Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:47

Hier ook eentje hoor. Zodra er gemaaid is of er staat een grassprietje de verkeerde kant op ga ik op een snurkend paard door het gebied := _O- .

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:21

Van mij kijkt bijna nergens van op. Toevallig zondag het eerste tegen gekomen wat ze eng vond. Een aantal jongens op crossbrommers en quads. Geen probleem. Behalve de laatste die naast zijn brommer rende om hem aan te drukken :')

Jorex

Berichten: 9992
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:54

Ik heb er 1 die de hals erop zet als ie wat spannends ziet, alleen lachen mensen hem dan uit, want het is een mini shet :')

Verder houdt ie ervan om te doen alsof ie schrikt en dan volle galop te doen. Maandag nog met 4 van die brugklasjongens, ging de voorste zwaaiend met losse handen ons voorbij en toen had de pony hem zo weer ingehaald en ze allemaal het nakijken gegeven _O-
Maar het mooiste was nog dat ze tegen elkaar zeiden van 'oh, hij is geschrokken, laten we er nu rustig en langzaam omheen gaan'. Ik heb ze maar even geïnstrueerd om gewoon door te fietsen, want meneer vindt het gewoon leuk om in volle galop tussen fietsers in te gassen. Ik sta overigens nu op de 4de plek, omdat ik gewoon zo'n 50+ km per week doe.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:06

Die van mij heeft een geheugen als een olifant en vindt alles verdacht; afgewaaide takken, boomstronken, snoeihout, bossen bloeiende bloemen. Gisteren tijdens de galop op een graspad ineens een stuk klaver tussen het gras. Madam vertrouwt t niet en springt er overheen :roll: := . Altijd wat met haar. Maar goed, ze schiet inmiddels gelukkig niet meer zomaar de weg op, vanwege een verdachte brievenbus. Alhoewel ze gisteren ineens wel dansend over de weg moest, omdat iemand bertjes in zijn tuin had staan. Levensgevaarlijk.... := <<)

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:22

Ja, grappig is dat ooit.
Blue is ook veel gewend.
Liep in de zee bijna tussen die kitesurfers en hij gaf er niks om maar een tractor met opleggers was ineens eng.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:38

Vandaag weer een fijn ritje gedaan. Merk toch dat mijn paard op de een of andere manier wat "power" mist de laatste week. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat ga oplossen. Dacht dat hij na het scheren wel weer fris zou zijn maar er komt niet echt iets uit.

Mijn paard is wat betreft schrikken etc echt heel koel in zijn kop. Ik ga met hem echt overal over/langs/onder/doorheen want het boeit hem meestal niks. En als hij iets eng vind laat hij zich er wel langs praten. In extreme gevallen moet ik eens een keer afstappen haha.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 17:56

Ik heb vandaag weer een rondje gewandeld met mijn bonte bink. Als er 1 níét koel is, is hij het wel. Die is altijd tot het uiterste gespannen. Dat komt eruit door als een raket omhoog te gaan. Dat kan aan de voorkant zijn, aan de achterkant of alles tegelijk. Daarom ga ik er nog maar niet op. Maar zijn wereld ben ik zo langzamerhand wat aan get vergroten. Hoop nog steeds dat het nog eens een normaal rijpaard wordt :D . Rijden voorlopig alleen nog maar in de bak O:)

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:32

Vanavond na het werk nog een snel kort rondje gedaan. Nog foto van hoe ik paard altijd terug naar wei breng. Liever lui dan moe hè!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:22

FelineNanet schreef:
Hier ook eentje hoor. Zodra er gemaaid is of er staat een grassprietje de verkeerde kant op ga ik op een snurkend paard door het gebied := _O- .


Toch blij dat ik niet alleen ben dan ..
Gisteren had hij enorm schrik van een familie ... paddenstoelen.
"Inderdaad, die stonden eerst niet op deze hoek, en ze stinken vast, maar je gaat er niet dood van als je ze passeert!" _O-


Vandaag was het schoenen-testdag!
We hebben nieuwe schoenen maar het is wat moeilijk qua maat dus het is even testen of ze blijven zitten en niet gaan draaien/schuren. Dus vandaag klein ritje gedaan.

Afbeelding

Maar moet zeggen: hij liep goed! Check dat tempo! :oo
En dat voor alleen te zijn, op een kort, plaatselijk rondje. Hij voelde ook echt fijn! Misschien omdat ik gisteren al een rit gedaan had, maar misschien ook omdat hij eindelijk met z'n voeten uit de voeten kon. De tijd zal het uitwijzen :Y)

Afbeelding

Ze bleven alle 4 aan, kon ze ook na het rijden niet bewegen (dat ging bij het passen wel, na even stappen kon je ze zo 5 cm naar iedere kant draaien, nu liggen er zooltjes in) en geen schuurplekken maar dat weet ik pas echt na langere ritten natuurlijk. Ben benieuwd, maar voor nu wel positief!

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:35

Hoi, mag ik mij in dit gezelschap mengen :o ik gebruik Endemondo en vind het leuk te zien wat andere mensen uitspoken :j

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:45

Vandaag eindelijk weer eens een fatsoenlijk ritje: ruim 15 km. Kwamen nog seksende alpaca's tegen....


Afbeelding
Ze maakten er hele aparte geluiden bij :=

Mooie herfst in het bos:


Afbeelding

Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:00

Fabster... _O- _O- _O-

En welkom no_no! Voel je vrij om zoveel mogelijk oortjes fotos te plaatsen :D

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:38

Haha Fabster :')

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:09

Trouwens nog een mooie foto binnen gekregen van vorige week <3!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:09

Mooi FelineNanet! <3



Gisteren ritje met [***] met een nieuw paard, ging niet goed ;(
Het gaat altijd bergaf met hem in de herfst, tot we op een punt komen dat ik het rijden gewoon niet meer fijn vindt omdat hij zo moeilijk is. En we zijn weer naar dat punt toe aan het gaan ... Hoop toch echt eens een verklaring te vinden ..

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:33

Mooie foto!

Wat balen Sabine, al zie ik aan je grafiek niet eens zo heel veel afwijkends? Alleen het galopje (denk ik?) is normaal met wat meer tempo, maar het stappen en draven lijkt wel normaal te zijn. Maar tempo zegt natuurlijk niet alles, je gevoel erbij was dus duidelijk niet goed, echt jammer! Vooral na het lekkere ritje de keer ervoor met de nieuwe schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:36

Het waren 2 drafjes :+
Maar het verschil zit vooral in het stappen .. normaal start hij aan 4.5 km/u en gaat het naarmate de tijd vordert (en dan spreek ik over een uur) naar 5.0 km/u .. Met een ander paard bij kan hij wel eens (tijdelijk) wat sneller maar zoals dit is gewoon echt niet normaal en is ook totaal niet fijn, zit ook veel gedribbel ed tussen ...

Het is wel stom, want die schoenen moeten getest dus ik moet eigenlijk gaan .. maar heb er eigenlijk op dit moment niet zo'n zin in :o

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:50

Misschien energie te kort omdat ze toch een wintervacht moeten maken? Kiet had ook altijd dipjes waarbij haar tongbeen vast ging zitten, standaard bij de overgang van zomer - herfst / winter. Ik kreeg de tip nog meer te voeren zodat het tongbeen in beweging blijft (kauwen). Nu staat ze al op onbeperkt hooi, maar krijgt ze per dag ook senior mash of slobber erbij en als ze extra uurtjes op de paddock in de avond staat dan nog een bak luzerne. En olie helpt hier ook heel goed. Vorig jaar was het eerste jaar waar ze goed en energiek de winter doorkwam. Uitte zich in heel veel dingen van head-shaking tot gewoon niet willen lopen tot 1 brok spanning..

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:54

Oh dus het is wat anders! Ik dacht het ziet er toch best vlot uit, maar dan stapt ie dus niet meer relaxed en dat stabiele tempo is kwijt, dat is het probleem als ik het goed begrijp? Misschien gaat het alleen wel weer beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:43

Hier geen energietekort maar hij zit zichzelf in de weg heb ik het idee. Weet met zichzelf geen blijf en dat uit zich dan in constante spanning, boos gedoe en schrikken van "niks".

Gisteren verbaasde mijn mederuiter het dat ik bleef zitten toen hij uit het niks 180° omdraaide, zag er blijkbaar heel spectaculair uit :+

Qua tempo zou je zeggen dat hij juist goed gaat :j En op zich beweegt hij ook wel goed/soepel maar het is mijn stabiele pony niet, het is 1 brok spanning/boosheid en hij schrikt om de haverklap zonder directe verklaring en gaat dan ipv eens opzij te springen echt 180° om en rennen...

tinker_sally

Berichten: 1460
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:45

Jeetje wat vervelend [***], helaas zou ik er geen verklaring voor weten. Maar vreemd dat het ieder jaar terug komt.
Zou hij misschien iets missen in het gras? Dat dat er zomers wel in zit, maar nu de voedingsstoffen eruit gaan hij het gaat missen.


Hier vanmorgen rondje gefietst. Muts dacht er het hare van -O- oortjes konden niet echt naar voren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:40

Misschien voor de spanning wat magnesium bijvoeren?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:43

Ik zal ons even een beetje voorstellen :o

Ik ben marlijn, mijn pony heet fleur. Ik heb haar sinds mei dit jaar. met buitenrijden heb ik vaak Endemondo aan zodat ik ook mooi kan zien welke afstanden en tijd de routes hebben.
Wij hebben hier schitterende uitrijmogelijkheden *\o/*
Fleur vanaf de voorkant
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Testritje nieuw zadel
Afbeelding

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:54

Hij staat nooit op het gras wegens allergie, magnesium krijgt hij al jaren bij en heb nu sinds 2 weken de dosis verhoogd naar paardendosis (hij is pony). Hij loopt wel fijn soepel maar tussen de oren lijkt het niet te werken..

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 15:07

[***] schreef:
Hij staat nooit op het gras wegens allergie, magnesium krijgt hij al jaren bij en heb nu sinds 2 weken de dosis verhoogd naar paardendosis (hij is pony). Hij loopt wel fijn soepel maar tussen de oren lijkt het niet te werken..


Verandering van het weer?
Horzellarven?