Waar een goede buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ewelle

Waar een goede buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 09:34

Ik ben op zoek naar een goede manege waar je een mooie buitenrit kunt maken op een paard van de manege aldaar. Ik woon zelf in de buurt van Utrecht en in het bezit van een eigen auto dus een stukje rijden (1-2 uur) is geen probleem. Stap, draf en galop beheers ik ruim voldoende. Rengalop hoeft voor mij niet. Liever geen western.

Het is belangrijk dat de paarden braaf, goed verzorgd worden en het tuig heel en onderhouden is. Voorkeur voor een volwassen begeleiding. Een omgeving van bos of strand dat maakt me niet zoveel uit.

Ik heb al het een en ander op internet nagelezen maar hoor ook graag van jullie adviezen.

Kleine toevoeging; ik ben vrij lang dus er moeten wel paarden beschikbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door Ewelle op 29-05-17 10:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar een goede buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:40

Mill Ranch in Ede. Is wel prijzig maar het geld waard. Paarden zijn western gereden. Gevorderde ritten zijn er met en zonder rengalop.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:44

Manege Smit in Noordwijkerhout. Hele leuke strandrit gemaakt daar! Alle paarden en tuig zagen er goed uit en het was verplicht met een krukje opstijgen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:45

Ik vond zelf Manege Gasselte echt geweldig voor buitenritten. De paarden waar een stuk voor stuk leuk en goed verzorgd, fijne gevorderde rit met genoeg draven/galop stukken en de manege zelf zag er super goed uit. Fijne omgeving ook in de bossen, volgens mij hebben ze zo'n 70km ruiterpaden in het nabije bos.

Mijn zus en ik gaan in ieder geval in juli weer. :j

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 09:58

Bedankt voor de snelle reacties. Manege Smit en Manege Gasselte zien er erg mooi uit! Die kende ik nog niet. Beide met volwassen begeleiding?

Mill Ranch heb ik niet van die goede verhalen over gehoord, dus laat ik aan mij voorbij gaan.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:02

Ja wij hadden volwassen begeleiding.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:06

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 10:18

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:27

Ik heb (veel) ervaring met de buitenritten van manege Gasselte.
Er is inderdaad goede begeleiding.
De paarden komen veel buiten en hebben goed tuig. Er zijn voor elke lengte wel goede paarden beschikbaar. Je kan de paarden ook op hun site zien als je dat leuk vind!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:54

Kijk eens bij Donna Oudshoorn van Endurance Clinics in Katwijk/Wassenaar. Je kunt mee op een van haar Endurance paarden. Super begeleiding van een internationale Endurance ruiter, prachtige omgeving en geweldige paarden. En niet duur!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:55

Ewelle schreef:
Bedankt voor de snelle reacties. Manege Smit en Manege Gasselte zien er erg mooi uit! Die kende ik nog niet. Beide met volwassen begeleiding?

Mill Ranch heb ik niet van die goede verhalen over gehoord, dus laat ik aan mij voorbij gaan.

Jammer, ik kom er al jaren en heb het altijd super leuk gevonden. Je kan BM topics terugzoeken, ik organiseer elk jaar ritten en ze zitten altijd zo vol.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:07

Bij stal Ermelo zijn er ritten voor een gevorderde en minder gevorderde ruiter.
Er zijn meer dan genoeg pony's en paarden beschikbaar. Er is een fijne sfeer en vriendelijk personeel. Alles is bespreekbaar bij de stal eigenaresse en reageert altijd snel op haar berichten :)

Ik zou daar eens een kijkje nemen

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 12:07

Bellatrix schreef:
Ewelle schreef:

Jammer, ik kom er al jaren en heb het altijd super leuk gevonden. Je kan BM topics terugzoeken, ik organiseer elk jaar ritten en ze zitten altijd zo vol.

