Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9994
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:07

Ik ga straks mijn minirondje met Jorie doen, waarschijnlijk naast de fiets en morgen gok ik tussen de 15 en 20 km met Alex 's ochtends. Gisteravond even gelongeerd en Alex is behoorlijk los en fris, dus dat is goed. Ik kan weer van start.

Beterschap met je voet Daya

Mooie ritjes alweer op de vorige pagina. Ik durf nog steeds het bos niet in, maar mijn moeder is weer thuis dus waarschijnlijk gaat zij als de temperatuur wil zakken een keer op de fiets mee in Bakkeveen. Zou ik daarvoor ook een topic kunnen openen met de vraag of iemand mij wil begeleiden in Beetsterzwaag bos?

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:20

Winnie en ik passen vanaf vandaag bij mensen op hun huis en paarden. Ze wonen vlakbij het roggebotsbos dus vandaag alvast een leuk rondje van 13,5 km gedaan :D

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:55

Hier zijn de eerste kilometers van de challenge ook gemaakt :) Iets minder dan sommige andere, hahaha.
Wel met een nieuw sporthorloge/activitytracker/smartwatch. En ben tot nu toe helemaal fan!

Grappig/leuk grafiekje zo trouwens. Hartslag is van mij :P

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:28

Ik ga maandag weer een rondje maken :) Morgen wedstrijd dus vandaag was rustdag.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:58

Lekker dames!

Hier wel paardrijden maar showteamtraining en even mijn proef filmen voor WE wedstrijd :))

Misschien dat ik morgen als ik niet te brak uit mijn nacht kom, doorrijdt naar stal voor een buitenrit. Dan zou ik er om 8.00 opzitten :j

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:31

Ik ben geëindigd op plek 165 :')

Ik ben heel angstig geweest met rijden. Echt in het extreme.
Sinds vorig jaar les en langzaam aan weer vertrouwen krijgen in het rijden. Sinds kort maak ik weer mini buitenritjes (met begeleiding. Instructeur of mijn vriend verloofde loopt ernaast)

Dus de eerste km's van de nieuwe challenge staan er al op! 5 km, dat zijn voorlopig nog beetje mijn rondjes. Maar dat gaat goedkomen.

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:20

Ik wil zelf echt alleen buitenrittem gaan tracken. Donderdag wel een rondje uitgestapt, maar niet meegeteld. Ook wil ik bijhouden hoeveel km ik per paard maak.

Met 1 paard zou ik minder km maken, omdat wij elkaar spanning overnemen. Wat nu al een stuk beter gaat. Dus misschien zet ik het uitstappen er nog wel in. Volgens mij stond die er ook in van de vorige challenge.

Ze heeft namelijk op buitenrit meerdere kereb gesteigerd, waar ik angst aan overgehoudrn heb. Ben in 2016 achterover geslagen met een paard.

Vanavond weer les op haar. En heb dus 31 juli een rondje gestapt buiten. Zonder dat iemand haar vast houd. Denk dat dat wel gewerkt heeft en ook als handpaard mee. Want ze ging niet voorbij mijn andere paard, die ik rijd als ik met handpaard rijd. Als ze wel voorbij ging zettem ik haar even stil.

Dus haar track ik wel alles buitem de bak. En mijn andere paard track ik alleen buitenritten.

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:44

Mijn eerste rondje van de nieuwe challenge zit er ook op.
Afbeelding
Nog even snel voor het warm werd een enigszins temporondje (voor zover dat kan bij ons met al die hekken, gemiddelde snelheid ligt hier altijd lager dan als ik ergens rijd zonder of met veel minder hekken).

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:05

Al weer heel wat ritjes gemaakt in de nieuwe challenge!

De vorige challenge op de vierde plek geëindigd met 1659,5 km. Ik had geen doel voor ons qua kilometers. Voor dit jaar ook geen kilometerdoel, gewoon lekker genieten van mijn paard en de natuur <3
In september hebben we nog een wedstrijd en ik denk dat dat de laatste van het seizoen wordt. Volgend jaar wil ik even geen wedstrijden rijden, maar gewoon een jaartje even geen verplichtingen.

Vanochtend heb ik het eerste ritje van de challenge gemaakt. Afgelopen donderdag heb ik Cas van stal verhuisd. Het was zulk heerlijk weer en Cas had er zo'n zin in vanmorgen dat we meteen een goede start van 26km hebben gemaakt, haha.

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 20:58

Vandaag ook mijn eerste ritje gemaakt van deze challenge. Wat korter dan gepland maar was hoog water.... Dus maar beetje door de zee gestapt (vind pony ook lekker en golven zijn gelukkig ook niet neer eng). Daarna eerste klucht weer terug duin in en richting huis. De paden in duin en bos zijn momenteel ook mega zwaar. Slecht onderhouden en met deze droogte extra mul. Te vergelijken met de grote zandvlakte bij Kootwijk :').

