Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:39

Jeej *\o/* Welkom weer!

Hier vandaag niks, heeft niks anders gedaan dan geregend, had ook maar een paar uurtjes tijd dus alleen maar geborsteld (en manen geknipt). [***] was ook weer enorm goedgezind... :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-17 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:13

Hier begint de regen nu pas, maar goed, ben toch aan het werk 8-)

Iemand btw nog tips waar je redelijk last minute met je paard een paar dagen na toe kan, na de schoolvakantie?

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:22

Wat voor omgeving wil je?
En wat voor accommodatie voor jezelf?
Ik heb leuk gekampeerd dit jaar in Haarle aan de Sallandse Heuvelrug met paard mee op de camping. Camping heeft ook stacaravans te huur en een b&b of appartementje ook geloof ik, naast gewone kampeerplaatsen voor eigen caravan, camper of tent.

En op Texel ken ik ook een leuke camping waar ik al 2X mijn paard mee naartoe genomen heb, waar ook de pipowagen als accommodatie voor jezelf kan worden gehuurd.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:21

Iedereen al weer lekker de eerste kilometers aan het maken, heerlijk!

Wij doen voor de zekerheid nog niks onder het zadel. Ik hoop over een week of 5-6 ons nieuwe zadel te krijgen, heel veel zin om daarmee weer lekker aan de slag te gaan. *\o/*

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:34

Leuk Bliksem, wat voor zadel? En bevalt de Ghost niet?

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:55

Ik vind de Ghost toch te weinig drukverdeling geven en op sommige plekken teveel (punt) druk naar mijn voorkeur. Ik ben vanaf het begin echt al verliefd op het zadel en het zit heerlijk, maar sommige dingen krijg ik niet opgelost. Dus toch besloten om over te stappen naar een ander zadel. M'n keuze is uiteindelijk gevallen op de Franco renegade, het zadel dat ze ook gebruiken tijdens de Mongol Derby :P

Afbeelding

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:56

Mooi zadel!

Jammer van de ghost maar ik begrijp het wel :)
In dit zadel kun je vast geweldige KM maken :D

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:08

Ik heb al een hele tijd niet meer hier mee gepraat omdat ik nog maar weinig buitenrijd, maar onze eerste kilometers voor de nieuwe challenge zitten er ook op. Mijn bijrijdpaard is begin van het jaar verhuisd naar een stal vlakbij de Drunense duinen, maar omdat ze hier niet bepaald makkelijk is ben ik tot nu toe nog nooit alleen gegaan. Vandaag was echter mijn eerste vakantiedag, dus ik besloot het vandaag gewoon maar eens te proberen en ze deed het zo goed! Ze liep wel door, maar ze luisterde goed en deed geen rare dingen (behalve die keer dat we bijna in de sloot lagen omdat een auto ons op een haar na passeerde en ze daarvan schrok).

Hopelijk kan ik komend jaar ook weer meer kilometers maken dan de magere 143 van het afgelopen jaar :D Inmiddels ook een GoPro waar ik mee film voor m'n YouTube-kanaal :)
Afbeelding

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:39

Mijn eerste kmters ook gemaakt voor de challenge met Blue.
Kwam met klepperende achter ijzers terug maar gelukkig heeft hij gelijk een nieuw achter beslag gekregen, voor was vorige week al gedaan.
Altijd handig een man als smid :P
Nina is vandaag ook bekapt dus daar wil ik morgen een buitenritje mee proberen.

Heel veel mais bij ons.
Afbeelding
Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:43

Wij hebben inmiddels ook de eerste 14 km gemaakt, na we beide terug zijn van vakantie. Het doel was eigenlijk 20 rustig rijden, maar Kiet was echt 1 stuiterbal. Dus uiteindelijk gekozen om 14 km iets sneller te rijden.

Oortjes <3Afbeelding

Jorex

Berichten: 9993
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:37

Hier even een snel fietsrondje gedaan vandaag. Had weinig tijd, dus dan maar even minder km's en meer snelheid. Hij wilde ook graag naar stal, hoogste snelheid op het einde :')
Afbeelding

Ik vond het trouwens erg goed gaan met zijn galop, hij had bijna geen voorkeur meer voor rechts. Dus hij wordt al steeds rechter, waar ik dan weer blij mee ben. Ik heb geen foto's, want ik had mijn handen vol. Aan de ene kant mijn aanmoedigingszweepje en de andere kant de pony.

