Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:30

Leuk om jullie ritten te zien! Vooral die foto's van heide..pfff daar ben ik zo verliefd op.

Die van mij word langzaam aan makkelijker met buiten rijden, en we gaan nu ook door mijn woonplaats, echt bos hebben we helaas niet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:19

Hier ligt er een ijzer af sedert gisteren -O- gelukkig kan de smid morgen al komen.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:37

Chouchou schreef:
Ik denk dat je redelijk veilig zit als je voor het einde van september gaat Sabine :)

Overzetten van polar naar endomondo doe ik ook! Links onderaan in polar klikken op 'sessie exporteren', volgens mij werken alle drie de opties om op te slaan hetzelfde, ik kies gewoon de bovenste. In endomondo bovenaan 'add workout' en dan importeren!


Ah top! Ga hem nu ook even aanmelden dus ben benieuwd hoe makkelijk het gaat :)

Jorex

Berichten: 9993
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:45

Ik heb vanochtend weer even met Alex gereden nadat hij het weekend rust heeft gehad. Nog geen al te groot rondje, maar het ging wel prima. Over het zand/bos pad zijn we hard gegaan, even volle galop. Verder veel rustig aan in draf. Ik wil eigenlijk eens bos meepakken, maar dan wordt ons ritje ineens 21 km. We zitten nu meestal tussen de 10 en 15 km per rit en hij zweet aardig wat af vanwege de beginnende wintervacht. Dus voor nu is die 21 nog ver weg.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:20

Opzich als je snelheid omlaag gaat, moet het echt te doen zijn hoor! Maar vooral doen wanneer het voor jezelf goed voelt.

Importeren was echt super simpel, fijn! Weer 16 km erbij :)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:50

Wat leuk om al die foto's te zien. Allemaal verschillende omgevingen :)
Ik zal ook nog wat foto's posten van mijn laatste rit, hei is echt mooi paars!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:51

Kijk eens wat we nu toch tegenkwamen!

Afbeelding

:') Gewoon in het bos 8-)
(maar we hebben ook wel echte heidevlakten hoor, haha)

Was warm/benauwd gisteren, dus rustig gereden. Ondanks dat liep [***] eigenlijk wel heel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Wordt nu met langere ritten steeds duidelijker dat hij echt een uur opwarmtijd nodig heeft, pas daarna gaat hij echt fijn doorlopen (stappen rond de 5 km/u bv. ipv er steeds net onder), wat ik ook merkte tijdens het rijden en wat je ook op het grafiekje ziet is dat hij na een uur best goed ging (tussen 4 & 6 km is dat) en naar het einde toe hij steeds trager ging .. Geen idee of hij moe was of dat hij gewoon niet naar huis wilde :+

En nog een "baas, wat hang jij daar nu te doen >;) "

Afbeelding

Je moet iets als je niet snel gaat :P Maar hetgeen ik wilde lukte niet zo goed _O-




@ Fennadev : mijn ervaring hier met [***] is dat het niet de afstand is die een probleem is, pony loopt zonder problemen 20 km, of 2 dagen 15 km of dergelijke, maar je moet er wel de tijd voor nemen. Voor 20 km zijn we gerust 4u onder weg (daarom niet in het zadel, ook stukjes erlangs lopen is dan wel eens fijn) maar hij laat dan geen extra druppel zweet en je merkt de volgende dag niks aan hem. Dus de afstand op zich zou ik persoonlijk niet zo'n schrik van hebben (had ik eerst wel hoor, zat altijd maar tussen de 5 & 10 km want boven de 10 leek zo ver ... ), gewoon eens proberen en dan zie je vanzelf wel hoe het gaat ;)

Jorex

Berichten: 9993
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:23

Ik kan er niet naast gaan lopen helaas. Je mag als menner die alleen onderweg nooit van de kar afstappen. Ik ben nu met ongeveer 12 km zo'n anderhalf tot 2 uur onderweg en dan doen we het grootste deel van de tijd een doe-maar-rustig-aan drafje van 6-8 km/h. Ik heb nu met hem trouwens een ritme van wat we doen. Equikinetics/rustdag, dan een dag fietsen of mennen en nog een dag fietsen of mennen en dan weer equikinetics/rustdag. En fietsen dan ligt het tempo dus tussen de 8-10 km/h en het mennen zitten we altijd tussen de 6 en 7 km/h dit omdat dit ook ongeveer het tempo zal zijn van de shetlandermenritten. Vier uur op de sulky zitten, kan ikzelf niet aan nog, dus dat is ook een probleem. Gisteren zaten we op een rit van ongeveer 9 km, omdat hij 4 dagen had stilgestaan, maar hij was nog niet op aan het einde. Ik ga zaterdag weer mennen, ik zie wel wat voor rondje ik meepak.

