Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:23

Ik heb de uitgestippelde route gereden en man, wat is het mooi in die omgeving! Zoveel fijne paden, afwisselend veld en bos, hellend en vlak. Ook een plekje vlakbij waar ze per toeval een stal half pesion vrij hebben. Ga morgen even langs om nummer te noteren (kwamen elkaar nu te paard tegen) en dan eens kijkje nemen. Is gewoon stuk dichter bij huis.

De route van donderdag en van vandaag kan ik aan elkaar plakken, dan heb ik een rondje van ongeveer 16km voor de toekomst :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:32

Hier vanochtend ook weer een fijn ritje gemaakt!
Afbeelding
Endomondo doet wel een beetje moeilijk met gps, waarschijnlijk omdat hij in spaarstand staat. Ff onthouden om dat er voor het rijden af te halen.
Afbeelding

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:52

Vandaag een prachtige route gereden vanaf Gastel, filmpje

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:55

Hoe zit het bij jullie met vliegen en ongedierte? Ik had vandaag zijn uitrijdeken al op, hoofdzakelijk uit voorzorg omdat er op de weide al een pest aan vliegend gespuis zit. Bleek geen overbodige luxe tijdens de rit, of het nu open veld was of bos.
Mijn idee dat ze er dit jaar vroeg en in flinke getale al bij zijn -O-

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:28

Varekaj schreef:
Hoe zit het bij jullie met vliegen en ongedierte? Ik had vandaag zijn uitrijdeken al op, hoofdzakelijk uit voorzorg omdat er op de weide al een pest aan vliegend gespuis zit. Bleek geen overbodige luxe tijdens de rit, of het nu open veld was of bos.
Mijn idee dat ze er dit jaar vroeg en in flinke getale al bij zijn -O-


Wij hadden eigenlijk nog nergens last van.

Emori

Berichten: 13120
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:32

Zelfs hier aan de waddenkust veel vliegen en ellende -O-
Gebruik de stink spray van equi protecta, dat werkt wel :D

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:48

Hier (Veluwezoom) ook nog weinig last. Ik had wel gesprayed, maar verder niks.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:02

De vliegen an sich vallen mee maar het zijn vooral van die kleine irritante vliegjes die constant rond de buik en de koker zoemen. Zonder zijn pyjama met buikflap staat hij op de weide ook gedurig naar zijn buik te trappen en te bijten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:03

Ik ben vandaag op de rit zelf lek gestoken door alle muggen. Dwars door mijn rijbroek heen. Dus hier volgende x ook de uitrijdeken maar op. Veel nattigheid en dan nu die warmte zijn eenfeestje voor t stekend ongedierte ;(

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 05:47

Hier nog weinig last van de vliegen. Heb ook het vliegenmasker nog niet op(zowel met rijden niet als op de wei niet). Wel heb ik voor mijn verjaardag een Shoofly gekregen(een "kwastje" van paardenhaar dat je onder de singel vastmaakt en dus op en neer bengelt tijdens het rijden, hierdoor worden de vliegen onder de buik weggeslagen waar ze met de staart niet aankomen). En dat werkt wel al heel goed. Paard is duidelijk rustiger en trapt minder naar zijn buik. Benieuwd hoe dat deze het doet in het dazenseizoen!

Ik ben wel gister de 1000km grens over gegaan! Toch wel trots op mijn dikkertje haha(en mezelf :') )

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:53

Wat een heerlijke ritten weer hier! Mooie foto's en samenvattingen. Amanda ik ben gewoon jaloers op jouw uitrijgebied heb met Ilonk 5 jaar in Rheden gestaan en mis het nog elke week

Maakt dat ik alweer helemaal zin heb om km te maken. Maar daar komt het de komende tijd niet zoveel van. Vorig weekend heb ik de Veluwe Marathon (www.develuwemarathon.nl) gereden 175 km in 3 dagen. Zó trots op de pony, die liep en liep en liep en liep nog een beetje meer. Zelfs de laatste lus was het trekken. Ze was relatief ontspannen en had eigenlijk alles steeds A en (<)1 wat betekend prima. Op dag één een B op darmgeluiden in de eerste vetgate, die kon ik meteen herleiden, ze was gewoon niet afgeschakeld. Net als op de allerlaatste VG waar ze een A/B kreeg op die geluiden. Maar daar was ze net in drie groepjes ingehaald en stond alleen maar te draaien en te gillen.
Nakeuring alles A en 1 en eten als een bootwerker. Naast 175 km die wedstrijd liep ze ook de 1000 km op wedstrijd over. TROTS