Bij ons is die 7.2 een ronde die voornamelijk in draf was. En dat terwijl meneer ook wel 8-10 km/h kan gaan draven. Dus het was een heerlijk relaxt tempo toen.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:34

Net nog ff snel rondje buitengereden. Zo richting Katwijk voor de bloemencorso :'). Weer even een familie uitje....
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:16

Weer veel gereden hier :)
Gisteren ook weer op pad geweest.. Plan was een rondje rond het ven te rijden, zou volgens de kaart moeten lukken. Het laatste stuk twijfelde ik (omdat het overging in een ander soort pad) maar dan zou ik even een stukje gewone weg kunnen nemen. Jammer genoeg kon je eerder al niet door dus moest ik even stukje terug en zoeken. Was wel spannend maar we zijn er geraakt 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen jammer dat ik blijkbaar ergens 73 km/u (???) heb gereden waardoor heel mijn grafiek niks zegt ... Is er een optie om zo'n piek eruit te halen eigenlijk?

Afbeelding

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:04

Die heb ik ook wel is gehad :'). Geen idee of je daar wat mee kan....

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:45

Hahaha Sabine, had je even het knopje 'super mega snel ingedrukt' :'). Via andere programma's zou je hem er makkelijk uit kunnen maken, via Endomondo zou ik het niet weten. Denk het niet, tenzij je ergens je training ook aan kan passen?

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 15:49

Dat kan volgens mij wel bij Endomondo.
Je kunt ook een stuk repareren als dat niet is genoteerd maar geen idee meer hoe dat moest.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:02

Vanochtend weer lekker gereden! Eerst stuk door de Bernisse daarna ivm de dazen maar de polder in gedoken :). Vooral lekker veel gestapt, het was echt een zondagsritje ;).
Afbeelding
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:01

Vanmiddag op het laatste moment besloten om met een begeleide staprit mee te gaan. Had verwacht dat het "blokje om" via asfalt zou zijn. Bleek het een hele leuke wandeling van toch km of 5-7 gok ik via veldpaden. Helaas had ik mijn mobiel en endomonde dus niet bij. De wegen en paden die we genomen hebben zijn me echt onbekend, dus bijzetten achteraf kan ook niet. Jammer.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:58

Gister een avontuur meegemaakt :')
Ik zou met mijn vriend gaan rijden, dus zijn paard in de trailer en naar mijn paard gereden. Alles goed en wel, 2 uur onderweg, tot ik naar zijn paard kijk en zie dat die een ijzer mist. Damn.. Dik 1/1,5 uur nog van stal af, en flinke stenenpaden onderweg. Besloten te kijken hoever we (lopend) kwamen, nou dat was niet ver.. Kort bij de doorgaande weg besloot hij achter te blijven met zijn paard, ik zou dan vooruit rijden en hem met de trailer ophalen.

Dus ik sjees er van door, die 1,5 uur heb ik op 20/30 minuten gered haha, flink gas gegeven met die dikke pony :')
Helaas verloor ik onderweg een hoefschoen die vast bleef zitten aan zijn been en moest ik die eerst maken. Echter was de halve stal toen al onderweg om mij te zoeken. In mijn haast had ik een stalgenootje gebeld om te kijken of zij daar was, zodat zij mijn paard kon verzorgen en ik meteen terug kon met de trailer. Echter had ik nog maar 4% batterij dus kon geen uitleg geven. Zij dachten dus dat ik er af gevallen was oid.

Gelukkig hebben ze mijn vriend gebeld na het zien van de trailer en hij heeft het uitgelegd haha.
Doordat Endomondo uit ook uitgevallen is heb ik net de laatste 3km van de route nog maar even ingetekend zodat ik iig mijn kilometers bij elkaar krijg haha.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:20

oooh SuperAssie! Heerlijk verhaal, iedereen in rep en roer :')

Ik heb iets andere omgeving dan jullie, ik ben vandaag voor de eerste keer door de woonwijken geweest :)) Er zijn hier buiten de stad ongelooflijk veel tractors, waardoor ik daar niet echt rijd. Maar Zo hoop ik mijn rondje te vergroten.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:08

Wat een avontuur SuperAssie :D

Hier weer een lekker rondje gestapt vandaag, laatste week stappen is ingegaan!

Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:16

Yuuy wij hebben vandaag weer 20 km gemaakt, heel rustig want het was warm en we zijn weer aan het opbouwen na vakantie. De snelheid komt later wel, hoewel Kiet er soms wel even anders over denkt. Ze mag donderdagochtend nog even wat doen en dan heeft ze weer even vakantie :)

Afbeelding

Ook de koeien hadden het warm :')
Afbeelding

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:55

Oeps, peerd stijf na ons avontuur gister :')
Dus zo nog maar een rondje rustig aan loswerken met hem haha

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:17

net terug van een ritje met verzorgster, lekker avondritje
was gewoon heerlijk, paardjes waren braaf & snel :P

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 07:30

Ik heb ook nog even snel een ritje gemaakt gisteravond... Wordt alweer steeds sneller donker.... Had uit voorzorg ook maar mn hele reflectieset aangetrokken :P. Nog even en dan zit het er niet meer in om na mn werk nog even een rondje buiten te doen.... Dat is wel weer jammer!