Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:47

Ik ben er ook weer. Het peerd heeft er 6 weken uitgelegen ivm hoefzweer en nu zelf griep, maar hoop zondag gewoon ons jaarlijkse Oudejaarsritje te kunnen gaan riejen.

SunnyHorse
Berichten: 1270
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:35

Jaan, fijn dat je weer kunt rijden! Paard weer helemaal in orde?

wauw Froemel, wat ziet dat er profi uit zo me dat filmpje!

Superassie, wat kun je dan superblij zijn he, met zo’n braaf beest, is ook wat waard!

Wij hebben gisteren keiharde hagel overleeft (kort ritje) en vandaag natte sneeuw en regen. Ging hartstikke best, maar was zelf bevroren.
Had mijn handschoenen in mijn zak zitten toen ik al reed en hij het aan doen, 1 laten vallen... niet afgestapt, want dan kom ik ik niet meer fatsoenlijk op (1.78 hoog). Resultaat een zeer koude linker hand.

Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik waterproof kleding aan moet schaffen: jas, maar ook broek.

Hebben jullie ook speciale kleding voor dit soort dagen?

Emori

Berichten: 13130
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:58

Heb ik nog niet dus lees mee.
Zou ook wel zo’n waxjas willen

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:00

Je hebt van decathlon de kipwarm broek. Alleen is ie bij de naden niet waterdicht.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:05

Ik heb van kramer een soort overbroek, lijkt qua idee op lange westernchaps. Die kunnen tegen een flinke spat. Helaas liggen die ergens buiten bereik op dit moment :+

Vorige week ook via kramer zo een regenjas model waxjas gekocht. Moet 'm nog testen.
Voor paard heb ik een fluo waterdicht uitrijdeken. Tijdens een gewoon ritje prima ding, heel goed zichtbaar. Moet 'm ook nog testen in de regen.


Tegen de koude heb ik aardig wat thermospul in huis van de action en zeeman, doen het prima! Als rijlaarzen heb ik de ariat thermolaars, nu 6e winter. Die zijn fiks gebarsten aan de bal van mijn voet maar heb ze wel 6 jaar intensief gebruikt en onderhoud was niet altijd eh... noemenswaardig :o

tinker_sally

Berichten: 1460
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:52


SunnyHorse
Berichten: 1270
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:09

Varekaj, bedoel je rainlegs? Die lijken me wel wat. Zag dat de EJ ze ook hebben.

Over de broek van de decathlon heb ik inderdaad ook al goede verhalen gehoord, kost niet de hoofdprijs en lijkt me wel handig in de collectie.

Lange jas is denk ik voor mij ongeschikt: dat fladdert iets teveel voor mij. Wat een vrolijke foto trouwens tinker Sally

Voor mijn paard heb ik trouwens ook niets. Zou dat echt nodig zijn? Worden ze te koud tijdens het rijden? Oeps... niet bij stil gestaan.

Emori

Berichten: 13130
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:16

Mijn paard doe ik niks op. Die heeft gewoon wintervacht en red zichzelf prima

Zeiknatte oortjes Y;(
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:25

Nee geen rainlegs. Heb ik een tijd gehad. Bij een stevige bui laten die alsnog best snel water door en het druipt vanaf je knieën met wat pech alsnog op je broek of recht je laarzen in.

Ken je westernchaps? Van die lange die je over je broek aantrekt en enkel je kont niet bedekken? Zoiets, maar dan in waterdichte stof. Mijn "broek" kan onder mijn schoenen met een elastiek vastgemaakt worden, zo kruipen ze iig niet naar boven. Op de zijkant zit er over de volledige beenlengte een rits, ik kan ze te paard uitdoen. Bijzonder handig als je buiten moet inrijden voor wedstrijd, je witte broek blijft netjes :D
Zorg wel dat je jas lang genoeg is. Je kont is niet bedekt en Als het van je rug op je zadel regent is je zadel nat én je zitvlak. Niet aangenaam en het levert een gênant beeld op als je die broek uittrekt na rijden in de regen :))

Ik gebruik wel een waterdicht uitrijdeken bij felle (koude) wind en/of regen. Paard is ongeschoren maar heeft relatief dunne wintervacht en heeft een hekel aan nattigheid.

