Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:02

Voor het naar buiten gaan gebruik ik geen weerapp, ze gaan gewoon, ongeacht het weer.
Ook geen schuilstal op de wei, maar ze hebben outdoordekens op en gaan gewoon buiten spelen tussen 9 uur tot het donker wordt of iets daarna.

Plannen om te rijden doe ik grotendeels op basis van weeronline en evt buienradar als het een regenachtige dag is, daarmee kun je iets verder vooruit de regenvoorspelling zien dan met weeronline.

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:27

Pinkeltje staat 24/7 buiten in een grote paddock met twee schuilstallen. Dus hoef hierbij geen rekening te houden met het weer. Hij is niet geschoren op een stukje borst en stukje buik na.

Voor het rijden check ik vaak wel even buienradar als ik het niet helemaal vertrouw, of als het erg nat is. Ik ben wel een beetje een mooi weer menner... :o

Vanmiddag wel weer een ritje op de planning. Het is echt lekker nu! _/-\o_ Man en kind fietsen mee. Zoontje voor het eerst mee op zijn eigen fiets, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Maken er gewoon een relaxt rondje van.

Fijne zondag allemaal! En voor wie ook nog op pad gaat, heel veel plezier :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:44

De paddocks zijn een redelijke blubberbende. Normaal denk ik ook makkelijk "deken op en gaan" maar wanneer er dus teveel regen voorzien is hou ik 'm nu binnen. Liever dat dan mok en/of rotstraal. Paard rent zomer en winter uit zichzelf al snel naar een schuilplek bij een spat regen, doe hem echt geen plezier met een hele dag in de regen en modder, zelfs niet met outdoordeken. Alle andere weertypes deren hem niet. Enkel bij regen en verzopen ondergrond dus.

Emori

Berichten: 13120
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:20

Ze staan hier op verhard stuk met een strook zand.
Echt ideaal! Maar kan niet wachten tot ze weer 24/7 op de wei staan.

Ben ook weg geweest, bijna 9km
Maar hier was het niet lekker. Erg kkkoud geen zon en gure wind.
Maar lekker gedraafd om warm te worden

Afbeelding

Bix
Berichten: 680
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:43

Het was lekker, maar fris! Uiteindelijk uitgekomen op een rondje van 6km - in 45min gedaan. Tevreden mee. We zijn nog in opbouw, maar die wintervacht helpt niet mee :) Zoontje van 6 ook helemaal meegefietst, die was wel moe :)

Afbeelding

Normaal rijd ik met stalgenoten, maar nu dus een keer alleen, met fietser. Merk dat Pinkeltje dan wel lekkerder loopt; minder drammerig en meer in zijn eigen tempo, waardoor uiteindelijk zelfs sneller dan met een groepje.

Rijden jullie vaak samen, of alleen? Ik moet toegeven dat ik alleen op pad wel spannend vind. In 2014 een ongeluk gehad met de sulky (andere pony) tijdens een GPS rit. Pony ging er vandoor, bokte, been kwam over het lamoen, en toen waren we letterlijk stuurloos. Reden zo de bomen in en kwamen uiteindelijk met een flinke klap tegen een boom tot stilstand. Pony om, sulky om. En dat zit nog altijd in mijn achterhoofd. Wordt toch wel één van mijn doelen dit jaar, alleen op pad.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:09

Ik ben vaak alleen. Dus de meeste ritten ook alleen (als je mijn hond niet meetelt dan). Maar dat is wel in het zadel. Mennen doe ik nog niet alleen. Daar zijn we beiden (pony en ik) niet ervaren genoeg voor. Maar ooit moet dat toch wel faan gebeuren. Anders wordt t niks met t mennen.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:14

Ik rij bijna altijd alleen. Af en toe samen met stalgenoten. Maar meestal komt dat niet uit. Vind alleen rijden ook heerlijk, lekker even gedachten verzetten en alleen met paard op pad.

Vandaag 8 km gereden. Paard was doodsbang voor een houten rendier wat in een tuin stond. Dus maar afgestapt en aan de hand dichterbij bekeken. Daarna was het wel prima. Het is ook zo'n muts. Nergens bang voor, trekkers, combines alles vind ze prima. Maar een houten rendier..

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:34

Ik rijd eigenlijk altijd met mn moeder samen, en als zij niet kan komt mn vader rijden. 2 paarden, dus dan hebben ze lekker beiden beweging gehad. Als zij op vakantie zijn ga ik wel alleen. De ene is super makkelijk alleen, de ander moet ik altijd ff mezelf overhalen dat het goed gaat en vaak als we eenmaal geweest zijn gaat het ook weer goed. Vorige zomer 2x voor een vrachtauto gesprongen, dus dat is altijd even spannend

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:38

Ik rijd denk ik 90% van de tijd alleen.
Ponylief vindt samen ook wel heel gezellig, maar in z'n uppie is hij ook braaf.
Af en toe gaat z'n vriendje mee als handpaard.

En in het weekend rijden we soms met stalgenootjes samen, maar ook niet elk weekend.

Of we nu in ons eigen bos rijden of op vreemd terrein, dat maakt voor ons ook niet uit in samen of alleen.