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:57

vandaag ook heerlijk rondje gedaan
zelf bitloos zonder noodrem gegaan, ging super, zelfs een klein rengalopje gedaan
weer 14km op de teller

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:55

Vandaag ook weer een avondrondje gedaan van 9 km.
Man wat wordt het alweer vroeg donker zeg, niks an!
Wel heel veel wild gespot, prachtig.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:17

Vandaag de smulrit gereden in Schimmert.
Werd smiddags in de volle zon wel erg warm.

Blue kreeg de laatste weken geen krachtvoer meer , rond zat, maar ik merkte toch dat zijn drive weg begon te vallen dus toch maar eer een beetje gerstemix gevoerd.
Vandaag zat er gelijk weer een turbo op en dat met een halve kilo onderhouds meusli.

Rit is altijd super verzorgd :9 en ik vond hem vandaag nog mooier als vorig jaar.
Veel van dit soort weggetjes
Afbeelding
staan de koeien op ooghoogte :D
Afbeelding

Wel veel kiezelpaden
Afbeelding

Route
Afbeelding Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:15

Kiezelpaden zijn jullie gewoon, toch? Of is het daar anders dan hier? :Y)
Wel fijn zo'n georganiseerde rit :)

Gisteren nog een rondje gedaan, nu alles in orde is qua problemen (zelfs headshaking is in orde en chiropractor begint hem steeds beter en beter te vinden) kunnen we er vol tegenaan ... als we de ineens ontstane singelwonden onder controle krijgen ^) Het is altijd wat.. In ieder geval merk ik er met rijden niks aan dus we proberen het maar gaandeweg op te lossen.

Afbeelding

Even een foto van de hele outfit, denk dat de zebradeken z'n diensten bewezen heeft en stilaan terug de kast in kan *\o/*
Afbeelding

De maïs staat echt wel hoog joh dit jaar! :oo
Afbeelding

En toen we terugkwamen, om de 1 of andere reden kon hij niet onderweg (normaal doet hij dat gewoon) dus het was dringend :P
Afbeelding

Grafiekje .. we hebben enkel gestapt 8-)
Afbeelding

Grappig als je het opsplitst naar uren toe. Het eerste uur was hij gemiddeld echt traag (4.2 km/u), het 2e uur ging dat al een stuk beter (4.7 km/u) en het volledige laatste stuk nog beter (4.9 km/u). Is toch best een verschil vind ik ...

Heb ook nog getest of het is dat hij beter gaat lopen omdat hij denkt dat hij naar huis gaat, vandaar wat hoekjes en we zijn ook gewoon op een kruispunt rechtdoor gereden ipv naar rechts wat 1 rechte lijn naar huis zou zijn. Hij veranderde totaal niet van tempo, hij ging een stukje verderop zelfs spontaan een pad links in (dus weer weg van huis). Halverwege bleef hij wel ineens staan en omkijken alsof hij wilde zeggen "hmm, volgens mij stond mijn GPS niet op huis ingesteld" _O- Maar hij liep toch braaf verder.

Zit me af te vragen of ik nog wat kan doen om pony te helpen met opwarmen. Zou het bv. helpen als ik er het eerste half uur naast wandel ipv erop? Of zou dat niet zoveel verschil maken? Of andere dingen? Iemand daar meer kennis van?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:42

Éíndelijk mijn eerste kms! Niet veel, het waren er maar 4, maar ik heb dan ook een nieuwe missie. Ik heb een nieuwe hond en die moet ook aan het paard mee kunnen. Dus vandaag voor het eerst geprobeerd. Dat ging echt niet slecht. Maar met een nieuwe hond zie je meteen waar nog wat te sleutelen valt. Bij hond én paard, trouwens. Dus de komende tijd zullen we veel stappen. Maar dat geeft niet. Zijn ook kms, nietwaar.... :D


Afbeelding

Hier had de vliegendeken trouwens nog wel handig geweest. Op 1 deel stikte het nog van de dazen... -O-
Laatst bijgewerkt door Fabster op 28-08-17 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:43

ik heb gister ook weer wat km's erbij gestapt.


