Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyChoice

Berichten: 2201
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:50

Ik heb me maar eens verdiept in GPX en dan routes erin zetten via ruiteren en Mennen. Iemand hier ervaring mee? Wil echt nooit meer zo verdwalen :')

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:59

Ik heb dat een keer gedaan en dat werkte prima :j
Gewoon het lijntje volgen (maar je moet dan wel GPS bereik hebben, anders weet die niet waar je bent op je kaartje).

MyChoice

Berichten: 2201
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:01

Oh ja, GPS is ook een dingetje haha!

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:08

MyChoice schreef:
Ik heb me maar eens verdiept in GPX en dan routes erin zetten via ruiteren en Mennen. Iemand hier ervaring mee? Wil echt nooit meer zo verdwalen :')


Ja, zeker! Wat wil je graag weten?
Ik volg de routes op mijn GPS horloge; het enige wat ik moet doen tijdens de rit is op het lijntje blijven! Je kan in- en uitzoomen en zien waar je bijv links of rechts moet. Je ziet dan gelijk of je goed zit :)

Als ik dan nog twijfel kijk ik op mijn telefoon, zet ik bijv de route ook in GPSIES. Maar dat is meestal niet nodig!
Ook al wedstrijden op deze manier gereden. Wanneer er lintjes hangen (of ontbreken Haha) kun je altijd checken of je goed zit.

Het is even wennen in het begin maar daarna ideaal!

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:11

Ik had een route in endomondo ge-upload en die tijdens het rijden gevolgd.

MyChoice

Berichten: 2201
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:19

Oh kan het ook in endomondo, top!

Bedankt voor je uitleg! Welk horloge werk je mee?

Trip

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:37

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Toch nog een kort rondje kunnen rijden ondaks het woeien van de bomen. Helaas houd niemand mijn snelle stappende draver bij ze moesten steeds bij draven galoperen om ons bij te houden. Best wel erg hoe snel mijn draver stapt.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:09

Het is echt lekker weer om te rijden :j

Net een rit van bijna 15 km gedaan

Trip

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Jubbega

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:49

Ga straks weer om 8 uur met de groep mee

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:55

Trip schreef:
Ga straks weer om 8 uur met de groep mee



Lekker genieten!

Morgen heb ik show met tinkershowteam in Burgh haamstede. Die dag sluiten we natuurlijk af met een strandritje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:59

Leuke ritjes gemaakt hier weer :)
Zag iets over GPX-bestanden en routes volgen. Ik heb dit ook al een aantal keer gedaan, werk dan via GPSies om de route in te tekenen en te downloaden en zet hem dan op mijn mobiel. Daar kan ik de route starten/volgen via Locus Map, met spraakbesturing dus gewoon aanzetten en luisteren (en je kan natuurlijk kijken als je niet zeker bent). Werkt heel fijn vind ik.

Hier vandaag weer even een rondje gedaan, de temperatuur was een stuk aangenamer, de wind niet zo ... en zelf om de 1 of andere reden niet heel fris dus niet zo'n grote ronde gedaan.

Afbeelding

Wat beeldjes ...

Afbeelding

Maïs staat er op bepaalde plaatsen echt zielig bij, maar het heeft wel iets aparts op de foto...

Afbeelding

En [***] blijft er zijn eigen ideeën op nahouden :')

Afbeelding

sanowa

Berichten: 901
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 09:19

Verdwalen is nooit leuk vooral niet met onweer, topo GPS is ook handig op je mobiel kun je met gpx erin zetten en is ook alleen lijntjes volgen ik gebruik dat nog wel eens naast m'n polar horloge

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:42

Gisteravond met 2 stalgenootjes op pad geweest, voor henzelf en hun paarden hebben we heel ver gereden en heel veel gedraafd, maar het was voor Elmo feitelijk een extra rustdag.
11 km in 2 uur tijd :')

Nu ben je met zulke onervaren buitenrijders wel extra veel tijd kwijt bij de hekken, dat vertraagd ook wel iets.
En verder was het onwijs gezellig, hoop gelachen onderweg en dat is ook heel belangrijk, lol met onze knol!