Als ik alleen op pad ben heb ik wel altijd mijn GPS horloge met live track aanstaan, mijn man kan dan kijken waar ik uithang, en mocht er iets gebeuren kan hij ook uitvinden waar ik me dan bevind.

SunnyHorse
Berichten: 1256
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:04

Ik rij ook vaak alleen. Samen vind ik ook gezellig hoor, maar alleen is heerlijk. In alle stilte genieten van paard en omgeving.

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:17

Pony's staan altijd buiten dus daar geen app voor in gebruik. Ik kijk verder op buienradar, maar ik plan het vaak van te voren dus met regen ga ik eigenlijk wel gewoon.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:41

Ik ben heel veel alleen, ik vind het ook wel fijn om niet van een ander afhankelijk te zijn.

Ik kijk op Buienalarm als er regen is voorspeld en ik toch een rondje wil rijden. Voor de dagelijkse voorspellingen yr.no of knmi.nl

Emori

Berichten: 13120
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:55

Ik ga zowel alleen als met een stalgenootje.
Mag graag alleen rijden maar ook graag met gezelschap haha.
Elke zondag eigenlijk wel samen, vind ik wel gezellig. Dan ga ik ook sneller wat verder weg dan alleen

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:16

Ik rij ookvaak alleen, maar ben wel van plan om een meid uit de buurt wat vaker mee te vragen :)

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:40

Ik rijd altijd samen nog :)
Over een tijd eens alleen proberen :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:20

Marije_jiplover schreef:
Ik rijd denk ik 90% van de tijd alleen.
Ponylief vindt samen ook wel heel gezellig, maar in z'n uppie is hij ook braaf.
Af en toe gaat z'n vriendje mee als handpaard.

En in het weekend rijden we soms met stalgenootjes samen, maar ook niet elk weekend.

Of we nu in ons eigen bos rijden of op vreemd terrein, dat maakt voor ons ook niet uit in samen of alleen.

Als ik alleen op pad ben heb ik wel altijd mijn GPS horloge met live track aanstaan, mijn man kan dan kijken waar ik uithang, en mocht er iets gebeuren kan hij ook uitvinden waar ik me dan bevind.

Ik kwam je vandaag tegen. Wij liepen met die 4 honden. Vader van vriendin vroeg zich al af of je überhaupt wel alleen het bos in mag

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:23

Waarom zou je niet alleen het bos in mogen?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:24

Dat vroegen wij ons ook af. Maar hij doelde er op dat als er iets gebeurt ofzo.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 01:02

Maar dat kan ook als je alleen gaat fietsen.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 06:57

Ah waren jullie dat, EW, dan hoorde ik denk ik toch goed dat jij zei "Ik denk dat het Jip is?"
Het was niet Jip maar Elmo die ik bij me had ;-)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:38

Marije_jiplover schreef:
Ah waren jullie dat, EW, dan hoorde ik denk ik toch goed dat jij zei "Ik denk dat het Jip is?"
Het was niet Jip maar Elmo die ik bij me had ;-)

Ik doelde op de jongste, maar namen zijn niet mn sterktste kant :')

Vriendin heeft ook 2 haflingers en we roepen al zo lang dat we gaan rijden. Ze was nogal jaloers op je

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:46

Wat mooi al die ritjes en zo divers!

Hier heb ik ontzettend veel geluk met veel bos om me heen. Ik hoef geen trailer te pakken.

Ik rij veel met anderen samen, maar kan ook heel goed alleen rijden.

Dit weekend heb ik veel gereden, onder ander een ritje naar manege Venhof op de Meinweg.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:22

SunnyHorse schreef:
Gaan jullie vaak met de trailer op pad om ergens een rondje te rijden?

+- 3x in de week. :o

Oehh gisteren was het heerlijk weer heb heerlijk gereden in het bos! Zo mag heel de winter wel zijn. Nu weer een verschrikkelijke koude wind.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:06

Ik rij ook vaak alleen, toevallig nu stalgenootjes die ook met wat meer tempo rijden en waar ik wel met mee kan :P. Zaterdag waren we allebei apart vertrokken maar zijn we halverwege samen verder gegaan. Was voor het eerst dat ik te horen kreeg dat het tempo wel goed was :=. Ik ga normaal altijd te hard voor de mensen die dan met me meerijden...

Is wel gezellig met zn tweeën, vooral op lange stapstukken.... Maar kan inderdaad ook wel genieten van alleen rijden. Helemaal als je dan ook nog zo'n heel leeg strand hebt :D.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:32

Marije_jiplover schreef:
Voor het naar buiten gaan gebruik ik geen weerapp, ze gaan gewoon, ongeacht het weer.
Ook geen schuilstal op de wei, maar ze hebben outdoordekens op en gaan gewoon buiten spelen tussen 9 uur tot het donker wordt of iets daarna.


Die van mij gaan ook gewoon naar buiten, t was meer voor mezelf. Aangezien ik thuis sta met de pony's moet ik ze dus altijd binnen/buiten zetten en tis best l*llig als je net helemaal zeikesnat geregend ben, in de hal staat uit te druipen en dat dan de regen stopt :=

Ik rij bijna altijd alleen, maar spreek soms wel met vriendinnen af om ergens op de veluwe te gaan rijden.
Laatst bijgewerkt door xxVon op 15-01-18 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt