Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:29

Mijn pony staat nu ook 24/7 op het land en begon ook in te vallen. Toch maar dekentje op gedaan zodat ie minder energie nodig heeft om warm te blijven (vooral ‘s nachts). En voer nu pavo sportsfit dagelijks volle schep en niet alleen na arbeid.

Emori

Berichten: 13126
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:39

Afbeelding
Afbeelding
Heerlijk lol op het strand gehad.

Marije_jiplover

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:10

Heerlijke ritjes allemaal.

Ik heb gisteren heel braaf in de bak gereden, maar vandaag wel weer een rondje gedaan, rijdend op m'n senior van 30 en de 8jarige aan een touwtje ernaast. Die in herstellende van een blessure. Hij loopt op zich weer goed maar moet nog kracht opbouwen, vandaar dat hij weer een keer als handpaard mee mocht, lekker onbelast rechtuit lopen.Afbeelding

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30660
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:26

Ik track al mijn ponykilometers onder paardrijden bij Endomondo, omdat ik alles vind meetellen.
Op mijn polar doe ik wel wegschrijven onder wat ik heb gedaan.
Vandaag een rit gereden met meer aanspanningen, goede ervaring.
Afbeelding
Wij vielen wel op zonder hoefijzers, haha.

scooby09

Berichten: 2213
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:52

Dat ziet er super gezellig uit Dyonne…

Flinke senior Marije...Super dat hij nog lekker mee kan.
Hopelijk je jonkie niet al te ernstig...

Marije_jiplover

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:29

Ja blij met m'n gouwe ouwe.
Ik rijd niet super vaak meer op hem. Heb 2 meisjes van 14 die elk 1x oer week in de bak een beetje aan bejaardengymnastiek met hem doen.
En ik rijd af en toe een rondje door het bos. En vaker neem ik hem nog mee aan de fiets of als handpaard naar Elmo.
Maar Elmo mocht nu dus als handvaardigheid mee.
Hij had een knieblessure, die lijkt over. Gisteren een 3 kwartier in de bak dressuurmatig met hem bezig geweest en vandaag dus 11 km onbelast mee het bos in.
Van de week nog 2x dressuurmatig aan het werk en dan volgend weekend hopelijk weer op zijn rug een rondje het bos in.

Nadiine__x

Berichten: 2802
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:33

Ik ben ook toegevoegd zag ik, leuk!

Even een vraagje, nou zag ik dat ik volgens de challange pas 50km gereden zou hebben dit jaar? Maar dat is echt al meer, wanneer ik mijn geschiedenis bekijk. Wanneer is deze challange begonnen? :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:38

Augustus-augustus

Nadiine__x

Berichten: 2802
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:50

Djilna schreef:
Augustus-augustus


Bedankt! Dan klopt het inderdaad, oeii.. Dat is echt slecht voor ons doen, maar gauw weer kilometers gaan rijden! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:02

Rondje van vandaag..

Afbeelding

Snelheid is dramatisch := Hij wilde gewoon echt niet vooruit... het ging ook weer te goed de laatste tijd. Geen last meer van singel of hoefschoenen (na aanpassingen) en lekker vlot stappen, was al weer wat met draven bezig (50m, haha) en zelfs dat ging super. Vandaag was van dat alles niks meer over -O-

Hij heeft enorm lopen schudden (stress?), had een loopneus en zijn darmen waren niet 100% volgens mij, veel gerommel en hij was nogal winderig. Hij leek achteraf gezien ook nogal opgeblazen en hij voelde heel anders aan. Dus maar even een tijdje geprobeerd (hij heeft altijd 20-30 min opwarmtijd nodig) en toen leek het ok maar was van korte duur dus toen maar de kortste weg naar huis.

Dus maar even aankijken, hopelijk was het gewoon even een slechte dag... Hij heeft wel vaker moeite met weers/seizoensovergangen, lijkt precies erger te worden.. hij wordt een oud mannetje :P

mooney

Berichten: 7787
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 20:19

Ik doe ook weer eens mee met foto's delen. Ik doe meestal wel mijn best om een beetje creatief te fotograferen op het mooiste plekje zodat het wat natuurlijker lijkt dan het is. Vandaag had ik een bijrijder mee die een foto maakte op het moment dat ik mijn handen te vol heb. Het contrast ertussen is wel mooi :+

Type foto die ik meestal post:
Afbeelding

En hoe 90% van onze routes eigenlijk zijn:
Afbeelding

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:07

Superleuk deze challenge en dit topic!

Afbeelding

Afbeelding


Vandaag 15 km gereden. Lekker weer!
Vriend ging een stukje mee met de hondjes


Afbeelding

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:17

Ook hier nog genoten van het mooie weer ,en lekker n rondje gedaan.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier hebben we ons dus door/langs/ over moeten worstelen hè :Y) . Kon t net genoeg opzij drukken,om paardlief door te laten. Anders moesten we weer km's terug en het leukste stuk lag net 100 m voor ons:
Afbeelding

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:15

Ik heb pas mijn eerste eigen paard gekocht en kan eindelijk kilometers maken op mijn eigen beestje, in afwachting van een zadel helaas. Nu vroeg ik mij af, als je jullie buiten rijden rijden jullie dan vaak alleen? Hoe doen jullie dat stel dat je valt ofzo? Mijn ouders zijn er namelijk niet zo gelukkig mee moest ik alleen naar buite gaan helaas...

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 06:45

Ik ga vaak alleen. Altijd een opgeladen telefoon bij me... En niet vallen :')

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 06:55

Ik ga ook vaak alleen. Telefoon mee, endomondo aan en mijn vriend is gelinkt. Dus hij kan precies zien waar ik rij. Mijn paard heeft een tag aan zijn zadel met mijn naam en telefoonnummer. Mocht ik vallen en hij er vandoor gaan.

Marije_jiplover

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 06:56

Ik rijd ook heel vaak alleen.
Telefoon altijd op zak en tegenwoordig ook altijd m'n GPS horloge mee, die via Bluetooth met m'n telefoon verbonden is. Garmin stuurt dan automatisch een link naar mijn partner om mij live te volgen.

Niet dat hij de hele tijd op die link zit te kijken, maar als hij denkt, waar zou ze uithangen, is ze al terug op stal, of nog onderweg, dan kijkt hij wel even.
Hij vindt het een fijn idee dat hij kan weten waar ik ben.

Emori

Berichten: 13126
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:08

Ja ik ga ook veel alleen. Idd endomondo aan en als de staleigenaresse thuis is peilt zo ook wel eens met een appje of alles nog goed gaat :)

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:13

Ik rij ook bijna altijd alleen. Meldt m’n man ook altijd als ik naar buiten ga, mocht er wat gebeuren. Nu is regio en gebied waar ik rij nogal druk bezocht dus dat scheelt ook een hoop :'). Tenzij ik er ‘s nachts in het donker ga rijden gok ik dat ik zo gevonden wordt door iemand......

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:16

Ik rij ook bijna altijd alleen. Inderdaad opgeladen telefoon op zak (en niet aan je paard). Mijn man is ook gelinkt, dus bij nood kan hij zien waar ik ben. Maar in de praktijk is dat pas na zijn werk. Die kijkt overdag echt niet waar ik ben. Het moet wel heel erg raar lopen, wil je vallen en er komt niemand langs. Dat gevaar heb ik eerder thuis. Als ik in de bak van mijnpaard val, dan zal ik moeten wachten tot man of dochter thuis komen. Dus thuis loop ik eigenlijk meer risico dsn buiten. Buiten is altijd wel volk.

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:21

Ik rijd ook meestal alleen. Zeg meestal wel,waar ik ongeveer heen ga. Hier kan ik uren liggen,zonder dat er iemand voorbij komt. Mijn paard is wel echt heel betrouwbaar, overigens.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:42

Ik ging vroeger ook vaak zat alleen, ik zei altijd dat ik ging rijden en het vallen, Tsja risico van het vak?

Altijd telefoon mee :j

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30660
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:06

Telefoon gaat altijd mee. Gewoon thuis rijd ik wel alleen buiten.
Op 'vreemd' terrein als ik met de trailer ergens heen ga dan rijd ik niet alleen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:03

Ik rij ook 99% van de tijd alleen. Gsm opgeladen, endomundo aan en zou eigenlijk de sos-functie op mijn gsm weer eens moeten activeren. Heb nu niemand die gelinkt is en live kan volgen...

900km op 2 maanden, ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die dat kunnen halen hoor. Vooral bij mooi weer, doe 3x/week eens een ritje van 30km en je zit er al bijna aan. Vooral bij mensen die uitsluitend buiten rijden en die er de tijd vorige hebben lijkt me dat prima haalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:13

Als ik 30 km moet rijden ben ik zo'n 7u onderweg .. dat haal ik niet 3x per week :')
Maar als je een "gewoon" paard hebt en snelheid kan maken is dat inderdaad wel te doen :j


Hier ook altijd alleen op pad, vind ik stiekem ook het leukst.
Wel uiteraard zoals gezegd altijd mobiel bij, en had ook het thuisfront die via google maps kon volgen, al moet ik toegeven dat ik dat de laatste tijd steeds vergeet op te zetten :o Toch maar weer eens gaan doen, je weet het nooit .. Hier kom je op bepaalde dagen en bepaalde stukken wel mensen tegen, maar er zijn ook stukken waar geen kip komt ..


Gisteren nog een kleine wandeling gedaan om te zien of hij zich al beter voelde ..
Afbeelding

Niet dus -O- Nog steeds veel gerommel in zijn darmen en hij is zo ontzettend sloom ...
Hopelijk vandaag een betere dag.