Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:48

Bij hardlopen inderdaad wel, maar dat doe ik niet. Bij wandelen is het zeldzamer, maar het is niet onmogelijk. Bij mij ligt de oorzaak waarschijnlijk in mijn reuma, wat mij gevoeliger maakt voor dergelijke 'blessures'. Het is ook alleen mijn rechter been (hoewel links nu stilaan begint mee te doen door overbelasting, dus vandaar dat ik nu even voorzichtig moet zijn, vorige keer was het lang niet zo erg) wat denk ik ook wel te verklaren is doordat mijn rechterkant van mijn bekken ook mijn zwakke kant is.

Dus kan me voorstellen dat schoenen een rol spelen, maar denk in mijn geval dat het spijtig genoeg alleen daarmee niet opgelost is. Maar ga er zeker wel eens naar (laten) kijken :j Eerst maar even terug pijnvrij worden want leuk is het niet.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:56

scooby09 schreef:
Ja het word nu dan toch echt herfst....Jammer maar helaas het hoort erbij.
Mijn zadel past nog niet volgende week de afspraak dus nog even niks rijden hier.
Ze heeft wel vandaag nieuwe ijzers en gelijk maar sneeuw beslag eronder gedaan. :oo
Wij zijn er dus klaar voor.


Hoe werkt dat sneeuwbeslag?
Mijn paard staat voor op ijzers (niks nieuws) maar we wonen nu zo dat ik alleen maar buiten rij dus denk ik dat sneeuwbeslag ook voor mijn paard handig is.

Wat vervelend [***] -O- ik heb ook ooit die blessure gehad en die duurt lang als je er niet naar luistert. jammer hoor, jij staat steeds naast mij /boven mij op de lijst.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:02

Er is verschillend sneeuwbeslag te koop.
Ik heb er jaren rubberen ringen in gehad, die zitten tussen hoef en ijzer genageld en de flexibele rubberen ring schudt de sneeuw eruit.
Als er sneeuw ligt schroef ik er dan 5 mm widia stiftjes in en we konden gewoon de wei op en rijden in de sneeuw.
http://www.hoefbeslag.nl/sneeuwbeslag.html

Sinds 2 jaar heb ik nu wat anders, idee is hetzelfde, maar het hoeft niet onder het ijzer genageld, stiftgaten zijn voldoende, je schroeft mbv 5 mm widiapuntjes de antisneeuw staafjes in het ijzer.
Dat is dit systeem: https://www.ems-webshop.com/a-42442691/ ... uw-beslag/

Getup

Berichten: 8287
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:03

Justkid: ze krijgen n soort van plastic slangetje aan de binnenkant van het ijzer. Dit wordt onder het ijzer vastgemaakt. Heb ik ook altijd,werkt super. Je hebt er ook,die je zelf vast kan maken,maar daar heb ik geen ervaring mee.

Auw [***] , klinkt pijnlijk!

Hier net n mini rondje gemaakt: moest daarvoor nog boodschappen doen,daarna de pony longeren en nu om 12 het ( warme) eten klaar hebben.
Morgen les en zondag wedstrijd,dus wederom 2 dagen niet buitenrijden.

Volgende week melden ze extreem veel regen. Joepie....not

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:03

De smid heeft er een soort van rubberen ring tussen gezet...Tussen het ijzer en de hoef.
Dat moet voor komen dat er ijs en sneeuw onder klontert.
Sneeuw beslag word vaak alleen op de voorijzers gedaan.
Maar als het heel erg plat is en glad daar helpt het beslag niet tegen dan zul je ook puntjes in je ijzers moeten laten plaatsen.

Er is ook een systeem wat je er zelf tussen kunt zetten..