Mijn lange jas wappert niet hoor. Kan 'm immers om mijn benen vastmaken zodat die op zijn plek blijft.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:29

Ik heb lange neopreen chaps. Niet waterdicht, wel isolerend en dus warm. Voor na het rijden heb ik een volledige set droge kleding liggen.

Jorex

Berichten: 10004
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:39

Jaan81 schreef:
Ik ben er ook weer. Het peerd heeft er 6 weken uitgelegen ivm hoefzweer en nu zelf griep, maar hoop zondag gewoon ons jaarlijkse Oudejaarsritje te kunnen gaan riejen.


Jij durft, mijn anders bomproof shetlander staat al sinds 20 december stil vanwege vuurwerk. Ze halen in Drachten het al voor de kerstdagen tevoorschijn. Ze verschoten zonet allebei van een ontploffing ter grootte van een bom qua geluid vanuit Drachten. Ik denk dat ik hem even longeer de 31ste of 1ste en dan de 3de hem weer oppak.

Suzan_bobar

Berichten: 4250
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:07

Hier door een ongelukje even stilstand in de kilometers helaas. Hopelijk loopt hij snel weer.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:53

Afbeelding

Afbeelding

Had gezegd niet meer te gaan maar ik had zo’ n zin dat we toch een ritje gedaan hebben

Helaas na het rijden een flinke singelwond ontdekt dus even geen ritjes voor ons. Misschien dat ik ons andere paard pak dan.

SunnyHorse
Berichten: 1270
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:26

Vandaag niet opgestapt voor een buitenrit. Om bij het bos te komen moesten we langs carbid schieten. Alhoewel super braaf dier, hoeven we de ongelukjes ook niet op te zoeken.
Misschien morgen ochtend, maar ik denk dat ik de binnenvak maar ff opzoek.

Singelwondje? Hoe is dat zo gekomen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:29

Hier stond een aardig forse wind dus ook niet opgestapt. Heb ze dan maar samen in de modderpaddock gezet. Beter dan niks.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:29

Slecht weer kan je op kleden. Thermo longsleeve en broek, dan de kerrits sit tight pro legging, paar wollen sokken en neopreen mini chaps. Dan normale longsleeve, fleece trui, bodywarmer en regenjas. Winter rij hand schoen van de decathlon, ice breaker tube om m'n hoofd onder m'n cap en zo n cirkel sjaal voor mn gezicht. Eerder te warm dan te koud. Toen ik in t noorden van Zweden paardreed deed ik dat in een skibroek.

Mijn ritjes zijn afgelopen gisteren nog 4 km gedaan om ons huis heen, maar ik moest lopen. M'n moeder heeft voor t eerst in 19 jaar op een paard gezeten (ahum bolle pony) was wel blij dat Bente braaf was, ze is altijd minder mak als ik erop zit :')

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:31

SunnyHorse schreef:
Vandaag niet opgestapt voor een buitenrit. Om bij het bos te komen moesten we langs carbid schieten. Alhoewel super braaf dier, hoeven we de ongelukjes ook niet op te zoeken.
Misschien morgen ochtend, maar ik denk dat ik de binnenvak maar ff opzoek.

Singelwondje? Hoe is dat zo gekomen?



Nee precies vind ik ook. Pony is bombrief maar zekere voor onzekere, k hoef niets te bewijzen en die pony heb ik langer dan dit weekend.

Marije_jiplover

Berichten: 25383
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:41

Zo ik heb m'n laatste rit voor dit jaar ook gereden vandaag.
Bijna 22 km op een enorme stuiterbal.
Maar wat was het fijn!
Genoten!

Ik heb een goretex jas en verder een set droge kleren op stal voor als we drijfnat geregend zijn.
Als het al hoost voor vertrek, is mijn motivatie niet zo groot om te gaan rijden.
Als ik onderweg een stortbui over me heen krijg vind ik het meestal niet eens zo erg.

Tegen kou draag ik merinowollen thermokleding, zowel een legging onder m'n rijbroek als een shirt met lange mouwen als basislaag. En dan afhankelijk van hoe koud het is, 1 of 2 lagen er overheen en dan m'n jas. En m'n heerlijk warme Ariat gevoerde waterdichte winterrijlaarzen.