Ik had inderdaad hier gelezen dat de ritten snel vol zitten en er veel animo is. Alleen zag ik een filmpje waar een paard bij een ander paard achterop springt in een vijver. Mijn inziens niet heel verantwoord en ook over de vriendelijkheid van de eigenaar(?) die de ritten begeleid als iemand iets zegt wat hij niet prettig vindt ben ik niet zo van gediend. De paarden staan niet heel goed aan de hulpen willen vooral hard las ik ook ergens. Denk niet dat dit mijn type stal is :-)

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 12:10

linn1502 schreef:
Er zijn meer dan genoeg pony's en paarden beschikbaar. Er is een fijne sfeer en vriendelijk personeel. Alles is bespreekbaar bij de stal eigenaresse en reageert altijd snel op haar berichten :)

Dat ziet er ook zeker leuk uit! Ik vind het altijd prettig als er iets over de paarden wordt vertelt. Dan heb je in ieder geval het idee dat de mensen hun dieren kennen en er niet iedere dag andere paarden zijn. Dankjewel voor deze tip

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:17

Ewelle schreef:
linn1502 schreef:

Dat ziet er ook zeker leuk uit! Ik vind het altijd prettig als er iets over de paarden wordt vertelt. Dan heb je in ieder geval het idee dat de mensen hun dieren kennen en er niet iedere dag andere paarden zijn. Dankjewel voor deze tip

Graag gedaan! wat je zegt over de paarden, de meeste blijven daar tot (en met) hun pensioen. Groot deel is bij haar zelf geboren, en heeft ze nog steeds. Ze is erg begaan met haar paarden dus geen lopende band werk :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:23

Ik ga altijd naar ruitercentrum het fjordenpaard.
Betrouwbare paarden en super omgeving.
Alleen geen begeleiding

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 13:17

linn1502 schreef:
Ewelle schreef:
quote="linn1502"]

Graag gedaan! wat je zegt over de paarden, de meeste blijven daar tot (en met) hun pensioen. Groot deel is bij haar zelf geboren, en heeft ze nog steeds. Ze is erg begaan met haar paarden dus geen lopende band werk :)[/quote]

Dat zie ik graag! Heel fijn

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:41

Ewelle schreef:
mystery1980 schreef:

Organiseren ze hier buitenritten? En zo ja, alleen western dan denk ik?

Ben hier wat jaartjes geleden geweest, maar ligt nog steeds goed in mijn geheugen.
Was 1 van mn beste ritten, was inderdaad western, maar lekker kleinschalig en leuke sfeer. Voor de paardjes ook leuk daar volgens mij. Begeleiding was ook super leuk persoon.
Paard en ruiter werden met zorg bijelkaar gekozen.

sacha04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:47

Bij het leersumse veld kan je buitenritten maken. Ook zonder begeleiding. Hele mooie omgeving!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:00

Bij Stal Mansour in Arnhem kun je ritten maken over de Hoge Veluwe, wat mij betreft de allermooiste omgeving om te rijden!

Ewelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 14:02

sacha04 schreef:
Bij het leersumse veld kan je buitenritten maken. Ook zonder begeleiding. Hele mooie omgeving!

Ik wil graag met begeleiding. Die kunnen je vaak onderweg wat vertellen over de omgeving en de paarden. Bedankt voor je tip

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:51

Mag ik vragen waarom je geen western wilt?

In de omgeving van Utrecht zijn heel veel bosrijke gebieden waar buitenritten worden georganiseerd. Maar mijn ervaring ligt alleen bij westernstallen...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:06

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:22

Mill Ranch +:)+ Duur, maar er worden onderweg foto's van jou en je paard gemaakt, wat de ervaring alleen maar leuker maakt. Verschillende niveau's beschikbaar. Maar leukste is de gevorderden waarbij je ook in rengalop gaat :Y) O, en het is Western zoals al gezegd was, en aan het einde van de rit heb ik altijd best wel zadelpijn van die harde cowboyzadels :+
Je kan van te voren aangeven of je een rustig paard wilt. En die hebben ze wel ;) Ik deed dat namelijk altijd en kwam altijd op een brave rustige terecht. Ze hebben ook muildieren.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:41

Ik heb wel eens buitenritten gedaan op Stal Jacobs in Voorthuizen, met 2 goede vrienden (waarvan 1 met eigen paard die daar gestald stond). Is mij goed bevallen!