Haha ik zie dat ik spuit 11 ben :D

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:06

Dank je wel voor al jullie snelle antwoorden, ik hoef dus niet te wachten tot er sneeuw wordt voorspeld, dat leek me al zo onhandig :)

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:08

[***] schreef:
Bij hardlopen inderdaad wel, maar dat doe ik niet. Bij wandelen is het zeldzamer, maar het is niet onmogelijk. Bij mij ligt de oorzaak waarschijnlijk in mijn reuma, wat mij gevoeliger maakt voor dergelijke 'blessures'. Het is ook alleen mijn rechter been (hoewel links nu stilaan begint mee te doen door overbelasting, dus vandaar dat ik nu even voorzichtig moet zijn, vorige keer was het lang niet zo erg) wat denk ik ook wel te verklaren is doordat mijn rechterkant van mijn bekken ook mijn zwakke kant is.

Dus kan me voorstellen dat schoenen een rol spelen, maar denk in mijn geval dat het spijtig genoeg alleen daarmee niet opgelost is. Maar ga er zeker wel eens naar (laten) kijken :j Eerst maar even terug pijnvrij worden want leuk is het niet.

Dat klinkt niet fijn....wandel je niet boven je tempo..?
Bij hardlopen is het vaak ook een te snelle opbouw.
Als een bij een fysiotherapeut geweest om te kijken of je wel recht bent in je lijf cq beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:23

Neen, wandel in principe niet boven mijn tempo, pony beperkt het tempo wel :Y) Het is denk ik gewoon echt een combinatie van afstand, ondergrond, lichamelijke toestand, ...
Ik kom wekelijks bij de kiné/osteopaat en die doet wat hij kan, maar door de reuma gaat het niet allemaal vanzelf. Ik ben niet recht in lijf en beweging maar spijtig genoeg is niet alles op te lossen (reuma zit trouwens in mijn bekken en dat is best wel een belangrijke schakel).


Maar we zien wel, zoek wel weer een manier om toch wat met het ponybeest te doen. Al baal ik er wel van dat ik steeds mijn plannen weer moet bijstellen/vervangen...

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:31

Herkenbaar [***]. Ik heb mijn heup gebroken gehad 6,5 jaar geleden en voel de laatste maand weer erg de weersverandering, kom in de ochtend nauwelijks de trap op mijn werk op :+

Ik rijd overigens nog steeds gewoon 2-3 x per week buiten, doordeweeks in het donker.

Jorex

Berichten: 9960
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:33

Wat balen [***].

Ik heb gisteren al de stap gezet om de sulky weer goed af te stellen, want die was uit zijn verband en helemaal scheef na ons ongeluk. Dus mijn pa heeft hem uit elkaar gehaald en weer recht gemaakt qua bomen en toen klopte de afstelling niet meer. Mijn enkel gaat weer langzaamaan beter, alleen schoenen moet ik gewoon echt nog niet aantrekken dus ik loop nu rond op mijn lekker ruime Uggs.

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:37

Dat is niet fijn [***] als je steeds moet aanpassen idd. :(:)

Fijn dat je sulky weer recht is.
Top zo'n handige vader.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:10

Afbeelding
Hier 13 km gereden met mn moeder. Ze heeft 2 of 3 jaar niet gereden ofzo. Was gezellig. Veel gestapt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:22

Wat voor schoenen heb je om te wandelen? Ik heb lowa's, weliswaar klasse C maar loop er heerlijk op. Zijn wel bedoeld om te hiken in de bergen, voor wandelingen hier zal je hooguit een klasse B nodig hebben. Een speciaalzaak zal je daar echt wegwijs in kunnen maken. Kost wat, heb je wat.

Paard loopt vrolijk in de weide in afwachting van de onderzoeken maandag. Heb de draad weer opgepikt met mijn tinkertje. Uiteindelijk wil ik die ook bomproof krijgen om mee naar buiten te kunnen.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:40

Mag ik me ook melden?
Ik heb net pb gestuurd en een toegevoegd op endomondo!
Lijkt me leuk om mee te doen.

Morgen staat hier weer een buitenrit op de planning

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:14

Hier komt de regen met bakken uit de lucht en stevige wind. Zelfde weer voorspellen ze voor morgen en maandag ook nog.
Ik blijf lekker gezellig binnen :Y)

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:14

Miesjex schreef:
Mag ik me ook melden?
Ik heb net pb gestuurd en een toegevoegd op endomondo!
Lijkt me leuk om mee te doen.