Afbeelding

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:46

Sabine paard is inderdaad kiezels gewend maar zoveel grote kiezels niet, daar valt ook niet op te lopen en Blue kijkt nooit waar hij zijn voeten neer zet.

Fabster +:)+
Ik wil ook de hond gaan meenemen, maar wil dat eerst maar eens oefenen in de bak, vooral om te leren dat hij tegen het paard komt aan staan zodat ik hem aan de riem of er af kan halen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:56

Ik wou dat ook oefenen, Spatter. Want de nieuwe hond is best klein en aanlijnen vanaf t peerd valt dan niet mee. Maar ze deed het vanzelf al, om koekjes te pakken en Cajra vond het prima. Alleen werd ik daarna wat overmoedig en dan kom je dus bij je puntjes... :o . Ik wou meteen de hond aanlijnen als ze toch zegen het paard aan stond. Maar het was op de weg terug en dan is Cajra al met haar hoofd in de stal. Dus even stil staan valt dan niet mee. Dus hind schrikt, ik brul tegen Cajra, hond schrikt nog meer en komt helemaal niet meer in de buurt.... :evaw: . Mooi voorbeeld van mijn eigen stommiteit.... :oo . Dus daar moeten we inderdaad nog even op oefenen.... :=

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:01

Wij wonen aan een heel druk kruispunt dus een hond los , is een dode hond, moet dat echt eerst goed oefenen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:11

Nee, langs de weg heb ik haar ook aan de lijn. Ik vertrek vanaf huis met hond aangelijnd. Dan mag ze pas los waar het kan. Onderweg kom ik ook nog wegen tegen, dus moet ze ook weer aangelijnd. Wordt nu nog even afstappen, ben ik bang :D

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:44

Ik sta gewoon op plek 9 in de challenge momenteel :wow:
Rijden jullie allemaal zo weinig of hoe zit het? _O-
Ik rij echt niet abnormaal veel en heb ook pas zo'n 130km in deze challenge erop zitten haha.
Maar wel leuk om in de top 10 te staan *D

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:58

Ik heb er dit weekend nog 85 kilometer bijgereden tijdens de Endurance Marathon Someren. De komende weken is de merrie vrij dus zal ik qua kilometers wel weer ingehaald worden.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30660
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:01

Hier rijden we momenteel helaas wat minder kilometers. Teveel leuke dingen om te doen, haha.
Vaak alleen even een rondje in het weekend van 10km.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:03

Ik had vandaag willen gaan rijden maar het is hier dik 27 graden met brandende zon. Dat wil ik mijn paard niet aandoen aangezien hij weer denkt dat hij in siberie woont en zijn vacht al flink aangemaakt heeft. En mezelf wil ik dat ook niet aandoen :+

Morgen avond misschien een rondje doen.
Ik rij op zich niet zo heel vaak, maar wel meestal minimaal 15km dus dat tikt natuurlijk wel lekker aan!

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:26

Ik wil eigenlijk iedere dag even rijden, heb er nu 2 te rijden , maar het is echt te warm en te veel dazen nog.
Vooral die steekbeesten maakt het rijden echt heel vervelend.

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:49

Afbeelding
Afbeelding


Heerlijk ritje gedaan vanmiddag met het blondje, bos was lekker koel, en welgeteld 1 daas tegengekomen. Rustig aan gedaan ivm het weer, en zelf was ik ook nog half grieperig. Intentie was een stapritje, maar pony had hele andere plannen voor vandaag, dus in goed overleg samen besloten ook stukjes in een hogere versnelling te doen.

Heerlijke foto's komen er weer langs :j
Ziet eruit als een mooie rit Spatter!
En fijn de eerste km's fabster :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:06

Morgen wordt het hier 30 graden, dus dat zie ik niet zitten. Maar daarna begint het leven er weer meer op te lijken. Wij zijn gewoon slow starters :D