Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:26

Normaal zit ik altijd rond de 20ste plek, maar dit jaar ook veel blessureleed van paarden en mijzelf (en de hitte werkte ook niet mee). Dus geëindigd op plek 46. Maar dit jaar is rond plek 20 ook wel met meer kms dan toen ik daar eindigde. Dus weet niet of ik het dit jaar, met normale kms, wel had gered, die 20ste plek. Fanatieke ruiters/menners geweest, dit jaar! +:)+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:52

Nieuw jaar nieuwe challenge *\o/*

Deze week nog geen nieuwe kilometers (tenzij morgen een kort rondje) ivm clubles en wedstrijd zondag, maar volgende week normaal 2x buitenrit op de agenda :)

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:57

Ik ben 52ste geworden met bijna 700 km. Toch wel knap aangezien mijn paard met pensioen is en ik met hem misschien max. 100 km heb gereden. De rest heb ik met bijrijdpaarden / manegepaarden gereden!

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:53

Gister nog 14 km gereden zodat ik 5e werd ipv 6e in de hoop dat diegene niet ook ging rijden, maar helaas :') uiteindelijk zesde geworden met 1648 km :D

Klopt het dat je de challenges van vorige jaren niet meer kan zien? Ben wel benieuwd wat ik toen had :)

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:22

Hier een 21ste plek. Best tevreden mee :j

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:31

Hier op plek 113 :+ Maarja, met een drachtige pony en een revaliderende pony vind ik dat niet gek. :D

Marije_jiplover

Berichten: 25359
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:24

Hilli schreef:
Hier een 21ste plek. Best tevreden mee :j

Ik ben je op de laatste dag nog even voorbijgegaan :P

Vorig jaar was ik met een vergelijkbaar aantal kilometers 12e geloof ik.

We gaan eens zien waar we het komende jaar op uitkomen.

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:26

Jets schreef:
Gister nog 14 km gereden zodat ik 5e werd ipv 6e in de hoop dat diegene niet ook ging rijden, maar helaas :') uiteindelijk zesde geworden met 1648 km :D

Klopt het dat je de challenges van vorige jaren niet meer kan zien? Ben wel benieuwd wat ik toen had :)


Ja dat kan hoor, moet je op finshed klikke

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:46

Jaa, ons eerste wandeling is een feit!! We hebben wel een paar keer een rondje om de weien gedaan, maar nu moesten we een 80 weg oversteken en kwamen we veel enge dingen tegen fietsers, honden, wandelaars etc.

We hebben eventjes op plaats 3 gestaan in de nieuwe challenge ;) . Ik denk dat ik alleen maar aan het wandelen ben, want volgend jaar mei begin ik met inrijden.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:42

Dayanaera schreef:
Ik ben geëindigd op plek 38, had gehoopt hoger te eindigen maar door blessures heb ik er even uitgelegen.

Morgen kan ik ook weer naar de huisarts omdat ik aantal weken geleden mijn enkel geblesseerd heb. Helaas is ie nog steeds dik en pijnlijk. Ik heb wel gewoon gereden maar stiekem doet het soms best pijn.


Update, een scheur in het bot. Gelukkig een kleintje waardoor gipsen niet nodig is. Ben nu ingetaped en ik moet zeggen dat scheelt een hoop. Ik mag gewoon doen wat ik kan en wat me geen pijn oplevert. Ik ga morgen een ritje proberen :j

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:20

Balen. Hopelijk gaat het met rijden :j

Onze 1e rit van de challenge zit er op! Mooie rit :j
Afbeelding

Eerst richting Rheder heide.
Afbeelding

Afbeelding

Toen een stukje door het bos richting Posbank
Afbeelding

Afbeelding

IJslandse pony’s onder de bomen in de verte.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En door de Onzalige bossen weer naar huis.
Afbeelding

Ponylief is echt bomproof :)) :+:
Afbeelding

En ik sta 1e :))
Heb er maar even een schermafbeelding van gemaakt, want dat zal wel snel over zijn :+

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:23

Lekker bezig amanda!

Marije_jiplover

Berichten: 25359
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:40

Goed begin, Amanda!
Ik ga dit weekend pas weer naar het bos denk ik, of heel misschien morgenavond als het wil afkoelen 's avonds nog.
Vanavond dressuurles, dat hebben we ook nodig om hem lenig en soepel te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:47

Zat net even te kijken bij de oude challenge.
Tot en met plaats 33 gewoon boven de 1000 km! :oo

Kom ik aankakken met mijn 583 km :')
Waarvan zo'n 360 km gewandeld zijn ipv gereden :')

De nieuwe challenge ga ik in met een nieuw sporthorloge *\o/*
Vandaag besteld, dus morgen in huis, en hopelijk is die leuk en kan ik 'm zaterdag testen.