Morgen staat hier weer een buitenrit op de planning


Dit heb ik ook al 2x gedaan maar helemaal niks opgehoord en ben ook nog steeds niet toegevoegd.

Misschien iemand die dit ook kan doen?

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 17:52

Je had ook even mijn berichten terug kunnen lezen ipv zo te reageren ;) Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik het momenteel super druk heb en dat het daarom soms lang duurt voor je bent toegevoegd. Ik spaar meestal wat mensen op zodat ik alles in 1 keer kan doen en in deze natte koude periode zijn er gewoon wat minder aanmeldingen. Je ritten die je voor het toevoegen hebt gemaakt tellen verder ook gewoon mee, dus wat dat betreft maakt het weinig uit.

Mooie ritjes weer, en succes met het blessureleed.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:13

mooney schreef:
Je had ook even mijn berichten terug kunnen lezen ipv zo te reageren ;) Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik het momenteel super druk heb en dat het daarom soms lang duurt voor je bent toegevoegd. Ik spaar meestal wat mensen op zodat ik alles in 1 keer kan doen en in deze natte koude periode zijn er gewoon wat minder aanmeldingen. Je ritten die je voor het toevoegen hebt gemaakt tellen verder ook gewoon mee, dus wat dat betreft maakt het weinig uit.

Mooie ritjes weer, en succes met het blessureleed.


Dat heb ik idd niet gedaan. Maar vond het raar omdat ze wel gelezen werden en het al aantal weken terug was. Maar dan wacht ik rustig af, excuses.
Laatst bijgewerkt door Ils_K op 01-12-18 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:48

Bedankt voor het toevoegen. Gister mn eerste rit gemaakt van bijna 18km

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:42

Een fijn rondje gereden in de regen. Paarden blij wij blij

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zo blij dat ze weer goed loopt *\o/*

Getup

Berichten: 8287
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:09

Gister n mooie 8e plek op wedstrijd ( van de 37). En nog 3 e in de 2 e proef met een 12 jarige amazone.

Net in de stromende regen n rondje gedaan.... beetje jammer dat Endomondo na 2 sec was opgehouden -O-

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:53

Ik heb net ook eenrondje gedaan. (Nog) geen lange. Buiten dat paard aan het revalideren is, heb ik er een logéhond bij, die aan het paard (nog) niet zo gewend is. Dus veel afstappen, maar dat viel gelukkig mee, dit keer. Alleen langs de weg, waar ik wel ben afgestapt, kreeg ik natuurlijk net een plensbui. En ik heb een wollen zadel <<) . Was erg lekker toen ik weer opstapte.... := Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:17

Jij hebt goeie moed dat je vandaag bent opgestapt :wow: Hier heeft het meerdere keren echt bakken water gegoten! Doet het nog steeds met flinke vlagen trouwens. Zag soms amper het wegdek voor me toen ik in de auto zat.

Ik ben nog even uit de running. Paard is nagekeken in de kliniek en heeft infiltratie gehad. Nu eerst 2 weken gericht longeerwerk en dan pas weer onder de man oppakken met uitsluitend voorwaarts neerwaarts werken. Buitenritten mogen dan gelijk weer mits ik ' dan eveneens lang en laag rij, maar het moet nog een beetje leuk zijn ook. Ik ga niet in de plenzende regen hupsen...

Kasmir

Berichten: 5441
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:40

Ik ben gisteren van en naar mijn leslocatie gestapt (iets meer dan 7km in totaal). Heenreis ernaast gewandeld, terugreis stukje ernaast (paardlief was moe dus even singeltje los en uitstappen) maar ongeveer laatste 1.5 kilometer erop gestapt. Voor het eerst bitloos, zooo braaf voor een 4-jarige. Helemaal droog gehouden, ik was nog niet thuis of het begon te plenzen xD
Afbeelding

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:10

Zo Kasmir dat is een flink stukje stappen.
7 km enkele reis..?
Super braaf voor zo`n jonkie.