Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:15

Super mooi weer om te rijden, staat pony stil met lichte blessure.... Liep niet helemaal rad dus maar ff rustig aan met hem. Hopelijk kunnen we snel weer wat kilometers maken!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:35

was erg koud op het strand, maar was erop gekleed :D

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:38

Moet zeggen dat ik nog geen 1keer handschoenen aan heb gehad deze winter (en vorige) . Heb paar jaar terug tijdens een rit met Ganna wel eens letterlijk bevroren huid gehad na een rit :') Thuis onder de kraan leek het wel of de huid van mijn handen verbrand was. Bevroren dus. Daarna braaf met rijden bij vorst altijd handschoenen aan gehad. Maar kan ze momenteel niet vinden, net als mijn hoefschoenen trouwens, dus steeds gewoon zonder gegaan..

Dit weekend niet gereden, bevroren ongelijke bodem en mijn paard zijn blote voeten kunnen dat momenteel heel slecht waarderen. Nog maar eens zoeken naar de hoefschoenen..

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:02

Ik wilde mijn eerste blokje rijden, iets met twee dagen geen kinderen thuis ivm logeerpartij bij opa en oma, maar moet even kijken of ik dat ook echt ga doen. Want moet ook gewoon werken, dus zit pas om half vijf oid te paard.
Zaterdag dus 29km gereden, gisteren 18.5 km. Maar ben niet echt fit dus of ik de geplande 20 km vandaag ook ga doen... Er moet zoveel gebeuren op de wei ook, zeker met mijn bejaarde dame van bijna 30 die geen hooi/gras meer kan eten en héél véél pulp nodig heeft. En dus heel veel water, wat best onhandig is als het zo hard vriest en je geen stromendwater en stroom op de wei hebt.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:51

Ja dat soort dingen zijn met deze vorst echt vreselijk onhandig!
Zou je bijna thuis weken en in de auto meenemen, maar dat zal ook geen doen zijn.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:56

Ik werk momenteel met jerrycans heet water die ik van thuis meeneem om het (snel) te kunnen weken.
En het ontbijt week ik ook met heet water, zodat dat helemaal is uitgezet voor het weer bevriest.
Tot nog toe redt hij het redelijk, al vind ik wel meer "bietenpulp-ijs" dan normaal aan restjes bietenpulp.
Ik week dus nu expres ook meer dan hij binnen moet krijgen, omdat er door de vorst toch wel meer verspilling optreedt.

Kwa training, ik heb nog verder helemaal geen doelen, dus ook geen blokken gepland oid.

En deze week komt het neer op erg weinig km.
Zondagmiddag een rondje gewandeld, bleef ik zelf ook lekker warm bij.

De kilometers komen wel weer als het allemaal weer minder hard en ongelijk opgevroren is, de ouwe loopt niet al te lekker op zo'n enorm harde ondergrond, met z'n artrose pootjes en de jonge heeft achter geen ijzers en dan is zo'n harde grond ook niet al te ideaal.

En toch... ik sleep volgende winter met liefde 6 weken lang met water ivm vorst, als we dan dit weer hebben en we die 3 maanden nagenoeg nonstop regen OVERSLAAN!
Ik heb echt liever dit weer hoor, als het lang aanhoudt gaan er bij de jonge ook gewoon achter weer ijzers onder, zodat we meer kunnen doen dan nu.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:00

Ja 100x liever dit dan regen non stop!

Al ligt hier nu sneeeeeuw :D
Kan alleen niet rijden want de kinderen hebben vakantie

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:13

Ik klaag niet hoor! Ik houd van dit weer!

Ik moet alleen 400 meter naar achteren. Heet water meenemen is dus niet handig want tegen de tijd dat ik op de wei kom, na mijn werk, is het water wel koud en ik moet er ver mee slepen.
Ilonka krijgt in de ochtend 3 scheppen pulp (droog) met 10 liter water en in de avond 2 scheppen pulp met 7 liter water. Dus dat is of twee jerrycans slepen met warm water als ik dat zou willen doen of twee emmers met 15 en 11 kg slepen.

En ik heb dus een waterpomp, die 'tap' ik leeg en dan kan ik hem de volgende dag, na voldoende heet water, gebruikten. Ilonk krijgt in de ochtend een pulpijsje en in de avond is het redelijk ontdooit omdat ik het klaar zet in mijn keet onder dikke regendekens.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:18

Ik sta mn emmers ook te vullen onder mn douche ^^ aangezien de kraan achter non-stop bevroren is. Kan mn agressie ook goed kwijt om alle dichtgevroren drinkbakken voor de koeien, paarden en schapen kapot te slaan met een schop. _-:(

@Ganna, lekker trainingsblokje. heb je voor dit jaar wedstrijden op de planning staan?

Ik heb dit weekend een trainingsblok gepland.. zit in een blokhuisje op camping Boszicht *\o/* We gaan ons er maar voor kleden en t worden waarschijnlijk stapritten met de staat van het bos

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:55

Och jemig dat is ook een boel werk zeg, al die drinkbakken. Ik hoef er maar 3.

Waar ik aan zit te denken is natuurlijk de Veluwe Marathon (organiseer ik zelf ;-) ) het zou leuk zijn als 3*50 lukt. Mijn droom, maar in hoeverre dat haalbaar is blijft de vraag, in Laag Soeren de 80-60 en dan wellicht later in het jaar nog een 120 km in Duitsland ergens. Nogal ambitieus, haha, we gaan het zien. Momenteel vind ik 30 km al ver... :')

Mooi is het sowieso bij Boszicht, maar inderdaad wel koud en vermoedelijk hard bevroren. Heb je de mogelijkheid om in elk geval met hoefschoenen te rijden? Bente staat op blote voeten geloof ik?