Het was vandaag gelukkig droog. Wel een erg harde wind, dat droeg aardig bij aan het stuiterbal-effect.
Ook nog een vos gespot. Gaaf!
Afbeelding
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:39

Ik heb twee rijbroeken die waterafstotend zijn
https://www.divoza.com/nl/elt-rijbroek-gala
https://www.divoza.com/nl/montar-2077-kg-rijbroek

Is best handig aangezien ik een vreselijke kluns ben en tijdens het water bijvullen standaard een kwart emmer over mezelf heen gooi. Is best koud als je dat 's ochtends doet, maar als je zulke waterafstotende rijbroeken hebt, dan is er niks aan de hand. :')
In een goede hoosbui komt er wel wat doorheen hoor, maar dat vind ik wel logisch. Het is een gewone rijbroek. Geen regenrijbroek ofzo.

Qua jassen geen tips. Gooi meestal alleen water over mijn benen heen. :j

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:51

SunnyHorse schreef:
Vandaag niet opgestapt voor een buitenrit. Om bij het bos te komen moesten we langs carbid schieten. Alhoewel super braaf dier, hoeven we de ongelukjes ook niet op te zoeken.
Misschien morgen ochtend, maar ik denk dat ik de binnenvak maar ff opzoek.

Singelwondje? Hoe is dat zo gekomen?


Ik heb sinds een paar weken een andere singel. Dacht goed te doen met een leren anatomische ipv neopreen. Maar helaas

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:30

Ik haal mijn jassen altijd bij de Welkoop of ANWB, prima jassen, lekker warm, waterdicht en niet belachelijk duur.
Voor de kou heb ik neopreen chaps, voor de regen een regenbroek van Kramer:
https://m.kramer.nl/regenbroek-met-synt ... &ci=256862

Rainlegs heb ik ook gehad, maar die waaiden nogal eens omhoog of het water liep in mn kruis. Ook waren ze al heel snel niet meer waterdicht.

Vanmorgen laatste km van dit jaar gemaakt. Voor de zekerheid aan de hand, maar hoeveelheid vuurwerk voel reuze mee. Zijn door een gebied met Schotse hooglanders gelopen, dat was een stuk spannender := vooral toen de kalfjes de achtervolging in gingen zetten... _O- _O-

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:08

Ik heb ook nog een laatste ritje gewaagd. Eerste 30/45 minuten ging perfect, wel veel geknal maar pony liep overal braaf doorheen <3
Maar daarna werd het geknal heftiger en korterbij en was er toch teveel spanning. Dus voor de zekerheid een flink stuk gelopen en het laatste stuk weer opgestapt. Enorm trots op hoe hij alles handelde!

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:24

Lekker die oudjaarsdag ritjes. Zelf heb ik niet iets speciaals om me warm te houden.

TinGu: Toen ik eens door een weide met kalveren ging, was mijn pony ook panisch voor die dieren! Wist niet hoe hard ze moest wegrennen, ben toen ook maar afgestapt!

Welke plek staan jullie op oudjaarsdag? En hoeveel km hebben jullie dit jaar gereden? Ik ben begonnen met Endomondo rond april/mei. Ik weet dat deze challenge loopt van augustus tot augustus.

Ik ben op de twaalfde plek met 553,8 km.

Mijn km van 2017: 774,7

Iedereen fijne jaarswisseling :*

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:40

Mijn paard wilde juist naar de kalfjes toe, maar ik vond mams met haar grote hoorns toch iets te om dicht bij te laten komen :=

Ik sta in de BokkersBokaal op plek 9, 590,7km. Dat is alleen onder het zadel, wandelen aan de hand schrijf ik weg over wandelen.
Totaal in 2017 (wandelen + rijden over het hele jaar) is 1418,5 km geworden. Best netjes, als je meetelt dat we 2 maanden het terrein niet af mochten ivm droes op stal en daarna t/m augustus nog aan het kwakkelen zijn geweest met beide paarden. Op naar de 2000km volgend jaar!

SunnyHorse
Berichten: 1270
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:46

Wauw Froemel en Tingu! Goeie klassering!

Ik heb mijn paard sinds sept. Moest eerst even wennen aan de nieuwe stal en daarna aan het maken van buitenritten, daar zijn we november mee gestart. Paard deed gelukkig perfect, alsof hij nooit anders gedaan heeft: fijn!
Maar we staan daarom nog op een bescheidenplaats van 87 :+

Maar we hopen 2018 veel veilige en leuke kilometers “in het wild”, goede jaarwisseling!