Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:38

Varekaj schreef:
Dorine92 schreef:
telkens verdwalen helpt ook om kilometers te maken :+


Zo vaak rijden en nog verdwalen, dat is toch ook best een puike prestatie :)) Of doe je echt dagelijks nieuwe en onbekende baantjes erbij?

Ik doe idd nooit elke dag dezelfde route en ik probeer zoveel mogelijk nieuwe plekken te ontdekken. En ook daar zit weer een oorzaak van de hoeveelheid kilometers want op een gegeven moment heb je vlakbij alles wel ontdekt en dan ga je steeds verder weg
Daihyo wel meerdere idd. Ik heb allemaal krijgertjes en de meesten zijn al wat op leeftijd. Maar met ijslanders is dat relatief want ze kunnen best 35 worden in goede gezondheid

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:50

Ik sta op plek 93 maar ik ben voorzichtig weer aan het opbouwen.
Dus ik heb hoop dat ik weer wat plaatsjes omhoog kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:10

Dorine92 schreef:
Bloodymary ik zit ff te kijken maar ik heb al meer dan 2,5 keer zoveel kilometers als de nummer twee. Hoe dan


:oo Je gaat echt hard! Heerlijk als dat zo kan, zou het ook wel willen.

Ik zag net dat ik nog niet eens aan de 10 kilometer ben geraakt :o :')
Kan nog wel een beetje 'valsspelen' want er staan nog een aantal wandelingen niet op rijden, maar dat haalt ook niet zo heel veel uit. Moet er dringend weer eens werk van maken, voor de verandering eens, want zo slecht heb ik er nog nooit voor gestaan :+

Nu kwakkelt pony ook wel met wat dingetjes, hij is niet echt ziek maar ook niet 100% gezond, beetje moeilijk te weten waar het vandaan komt. En daarnaast ging het de laatste keren zo: ritje - wondje van hoefschoenen - wondje dicht - ritje - singelwonde. Die laatste lijkt het nu ook te houden dus hoop binnenkort toch weer wat te kunnen gaan doen, voor zolang het duurt, haha.

Zondag was er een endurancewedstrijd in de buurt die voorbij stal kwam, en dan ben ik zo jaloers als ik al die mensen zie rijden. Ik vind het heerlijk om te zien, maar ik wil ook zo graag... Ben zelf deels de oorzaak dat het niet gebeurd maar alsnog.

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:18

Hoewel ik nog 8e sta, zal het nu wel snel afzakken. Dit omdat mijn buitenrijmaatje haar paarden afgelopen weekend naar huis heeft gehaald.

Vanmorgen voor het eerst alleen geweest. Probleem is dat mijn paard Cas verlatingsangst heeft. Het wordt al wel een stuk minder. Een jaar geleden brak hij nog de stal af als hij daar toevallig een keer alleen stond, nu staat hij daar heel rustig. Probleem met alleen naar buiten gaan is dus dat hij niet alleen van huis wil. Vanmorgen dus gedaan, drie keer af moeten stappen omdat hij niet verder wil. Bij een kruising van paden bijvoorbeeld wil hij dan niet rechtdoor maar alleen links of rechts, net wat richting huis is. Als ik dan echt doordrijf gaat hij alleen maar achteruit de struiken of de sloot in, of hij blokkeert helemaal en gaat met een bolle rug de lucht in springen tot ik er naast lig. Als ik er naast loop, loopt hij prima mee. Op het verste punt weer opgestapt en terugrijden gaat dan hartstikke goed. Hij trekt dan helemaal niet naar huis, kan gewoon aan een los teugeltje galopperen. Het probleem is echt dat hij niet alleen van huis wil. Maar ik denk als ik dit een paar keer per week probeer en stug blijf volhouden het toch uiteindelijk wel zal moeten lukken?
Of heeft iemand van jullie hier nog ervaring mee of tips?

Eigenlijk zou iemand met een helicopter ons 20 km verderop moeten droppen zodat we dan lekker naar huis kunnen rijden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:22

ik rij de vouwen uit mn broek en sta nummer 2, maar heb niet zoveel tijd als Dorine, mest scheppen, voeren én werken en gewoon soms ff op je kont zitten kosten ook tijd hahaha. En ik rij nu vaak 's avonds bij de ponyclub wat natuurlijk 'polo' is en niet meetelt.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30661
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:29

boodymary, mijne heeft er ook last van. Maar door veel meenemen gaat wandelen/rijden alleen goed. Maar laat hem niet achter.. Daar houd ik dan ook rekening mee.

Ik verbaas mij ook hoe mensen aan de kilometers komen hoor. Na een werkdag is het al knap als ik nog even 3km kan wandelen.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 03:35

Bloodymary schreef:
Hoewel ik nog 8e sta, zal het nu wel snel afzakken. Dit omdat mijn buitenrijmaatje haar paarden afgelopen weekend naar huis heeft gehaald.

Vanmorgen voor het eerst alleen geweest. Probleem is dat mijn paard Cas verlatingsangst heeft. Het wordt al wel een stuk minder. Een jaar geleden brak hij nog de stal af als hij daar toevallig een keer alleen stond, nu staat hij daar heel rustig. Probleem met alleen naar buiten gaan is dus dat hij niet alleen van huis wil. Vanmorgen dus gedaan, drie keer af moeten stappen omdat hij niet verder wil. Bij een kruising van paden bijvoorbeeld wil hij dan niet rechtdoor maar alleen links of rechts, net wat richting huis is. Als ik dan echt doordrijf gaat hij alleen maar achteruit de struiken of de sloot in, of hij blokkeert helemaal en gaat met een bolle rug de lucht in springen tot ik er naast lig. Als ik er naast loop, loopt hij prima mee. Op het verste punt weer opgestapt en terugrijden gaat dan hartstikke goed. Hij trekt dan helemaal niet naar huis, kan gewoon aan een los teugeltje galopperen. Het probleem is echt dat hij niet alleen van huis wil. Maar ik denk als ik dit een paar keer per week probeer en stug blijf volhouden het toch uiteindelijk wel zal moeten lukken?
Of heeft iemand van jullie hier nog ervaring mee of tips?

Eigenlijk zou iemand met een helicopter ons 20 km verderop moeten droppen zodat we dan lekker naar huis kunnen rijden.

Ik heb er eentje die ik heb gekregen als naarhuisrenner-stoptniet-isgevaarlijk. Met hem is de afspraak dat omdraaien echt niet mag, maar stilstaan wel. Met genoeg geduld leert hij vanzelf dat hij pas succes krijgt als hij gewoon luistert.
Als paard erg van kriebelen houdt kun je ook het lekkerste schoft kriebel plekje opzoeken en dan kriebelen zolang hij loopt en acuut daarmee stoppen als hij gaat klieren.
Verder mag zo’n paard van mij de heenweg het tempo zelf bepalen, als ie maar loopt. Als ie dus gelijk keihard gaat draven is dat prima
Wat je ook nog kunt proberen als ie zo nodig achteruit wil lopen: prima hoor, maar dan wel in de richting waar jij heen wilde. Na een paar honderd meter zal hij dit méér dan zat zijn

En arabesk jij bent gewoon een watje met je binnenbak :brr: :brr:

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:12

_Nelleke_ schreef:
Ik ben ook jaloers, mijn pony heeft nu ook 8 weken een blessure en naar verwachting zal dit ook nog wel het komende half jaar zo blijven.


Sterkte, hopelijk kun je wel stappen oid?

Ik stap nu bijna dagelijks 20 tot 40 min aan de hand, is toch ook weer 2 a 3 km. Ben heel blij met de app, want als ik een plekje omhoog ga vind ik dat stiekem wel leuk dus het motiveerd ook om langer te wandelen. Ik sta nu op 44 met 149.3 km en ik hoop morgen Iris die op 43 staat voorbij te steken haha.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:47

Gypsy schreef:
_Nelleke_ schreef:
Ik ben ook jaloers, mijn pony heeft nu ook 8 weken een blessure en naar verwachting zal dit ook nog wel het komende half jaar zo blijven.


Sterkte, hopelijk kun je wel stappen oid?

Ik stap nu bijna dagelijks 20 tot 40 min aan de hand, is toch ook weer 2 a 3 km. Ben heel blij met de app, want als ik een plekje omhoog ga vind ik dat stiekem wel leuk dus het motiveerd ook om langer te wandelen. Ik sta nu op 44 met 149.3 km en ik hoop morgen Iris die op 43 staat voorbij te steken haha.

Daarom zit in gelukkig in meerdere challenges waar ik niet op 1 sta (ook omdat ik pas in juni begonnen ben) dus dan klim je ook wel weer af en toe een plekje. Het is inderdaad motiverend maar ik voel me ook echt goed als ik lekker vaak rij dus dan is het wel echt een toegevoegde waarde

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:58

Dat herken ik wel, paardrijden is zeg maar een eerste levensbehoefte haha!

