Drunenseduinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bollebuik

Drunenseduinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 07:25

Ik ga komende week met een vriendin een afscheidsrit maken imdat mijn pony verkocht is. Dut willen we graag in de drunenseduinen doen, alleen wij rijden daar altijd hetzelfde rondje omdat we anders de weg niet weten enzo. Nu ben ik benieuwd of iemand van jullie nog een hele leuke route weet. Liefst een route met paden waar je hard kan gaan, duinen, en ik weet eigenlijk niet of je ook ergens het water in kan? We vertrekken vanuit de rustende jager.

kraakte

Re: Drunenseduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:27

Je zou eens rechts het bos in kunnen gaan ipv links richting het grote duin?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:35

vanaf de rustende jager kun je ongeveer evenwijdig aan het fietspad door bospaadjes en zand naar Bosch en Duin. Dit zijn echter geen officiele ruiterpaden en je moet er wel een beetje de weg voor weten. Wat je daartoe wel kunt doen is runtastic op je foon zetten. Daar zit ook een kaartfunctie op zodat je globaal kunt zien waar je heen rijdt. Stukje voor Bosch en Duin rechts aanhouden en naar boven. Dan sta je ineens oog in oog met de zandvlakte, erg mooi. Via dat zand enigszins links aanhouden naar het hondenlosloopgebied. Daar vind je een vennetje waar je doorheen kunt. Hopelijk heeft het genoeg geregend want laatst stond het droog. Wel opletten voor grote takken in het water die er vaak door "een hekel aan paarden hebbende" mensen ingelegd worden. Andere optie is de ijsbaan bij Kaatsheuvel maar dan moet je wel naar de andere kant van de duinen. Kan ook via bovengenoemde route of je moet bij de rustende jager het pad opgaan richting giersbergen. Je kunt het fietspad met zandpad ernaast volgen of op een gegeven moment linksaf het zand of verderop het bos in gaan om zo binnendoor via Fellenoord naar de roestelberg te rijden. Ook een heel eind maar bij de ijsbaan is gegarandeerd water. Overigens schijn je daar met je paard niet te mogen komen. En bij de ijsbaan bij mooi weer een hele goede ijskar!
En anders zoals in Kenyada al zegt: rechts aanhouden bij de rustende jager. Dat gaat richting Cromvoirt en is vrijwel allemaal bospad. Persoonlijk vind ik het mooiste vertrekpunt bij de ijsbaan, daar kun je vele kanten op en meer keus om eens een ander paadje in te rijden.