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:00

Doen er hier trouwens mensen mee met de wedstrijd van 14 april? Of was het nu 15 april? Ik heb me opgegeven om de route voor te rijden :))

Ik heb ook jaaaren gevloekt met water slepen naar de wei en van de voerprutjes die bevriezen. Ik sta nu op een soort “pension” heerlijk hoef me nergens meer druk om te maken.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:04

15 april Leersum? ja daar hoop ik de 60 te starten. En dan daarna de 2daagse in Laag Soeren net als Ganna.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:33

Djilna schreef:
15 april Leersum? ja daar hoop ik de 60 te starten. En dan daarna de 2daagse in Laag Soeren net als Ganna.


Ja Leersum :j

Ik ben daar de 14e om de route voor te rijden samen met Marit

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 13:45

Doet er ook iemand mee aan de voorjaarsrit vanuit vila nova in Zorgvlied?

Ben verder geen endurance rijder. Misschien ooit met een volgend paard :D

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:36

Helaas ben ik Laag Soeren op vakantie, anders had ik die ook leuk gevonden. Vorig jaar was t erg gezellig heb daar mn eerste 60 gereden.

Ja ik heb inderdaad voor alle 4 de hoeven schoenen (Renegade Vipers en Swiss Galopers) ze kan daar goed mee lopen.

Ik ga Kootwijk 44km starten, helaas toch terugmoeten schrijven omdat door t weer mn trainings planningen voor de 60 beetje in het water (lees: Ijs en wind) zijn gevallen. En dan 28 april een 61km in Dormagen Duitsland. Voor de rest moet ik het nog even bekijken, zou wel graag een klasse 3 puntje willen behalen aan t einde van het seizoen, dus misschien de Someren marathon oid.

Ik vind 30 km tijdens een trainings rondje ook best ver, maar op een wedstrijd vliegen die km's altijd voorbij.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:51

Ik baal als een stekker. Dit weekend geen kans om te gaan rijden: zaterdag les, zondag eetfestijn van m'n vriend zijn neef. Volgend weekend vrijdag/zaterdag/zondag eetfestijn van mijn eigen club. Weekend erna op stap met vriendin, zondag jury-opdracht. Maw, de komende 3 weekends alvast geen tijd om een lekkere buitenrit te maken. En vriend is thuis, dus doordeweeks na het werk is ook alweer lastig plannen.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:07

Varekaj schreef:
Ik baal als een stekker. Dit weekend geen kans om te gaan rijden: zaterdag les, zondag eetfestijn van m'n vriend zijn neef. Volgend weekend vrijdag/zaterdag/zondag eetfestijn van mijn eigen club. Weekend erna op stap met vriendin, zondag jury-opdracht. Maw, de komende 3 weekends alvast geen tijd om een lekkere buitenrit te maken. En vriend is thuis, dus doordeweeks na het werk is ook alweer lastig plannen.


ja weekenden zitten altijd snel vol :(

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:11

MissToseland schreef:
Doet er ook iemand mee aan de voorjaarsrit vanuit vila nova in Zorgvlied?

Ben verder geen endurance rijder. Misschien ooit met een volgend paard :D


Waarom wachten op een volgend paard? :D
Gewoon meedoen!!!!!!
Ik ging endurance rijden omdat een uitgezette buitenrit me wel relaxt leek.... Hahaha :+


Enne tja... die weekenden vliegen voorbij hé!
Ik probeer vaak ‘verloren uurtjes’ uit te breiden, later te eten en uitjes wat later te doen.
Als ik echt krap zit neem ik de hond meteen mee, hoef ik die ook niet meer uit te laten en schik dat paard & hond samen hebben *\o/*

Kun je niet vroeg opstaan en eerst nog ff rijden? :)

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:14

Lein_ schreef:
MissToseland schreef:
Doet er ook iemand mee aan de voorjaarsrit vanuit vila nova in Zorgvlied?

Ben verder geen endurance rijder. Misschien ooit met een volgend paard :D


Waarom wachten op een volgend paard? :D
Gewoon meedoen!!!!!!
Ik ging endurance rijden omdat een uitgezette buitenrit me wel relaxt leek.... Hahaha :+

Omdat ie 22 word en het wel goed is zo, ik merk dat hij ouder word.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:16

Ah, ik snap ‘t.
Heerlijk dat je wel lekker buiten kunt genieten met je paardje :j

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 16:15

Afbeelding
Afbeelding

Koud maar lekker! Heb maar een klein rondje zonder zadel gedaan maar ben blij dat ik een ritje door de sneeuw van mijn bucketlist kan strepen!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:19

Als mijn vriend in het buitenland zit voor werk plak ik inderdaad wel met regelmaat eens een buitenrit tussen de planningen in. Of na het werk recht naar stal en dan nog een toertje maken, het is tegenwoordig toch alweer licht tot 19u.

Helaas is de "thuis"-periode voor hem ook echt letterlijk 24/7 thuis, vakantie. Ik werk gewoon overdag, dus hij vindt het wel zo fijn dat ik dan niet elk vrij moment volprop met paarden. Vanuit zijn visie heel logisch en begrijpelijk, voor mij dan weer iets minder praktisch.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:13

Was vandaag weer wat aangenamer om op pad te gaan :D

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:51

Vandaag met 2 paarden ritjes gemaakt.
Met Carpe Diem heb ik 8,49 km
gereden

Afbeelding

Met Felicidade 4,39 km


Afbeelding

Het was heerlijk weer!!

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:16

Leuk uitzicht!

Heb zondag bijna 11 gemaakt, woensdag 11 en vandaag bijna 9. Heerlijk!

Overal weidevogels, lammetjes. De natuur komt weer tot leven <3


Afbeelding