Trip

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Jubbega

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 23:41

jaa ik ga ook weer buitenrijden ben afgelopen maanden veel in de bak wezen rijden. morgen gaan we weer richting ommen en dan gaat me eigen draver weer mee op naar weer een aantal kilometers

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:35

Ik ga aankomende zondag een rondje proberen maken *\o/*

Maandag vertrekt vriend weer voor werk naar het buitenland en ga ik ook weer iets meer tijd hebben om toertjes aan elkaar te plakken :+

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:37

Ik ben ondanks de regen afgelopen week toch ook weer op pad geweest, hoop wel dat het snel weer een beetje opklaart hoor. Het kan zo mooi zijn buiten met die herfstkleuren...

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:02

Na het weekend volop zon!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:48

Bloodymary schreef:
Na het weekend volop zon!


Ja ik had vandaag vrij dus daar had ik niks aan. 26 km gedaan waarvan 8 in de regen. :P

Maar nu sta ik op de 39e plaats dus ik ben blij. :D

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 00:31

Hier ook weer paar beste buien maar met mijn regenjurk voel ik daar helemaal niks van

scooby09

Berichten: 2215
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 07:56

Welke heb jij Dorine?

Hier ook weer aan het rijden de 10 km is weer aangetikt blij paard omdat ze weer wat mag doen.
Heerlijk om te zien hoe ze geniet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:24

Waarom is het altijd zonnig als ik de namiddagdienst heb -O-
Dat zijn de weken met meeste werkuren en dus minste tijd om te rijden.

Voordeel is (hopelijk) wel dat het dan opdroogt voor de cross volgende week zondag :P

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:28

scooby09 schreef:
Welke heb jij Dorine?

Hier ook weer aan het rijden de 10 km is weer aangetikt blij paard omdat ze weer wat mag doen.
Heerlijk om te zien hoe ze geniet.

De hkm seattle

Marije_jiplover

Berichten: 25366
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:35

Vorige week helemaal niet (te paard) het bos in geweest. Was een chaotische week met veel drukte op het werk en privé verplichtingen.
Maar gisteren wel weer even lekker 15 km gereden, genietend in het herfstbos met een waterig zonnetje.

Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:50


Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:49

Haha, gaaf!

Ben flink aan het doorzetten om alleen met Cas weg te kunnen. Het wegrijden blijft wisselend, soms wil hij het erf niet eens af. Maar dan maar weer lopen op de heenweg. Gisteren was ik aan het lopen en bedacht ik me dat hij eigenlijk maar achter me aan loopt en daar ook niks van leert, dus ging ik zo lopen dat hij naast me liep. Dat vond hij toch ook al moeilijker. Uiteindelijk heb ik gelopen met mijn arm over het zadel en zo de teugels vasthouden, net of ik er op zit. Ook stukjes gedraafd (goed voor mijn conditie). De terugweg ga ik er weer op en dat gaat echt super. Kan dan alles met hem. Heerlijk drafje of galopje aan een lang teugeltje, hij is dan heel relaxed. Dan denk je, waarom loop je de heenweg niet zo, dan ben je het fijnste paard ter wereld!

Maar de aanhouder wint, we zijn nu een week bezig. Op de terugweg ga ik wel steevast nog een keer als we bijna terug zijn een paadje in dat weer van huis af gaat. Hij gaat dan direct op de rem en ik geef hem alleen de mogelijkheid om toch dat pad in te gaan. Na een paar minuten doet hij dat dan wel. Denk dat dat ook wel een goede leermethode is.

Zaterdag had ik bijvoorbeeld een rondje van 10, waarvan ik 4 gelopen en 6 er op. Hopelijk snel weer gewoon 10 er op, ook alleen.

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:53

Goed bezig zeg! Ik ben er met alle stakers die ik gereden heb uiteindelijk wel uitgekomen!

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:06

Ook nog op een bepaalde manier, heb je tips? Of ook gewoon vaak doen en blijven volhouden? En staakten die dan ook omdat ze niet graag alleen waren? Jij hebt Cas gezien met andere paarden, hoe lekker hij dan buiten is. Dan geloof je toch niet dat hij alleen zo moeilijk doet he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:01

Dorine92 schreef:
Hier steeds nachtritjes
https://vimeo.com/367630875


Wat een kerstverlichting :D Maar valt wel goed op!
Heb je nu lampjes aan de neusriem van je paard of dergelijke?

Hoeveel km rij je zo in het donker? Lijkt me wel speciaal.