MyChoice

Berichten: 2201
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:30

Vanmorgen middels GPX route een hele gave route gedaan! Gisteren alvast uitgestippeld via ruiterenenmennen.nl. wat ontzettend fijn! Polar V800 komt asap. Fantastische route, door water, over bruggen, zandvlaktes, Heide en verschillende bossen. En ik sta voor heeeeel even op plaats 4 nu haha! Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:39

Dat is ook lekker hoor Marije. Voor mij is buiten ook vooral ontspannen en de ene keer is dat door lekker rustig te rijden en soms is het leuker om meer tempo te maken. Het 1e stuk dat wij vaak rijden door het bos kun je weinig tempo maken ivm de paden (stenen, veel boomwortels, enz). Dus dat kost sowieso al tijd :j

Vandaag een rustig kort rondje gedaan. Donderdag hebben we heel de dag een trainingsdag gehad. Best intensief. Dus gister vrij en vandaag lekker alles los lopen in het bos.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:45

Lekkere routes meiden!

Wij hebben shows gereden in burgh haamstede en uiteraard even een strandritje gemaakt

Afbeelding

Alleen gestapt het was erg druk met mensen en we waren ook moe

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:16

[***], is die Locus Map een aparte app die je gebruikt? Ik zoek namelijk nog zoiets. In Endomondo kan ik wel routes uitstippelen maar die praat niet tegen je. Ik kan wel mijn mobiel elke keer uit mijn zak halen en kijken maar al bij al vind ik dat niet zo handig. Je hebt dan toch een hand minder vrij moest er een keer wat gebeuren. Dus iets wat tegen je praat tijdens een onbekende route (hier linksaf, daar recht, dan oversteken etc) zou wel van pas komen.

Getup

Berichten: 8324
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:09

Ooooh strand; jaloers! Dat is voor ons 3.5 uur rijden haha

Hier n klein rondje, had een vriendin mee,die nog niet zo lang rijdt. Daardoor ook geen galop.
Afbeelding

Afbeelding

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:40

Welke omgeving sta je Getup?

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:36

Ik ben gisteren ook weer weg geweest, klein rondje van net geen 8 km.
Vandaag kijken of het weer lukt om zonder maatje op stap te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:49

Varekaj schreef:
[***], is die Locus Map een aparte app die je gebruikt?


Is een aparte app :j Heb zelf wel Samsung maar neem aan dat die er voor Apple ook is. Je hebt 2 versies: gratis & betaald. Ik heb (voorlopig) de gratis versie. Het was in het begin even zoeken en uitvogelen maar het werkt eigenlijk wel heel makkelijk. Je krijgt (nederlandstalige) spraakbegeleiding en je krijgt zelfs een alarm als je van de route afwijkt (trouwens wel heel onhandig als je zelf je route intekent en je doet dat niet zo nauwkeurig :') ). Dus als je toch een verkeerde afslag ofzo zou nemen hoor je dat na een paar meter (het aantal meter kan je zelf instellen). Meestal moet je dan wel even kijken maar heb daar nog nooit problemen mee gehad. Enige nadeel wat ik vind is dat elke (ietwat scherpere) bocht ook als afslag gezien wordt dus dat maakt het soms wel verwarrend als je na x aantal meter naar links moet en daar eigenlijk totaal geen kruispunt is :+

Je kan ook instellen dat die bij afwijken van de route de route herberekend zodat je niet steeds moet omdraaien, maar volgens mij zit dat in de betaalde versie want ik krijg het niet aan de praat. Moet mij er nog eens in gaan verdiepen, gebruik het om te oefenen op langere wandelingen in bekend gebied, maar de laatste tijd steeds maar korte rondjes gedaan dus dan de moeite niet genomen ...

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:50

Ik doe ook mee dit jaar! Ik rij door het Noordhollands Duinreservaat met mijn NRPS :) Afbeelding

Binnenkort heb ik ook een sulky voor mijn mini shetlander, dus dan kan ik daar ook mooi kilometers mee maken Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:03

Leuk weer nieuwe mensen! Welkom en nog veel fijne kilometers toegewenst!



Gisteren nog eens op wandel gegaan..
Afbeelding

De wegen vallen alleen een beetje tegen momenteel .. onverhard ja, maar daar is ook alles mee gezegd :=
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:29

Ik heb ook een samsung. Bedankt voor de info, da die app dan eens opzoeken! Heb onlangs een rit van 17km gedaan langs grotendeels nieuwe paden onder begeleiding van iemand die alles paadjes op zijn duim kent maarja, daar ben je in je eentje niet veel mee :P Met die app kan ik die route dan eventueel opnieuw doen zonder telkens mijn gsm bij de hand te houden.

Vandaag Ommegang Mere met de club. Ga die route ook volledig tracken, komt toch maar mooi bij de kilometertjes en dan heb ik de leuke wandelpaden daar ook weer mooi in kaart :D

Getup

Berichten: 8324
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:03

Dayanaera schreef:
Welke omgeving sta je Getup?


Noord Luxemburg :P

interessante info wbt de verschillende apps!