Verder nog geen idee hoe de challenge gaat verlopen of wat ik als doe ga hebben.
Zou wel stoer zijn om bv. 1000 km te wandelen 8-) Maar denk niet dat het erin gaat zitten, hahaha.



Mooie foto's weer Amanda!
En koesteren die 1e plaats, genieten ervan zolang je kan :))


Auw Dayanaera, hopelijk valt het wel wat mee met de pijn.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:42

Toch maar niet rijden, tis nog 30 graden |(

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:10

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde prestaties van afgelopen jaar! Je kan ook wel merken dat er meer fanatiekelingen meedoen!

Wij hebben de afgelopen challenge duidelijk minder kilometers gemaakt, we zijn geëindigd met 811 km. Paard en ik hebben allebei blessures gehad, en na het herstel van mijn gebroken enkel zijn we op een andere manier gaan rijden, waaronder veel meer in de bak. Vanwege de droogte is de bak nu echter veel te zwaar en hebben we alle trainingen onder het zadel weer naar het bos verplaatst, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind :D De eerste 2 ritjes voor de nieuwe challenge zitten er al weer op!

Amanda wat een heerlijke foto's, je bent de nieuwe challenge goed begonnen!

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:44

Ohhhhh zo jaloers op die Veluwe foto’s! Vond het daar ook zo heerlijk rijden met het weekend weg. Je bent zo twee uur weg en dan maak je ook echt lekker wat kilometers. Ik heb veel langs de weg, een rondje door bos wat altijd het zelfde is en de paden zijn nu ook zeer slecht :(. Strand is wel lekker bij eb en als het beetje rustig is....

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:50

Iedereen is welkom hier om een keer een ronde mee te rijden hier :j

Vandaag even een klein rondje. Die 2 uitstulpingen waren even wat losmaakoefeningen op een veld. Bak is niet te rijden, dus ik doe de oefeningen vaak op buitenrit. Deze velden waren even fijn om links- en rechtsom wat voltes te rijden. Op het lange stuk er tussen wat galoptraining gedaan (aangalopperen in de galop die ik aangeef, dus wisselend links of rechts, verzamelen, terug naar stap en weer aangelopperen). Fijne training zo op een kleine buitenrit na de langere rit gister.
Op de lange ritten doe ik op de rechte brede paden vaak de zijgangen trainen in 3 gangen. Je moet wat zonder bak :+
Afbeelding

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:00

Heerlijk Amanda!

Ik wilde vanmorgen gaan rijden maar er was een gabberfeestje gaande in mijn enkel. Kortom slapeloze nacht -O-

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:08

Balen :(:)
Toch maar voorzichtig aan doen dan.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:28

Aah heerlijk de Veluwe, ik ben jaloers! In Zwolle helaas geen bossen oid. Vandaag om 7 uur naar stal gegaan voor het eerste ritje van de maand. We hebben heerlijk zonder hoofdstel op halsring gereden :D het eerste echte ritje, eerder alleen een paar om over de grasdijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:29

Wat een heerlijke ritten weer!!!
Ik mis het wel nu op vakantie, morgen lekker naar huis en dan kruip ik er meteen- of zondag weer op :Y)

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:26

Ha! Ik heb ook mijn hoogtepunt bereikt voor deze challenge :P

Afbeelding

Vanochtend lekker bijtijds een rondje gedaan! Paard liep zo lekker dat ik een afslag later terug naar stal ben gegaan, dat resulteerde dus in een eerste plaats :D

Vandaag ook echt gemerkt dat de dazen zo goed als weg zijn, maar jeetje wat een vliegen!! Met stappen zit gelijk haar hele hoofd onder. Als ik moet kiezen heb ik denk ik wel liever de vliegen dan de dazen, maar toch.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:47

Vervelend he die vliegen. Hier wordt je ook direct aangevallen! Ik rij daarom nu naast mijn vliegen uitrijdeken ook met vliegen frontriem met van die sliertjes. Dat scheelt echt een hoop! Afbeelding

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:55

Ook ik ga deze challenge weer wat fanatieker mee praten! Afgelopen challenge voor mijn doen niet zoveel gereden. Maar heb nu weer in elk geval twee bijrijd paarden tot mijn beschikking om fanatiek kilometers mee te maken!

Paar foto’s van afgelopen tijd:

Met Fien over het Dwingelerveld, eerste ritje dat we samen gemaakt hebben
Afbeelding
Afbeelding

Met Juul de merrie/veulen kudde verplaatsen naar huis, lekker zonder zadel en een groot deel los mee
Afbeelding
Afbeelding