Nu rust en dan wat rustig rijden, op naar de kl IV in Laag Soeren, 142 km in 2 dagen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:07

En ik mis jou ook nog steeds hier Lynn! ;)

Heerlijke foto's komen er langs. Het is ook geweldig weer om te rijden. Al is het vandaag t/m woensdag wel weer wat warm :+

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:08

Het is ook nooit goed hè, met dat weer :+

Gister nog in jouw achtertuin rondgereden, Djilan. Toch echt wel heel mooi daar hoor.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:20

Haha ik heb er niet zoveel last van hoor dit weer 8-) Heerlijk juist! Maar voor veel mensen (edit: en paarden) is dat toch anders ;)

En ja, mooi stukje NL hier :+:
Laatst bijgewerkt door Djilna op 07-05-18 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:27

Ah ik jou ook Djilan!
Djilan was trouwens mijn groom op de VM en zonder haar was het niet gelukt. Dat de pony het zou lopen geloof ik wel maar ik zou echt zijn ingestort. Onverhoopt veel meer organiseren ivm het uitvallen van de hoofdorganisator, 'even' kl IV rijden, een extreem slaaptekort. Oh wacht ik was ingestort na de finish...
Djilan mijn dank is zo groot!

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:12

Ik doe het je niet na hoor, Lynn!
En ja het zou echt gezellig zijn als je hier nog stond :j

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:29

Lief Marije :)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:41

YW! :+: Super trots op jullie beide.

En nu iig 1 rondje samen rijden op de 2 daagse ;)

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:06

Ik kom jullie beiden tegen in Laag-Soeren, ik ben op de zaterdag daar aan t vrijwilligen.
En op zondag taxi ;-)

Ik heb me ingeschreven voor Surae, nu Ommen gecanceld is en ik wel een fitte pony lijk te hebben.
Hij gaat steeds gemakkelijker lopen en ik ga het zelf ook steeds gemakkelijker volhouden, onze beider conditie gaat gestaag omhoog :))

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:21

Leuk naar Breda. Go go Elmo!
Ik vind het dubieus dat Ommen is afgelast.

Ik ben vrijdag taxi :+

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:25

En Breda/Teteringen ga ik dan weer groomen :D
En ik ben dankbaar voor de 2 taxi's :))

Voor Ommen was blijkbaar nog niet eens een vraagprogramma ingediend/bekend bij de KNHS? Dus geloof niet dat het aantal inschrijvingen hier echt een rol heeft gespeeld :o
Edit, Teteringen/Breda zie ik er bij de KNHS ook (nog) niet tussenstaan?

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:28

Ja van ommen vind ik ook een raar verhaal.
Maar heb een fitte pony en wil graag een lange klasse 1 rijden en Breda is ongeveer evenver voor mij als Ommen, dus dan nu maar zinnen op Breda gezet.
Vraagprogramma staat volgens mij wel op de websites van de organisatie, maar dus nog geen goedkeuring?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:58

Omgeving Breda is vast ook heel leuk om te rijden! Ben benieuwd want op die wedstrijd ben ik nog niet geweest. Wel daar in de buurt op school gezeten :D

Maar nu eerst lekker 3 dagen in Limburg rijden!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:14

Ik had plannen om woensdag een korte rustige rit te maken en zaterdag dan eentje van 15-20km. Helaas mogen die plannen alweer in de ijskast -O-

Stiefpaps is bezig met de opbouw van een nieuwe schuilstal + hooihok. Ikzelf zou in de loop van de weken de volledige omheining opknappen, met als einddoel in einde juni gebruiksklaar. Helaas voor mij denkt stiefpaps er anders over en wil hij ALLES eind deze week dus klaar hebben. EN stal EN omheining. Ik heb donderdag wedstrijd en zondag uit eten met schoonmoeder voor Moederdag + ik werk gewoon deze week. Dus dat wordt dan maar na de werkuren die taken afwerken ipv kilometers maken.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:25

Aj, dat is dan een ambitieuze planning zeg!