veel te veel kans dat je mensen tot last bent

Edit2: Er staat op de site ook expliciet dat er op de ruiterpaden gereden kan worden

Ieder einde is een nieuw begin :-)

Celiien

Re: Met de sulky de vlietlanden in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:56

ruiterpaden in de vlietlanden zijn relatief smal en zwaar, ga je denk ik inderdaad niet redden met je sulky.
mocht je een strenge beheerder tegenkomen: theoretisch gezien moet je of op het ruiterpad, of op de weg. Het fietspad mag je als menner/ruiter in principe sowieso niet opkomen. Vaak wordt het als de weg te gevaarlijk is, wel gedoogd (bijvoorbeeld op de brug bij de a4 zelf, daar wordt het gedoogd om op het fietspad te rijden).

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 10:06

Omdat de ruiterpaden idd te smal zijn, mijn kar is te breed. Ik heb een spoorbreedte van 1.20.
Maar ik zou dus wel op de weg mogen? Dan ga ik kijken hoe ik dan kan rijden. Ik kom via de kniplaan/stompwijkseweg

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:10

Niet :+
Allebei de ingangen naar de vlietlanden (rechterkant) zijn ruiter of fietspaden.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:12

Nee, mag niet. Met Coco ook eens een ritje gemaakt, maar wij werden weggestuurd door zo'n auto met een boswachter erin :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-17 20:32

Hmm nou lekker dan :P
Wel een beetje jammer, dacht lekker plekje kan ik makkelijk de vlietlanden in.
Nou dan maar gewoon langs de vliet en over de stompwijkseweg en wandelend door de vlietlanden over de ruiterpaden

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie