Maar nu ... mijn echte droom is gewoon een "hele dag" onderweg zijn, een uur of 3/4 misschien 5 in het zadel, met uiteraard pauze(s) tussen. Mijn grootste droom is een trektocht (een dag of 2/3 in de buurt zou ik al geweldig vinden, moet niet groot). Alleen komt dan mijn probleem: ik ben eigenlijk altijd alleen.
Anderen op stal gaan wel eens graag mee buiten rijden, maar gewoon een standaard rondje, een uurtje of max. anderhalf en dan willen ze weer terug zijn. Heel fijn voor tussendoor, maar niet hetgeen waar ik echt van kan genieten. Dus zit er niks anders op dan er alleen op uit te trekken.
Doen jullie dat? Is dat verantwoord? Zeker mbt hele lange ritten of zelfs trektochten. Lijkt me raar om ergens alleen te gaan pauzeren of overnachten .. zijn er mensen die dit doen? Do's en don'ts?
Het is natuurlijk kijken wat ponybeest nog kan en wil, hoewel ik niet het idee heb dat hij veel problemen heeft met uren stappen en af en toe eens stukje draf of klein galopje. Het is meer als je echt snelheid wil trainen dat hij het niet zo leuk meer vindt, dus trektocht helemaal super, endurance gaat 'm niet worden, haha.