Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:36

Oeps, vandaag hadden we een "lekker" ritje willen maken. Liep iets anders dan gepland :')
Paard ging er al vandoor toen ik zijn hoefschoen wilde repareren(bandje was al bijna over dus was een kwestie van tijd). Gelukkig had ik stalgenoot mee dus die ging achter pony aan en we hadden hem vrij snel te pakken gelukkig.

Daarna bedacht hij zich dat hij wel een paar bokken kon doen in het bos. Dus toen lag ik met torpedosnelheid met mijn snuffel in de modder. Pijn gedaan, maar niks ernstigs dus onze weg maar weer vervolgd. Dat wordt wel een nieuwe cap, want ik heb een beste klap opgevangen ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:30

Klinkt gezellig :=
En ik vond mijn rit gisteren al zo spannend :') (ja, ik kreeg het weer ineens om toch op te zadelen .. had het kunnen weten :P ). Hopelijk verder niks aan over gehouden? Ik wel .. en er is eigenlijk niks gebeurd, haha.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:47

Ik heb ook weer 17.4 km toegevoegd aan mijn stand.

Nog geluk gehad met het weer, ik heb 1 forse regenbui van een minuut of 5 gehad en tijdens het uitstappen nog een hagelbui.
Verder de rest van de 2 uur in de stralende zon.

Terug op stal ging het pas echt serieus regenen.
Ponylief staat met een flinke pluk hooi en goede waterdichte deken op de wei, ik zelf binnen bij de kachel met een kop warme chocomel...

Ik had ook erg weinig gereden en was ook enigszins benauwd voor bokkige taferelen.
Maar heb hem eerst samen met z'n vriendje op de paddock gezet terwijl ik ging uitmesten, en de 3 kwartier dat ik met uitmesten, voer klaarzetten, vegen en spullen pakken bezig was, hebben de heren lekker lopen stoeien en springen en bokken en rennen samen en met rijden was hij nu hartstikke braaf :))

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:00

Hier juist minder geluk met het weer helaas. Toen ik weg ging, zag ik 2 hele kleine korte buitjes aankomen. Prima, als je al onderweg bent maakt dat toch niet uit. Het werd alleen wel wat meer dan dat, heb denk ik driekwart van de rit in de regen gereden en nog wat hagel om het af te sluiten. Wat endomondo aangeeft bij weertype is dan ook iets te positief ingeschat :P Maar wel fijn gereden!

Afbeelding

En een keertje bewegend beeld :D


https://vimeo.com/244523477

En nog een tipje voor de mensen die hun rit met polar tracken en het erna overzetten naar endomondo: tegenwoordig kan je polar aan endomondo koppelen en wordt het automatisch overgezet! Moet je alleen even aanzetten op endomondo.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:51

Hier ook een klein ritje gemaakt. Kleiner geworden dan verwacht, omdat ik van mijn paard jagende zo'n beetje. Dus toen maar een short cut richting stal gedaan.

En de normaal-altijd-brave Siebe was een beetje driftig toen hij niet meteen de weg over kon steken naar stal :oo ik was even bang dat we in een onbedoeld galopje naar huis zouden stuiven... gelukkig kon ik hem bij me houden.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:15

Gisteren eens met de welsh cob merrie naar buiten geweest.
Een keer zwarte oortjes in plaats van witte :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:24

Mijn bestelde regenjas is te groot -O- heb een S gehad ipv xs. Kon erin zwemmen.

Voorlopig ligt alles stil. Buitenbak is een vijver en geen zin om met een zeiknat zadel op pad te gaan.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:21

Ik ben ook al even niet meer op buitenrit geweest... Beetje druk met dingen regelen voor verhuizing. Paardjes zijn zaterdag verhuist en wij gaan zelf komend weekend verhuizen. Stiek is nu echt met pensioen. Lekker buiten met inloopstal. Hij heeft het prima naar zijn zin. Shaggy staat op dezelfde stal maar dan in een box. Die moet nog wel ff wennen.... Hopelijk kan ik snel een keer met hem naar strand! Loopt ook al ruiterpad direct van stal naar een klein bos, die ga ik eerst maar een keer doen. Ff rustig opbouwen :).

Samen op de vrachtwagen:
Afbeelding
Stiek de groep in:
Afbeelding
Shaggy in z’n nieuwe box:
Afbeelding
Kennismaken met andere paardjes:
Afbeelding
Afbeelding
Stiek vandaag, alweer een nieuw maatje:
Afbeelding
Ff binnen rondje gereden, maar hopelijk ook snel buiten!
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:40

Leuke oortjes weer!

Hier deze week maar 1 rit, dus meteen even verkleumd met 28 km en 3,5 uur mennen. Meneer liep niet zo snel. Huisjes in Marum:
Afbeelding

En Shetlanders above all! **\O/**
Afbeelding

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 19:43

_O- kijk mij zielig op plaats 106 staan in je afbeelding haha.

Jeetje, jij maakt echt lange ritten zeg! Kan je ook over het ruiter/menpad of echt alleen over de straat? Ik merk bij mezelf namelijk dat ik (en de pony) het met een km of 10-15 echt wel heb gehad als ik alleen over de straat kan rijden. Terwijl ik op vakantie (thuis helaas geen ruiterpaden in de buurt, alleen in de zomer de mogelijkheid om onderaan de dijk te rijden) ook echt wel 20-30 km onderweg kan zijn.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:54

Alleen straat voornamelijk. Mijne houdt ervan om achter fietsers aan te racen en ik maak hem rechter tijdens de ritten. Hij loopt het liefst links op de weg, dus het commando rechts zit erin gedrilld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:49

Wow, wat stoer helemaal op kop!
En nog stoerder dat je het zowat alleen over straat doet :oo Weet niet of ik dat zou kunnen .. doet het overige verkeer niet vervelend? Hier zijn ze best wel hoffelijk in het algemeen (er zijn altijd uitzonderingen en zolang het gewoon auto's zijn interesseert het pony ook niks) maar met 20 km langs de straat zou ik gek worden denk ik :')

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:30

Jeetje zeg.. ik heb mezelf niet kunnen motiveren om te gaan rijden en gaat "even" mennen :=

Vandaag maar even gelongeerd, ze was wel aardig stuiter :):) dus ik was blij dat ik noet gereden heb

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:52

Wauw, dat doe je maar ff met je shet! Wij houden je allemaal niet bij qua km's, moge dat duidelijk zijn *D

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:59

@[***], ik pak voornamelijk de fietspaden mee, alleen quads zijn eng. Fietsers=kudde, dus dan vliegen we soms in een 20 km/h galop achter ze aan als ze ons inhalen. En ander verkeer van achteren geeft ook een boost aan de snelheid. Hij schrok vandaag van een hoop geel zand aan de kant van de weg, dus echt de meest random dingen. Het andere verkeer zelfs midden in Drachten gaat overigens heel goed met ons om, behalve dan sommige aso fietsers, ook weten die vaak niet wat ze moeten doen, wel bellen of niet bellen. En brugklassers gaan naar m joelen. Maar het kan Alex allemaal geen reet schelen, zolang het hem maar voorbij gaat. Alles wat achter ons blijft hangen is wel eng en dan moet ik hem letterlijk bij me houden, maar over het algemeen is wat stem genoeg. Scheelt ook dat ik hem alweer 10 jaar ken. Het enige bos wat ik hier heb, is in Bakkeveen en momenteel echt te nat voor hem. Hij stond laatst al tot aan zijn buik in de waterplassen toen we er volle galop door sjeesten. Nu hebben we alleen te maken met overspoelde fietspaden, kom je opeens 5 meter overspoelt fietspad tegen. Pony trekt al wat aan van 'mag ik erdoor racen?', ik zeg 'ja mar' en zoef, de helft van het water uit de plas :')

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:19

Fenna jeetje, wat dapper, toch verschrikkelijk koud op zo'n koetsje :brr: :brr: :brr:

Ik zit dan nog warm op een paard.
Heb al met een gevoerde broek gereden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:21

En... het sneeuwt.

Tellen kilometers op een slee achter een pony ook mee voor de challenge O:)

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 17:28

Als jij een slee achter je pony durft te knopen en je buiten de bak/wei te begeven telt het mee ja. Willen we wel een foto haha

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:45

Ga ik ook doen! Hier alleennog maar regen, helaas ;(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:18

Ik zit vlakbij verkeersvrije veldpaden, dat zou lukken :)) moet er eerst wel meer sneeuw zijn. En een slee. Zonder slee sleetje rijden gaat wat lastig :Y)

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:50

Eindelijk na een paar maanden.. weer gereden. Durf ik ook weer mee te lezen zonder jaloezie :oo

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:05

Ik had plannen om te rijden vandaag. Mogen de boom in.

Vriend heeft gisteren verjaardag gevierd, waren rond 3u thuis. Ben nu net wakker. Moet nog naar stal, uitmesten, voeren, buitenzetten. Niks bijzonders. Maar dan nog pony's gaan voeren, allerhande zooi verzamelen en naar containerpark met Vriend. Ik ben nooit op tijd klaar om terug te gaan naar stal voor een buitenrit. Morgen eetfestijn, maandag TA die komt en dan geven ze weer regen -O- en mijn regenkleding is nog niet compleet ^)

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:58

Ja.. das balen, heel herkenbaar..

Einder

Berichten: 113
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Borgloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:23

Hier ook erg herkenbaar Varekaj.. kan echt frustrerend zijn soms dat dat ritje het enige is waar je nét niet aan toe komt. Of net tijd voor hebt als je kaars al uit is vanwege 101 klussen die er nog voor moesten.

Wat een avonturen hier al met de wind en koude :=

Ik kreeg vorige week de melding dat ik mijn topsnelheid had verbeterd. 37 km/u, ok.. niet echt een volbloed, maar mijn paard is een Spanjaard van maar 1,49 hoog, en het was bergop (echt vlak hebben we hier niet zo veel) :Y)

Wie doet beter? :D

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:27

Vandaag een dik half uur mijn jonkie getraind. Het lekkere hieraan is dat je zelf ook in beweging blijft. Bijna 2 km gehaald.
Afbeelding