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hebben zaterdag nog een blackfotoshoot gehad op stal. De vos is onze pensionado van 25, staat 24/7 in een kudde te genieten van z’n pensioen. En de ander rij ik mee :).
Afbeelding
Afbeelding

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:40

Heerlijk die ritjes!

Vandaag in de bak getraind, ging goed :j
Doel is nu dinsdag écht een buitenrit te gaan maken, Haha.
Nu mijn laatste nachtdienst.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:44

Vandaag ook weer een rondje van 20km gereden met een bokker. Gezellig!
Ook een stukje de andere kant gezien. Daar waren we nog niet geweest. Niet zoveel foto’s gemaakt deze keer.
Afbeelding

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:08

Ik dacht gisteren te gaan maar aan de weide aangekomen bleek het nog gewoon snikheet te zijn. Rondje uitgesteld tot donderdag dan maar.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:10

Het was vandaag om 10 uur ook al behoorlijk warm. En de vliegen. Echt zwermen om ons heen. Smerig!

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:38

Ik was vanmorgen vrij, maar vond het al te warm om te gaan rijden.
Was om half 10 aan het uitmesten op de wei en dat was al een waar zweetbad...
Gelukkig lijkt na morgen echt verkoeling te komen volgens de weerapps, dus nog maar even een beetje minder fanatiek doen, dan komen de lange en echt fanatieke trainingen straks vanzelf wel weer.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:52

Ik doe ook rustig aan. Veel stappen en als hij het aangeeft een stuk draf of galop. Maar doordat ik wel doorgereden heb de afgelopen tijd, merk ik dat hij er behoorlijk goed tegen kan. Had nu wat zweet onder het zadel, beetje op de hals en achter de oren en achter bij de broekspier. Maar niet heel erg. Het droop er niet vanaf zeg maar. Dat was vorig jaar wel zo. Conditie is ook wel beter nu.
Maar goed, dan nog rijd ik alleen de ochtend en zit er rond 7 uur of eerded op. Anders wordt het gewoon echt te warm.
Donderdag geven ze regen op *\o/*

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:53

Regen *\%/*

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:59

Ze wennen ook aan de warmte doordat die nu zolang aanhoudt, en het scheelt nog steeds dat het een veel drogere warmte is dan normaal in Nederland.
Ik heb niet noemenswaardig door getraind, af en toe een keer s morgensvroeg of s avonds een rondje, maar veel minder dan vorig jaar, en toch ook een paard dat pas later begint met zweten. Meestal begint hij pas serieus te zweten nu na een paar km galop, terwijl hij dat normaal al doet na een kwartier draven ofzo. Die lage luchtvochtigheid doet veel voor mens en dier bij het kunnen volhouden van dit weer volgens mij.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:17

Ja dat idee heb ik ook :j
De avond is best nog warm vind ik. Duurt lang voor het afkoelt. Daarom ben ik wel heel blij dat ik vakantie heb. Ik rij nu om de dag ‘s ochtends vroeg en af en toe een stapritje in de avond. Maar straks als ik ga werken wordt dat ook weer lastig. Tenzij het af gaat koelen :D

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:35

Ik rijd idd ook zo vroeg mogelijk! Vanmorgen zat ik er rond 7.15 op, wat was het rond 8 uur al warm...
Wel heerlijk gereden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:39

Als ik voor werk wil rijden moet ik er om 6.30 op zitten en rond 7.30 terug zijn. Anders heb ik de tijd niet om eerst langs huis te gaan om te douchen. Daarvoor zou ik om 5u uit bed moeten en dat is me.toch net wat te vroeg.

Gisteravond was net een föhn die in mijn gezicht blies om 19u30, gewoon nog pokkewarm! Vandaag is niks beter + moet hooi ophalen + geen zin om midden in een mogelijk stevig onweer te belanden.

Marije_jiplover

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:01

Voor werk rijden is normaal gezien geen optie voor mij, zit doorgaans om 6.15 uur in de auto en we zijn in principe op stal pas vanaf 7 uur welkom (bijzonderheden daargelaten, maar daar hoort rijden zo vroeg dat ik gedoucht en wel om 6.15 thuis in de auto naar werk kan vertrekken niet bij).

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30660
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:18

Hier is rijden ook op laag pitje. Normaal doen we al eigenlijk alleen in weekend buiten rijden. Maar wil ik nog weleens rondje wandelen door de weeks.

Voor werk rijden wordt hem niet. Ik vertrek 6.45 uur haha. Maar ach. Het komt wel weer.

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:31

Ik werk savonds vaak, lag er om 02.45 in vannacht, vol goede moed de wekker om 05.30, aangezien ik er 4 te doen heb. Maar dat werd hem niet, paarden vrij gegeven, ik verder geslapen. Zal blij zijn als het weer weer normaal is. Al gaan we morgen nog even naar het strand eerst :) (en hopelijk morgenochtend genoeg discipline om wel om 05.30 eruit te gaan om de andere 3 te trainen)
Laatst bijgewerkt door Caily op 07-08-18 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:32

Voor het werk red ik alleen bij een avonddienst. Morgenochtend hoop ik dat t voldoende is afgekoelt.