Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SunnyHorse
Berichten: 1260
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:09

Die van mij ook blote hoeven. Gaat tot nu toe ook goed. Maar maak op het moment ook niet vreselijk veel km’s, zo’n 60 km per maand buiten.

Begin maart ga ik hopelijk mijn BE rijbewijs halen en dan een trailer kopen, dan ga ik graag ook een keer maar de Veluwe: ziet er geweldig uit!

mooney

Berichten: 7784
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 22:18

Ik gebruik hoefschoenen, zeker in de winter bestaan onze routes alleen uit asfalt en met (poging tot) 3x in de week een rondje buiten gaat het dan wel hard. In de droge periode kunnen we een beetje gras meepakken, maar ook dan is zeker de helft van de rit asfalt. Met de wagen kunnen we sowieso niet in de bermen (te smalle bermen met sloten ernaast) en als de bermen zo nat/modderig zijn dat schoenen zouden kunnen blijven steken vind ik het sowieso niet meer geschikt om haar de berm in te sturen. Maar wij zitten ook op klei die snel glad wordt, dus wellicht is andere bodem anders.
Ik heb juist altijd dat de hoeven achter sneller slijten dan voor, dus achter eigenlijk altijd schoenen en voor als het nodig is.

Keuze voor schoenen is voornamelijk omdat mijn pony ontzettend nijdig wordt van beslagen worden en omdat ze zo veel/lang mogelijk op de wei gaan (kleigrond) en blote voeten de boel minder snel kapot trappen (en minder glijden). Is wel tijdrovender dan ijzers, maar voor de rest past het goed bij mijn pony en onze situatie. Nog nooit iets verloren of gaan draaien oid (wel ruzie met het klittenband dat stervende is momenteel :') ).

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:22

Fabster schreef:
Waar is Bosch en Duin? Beetje goed parkeren? Als ik daar rij, zou ik echt nooit de Klinkert kunnen vinden. Gelukkig mijn vriendin wel, dus we zijn daar ook al eens gestopt voor de koffie.


Bij Udenhout. Super parkeren daar en bij bosch en duin Kun je ook plassen. Einde van de Schoorstraat in Udenhout :j

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:24

Hier voor ijzers. Achter tot nog toe nooit nodig gehad

Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:53

Bedankt voor jullie reacties!

Ik had echt gehoopt het te kunnen redden zonder, maar Zeeland is echt eem drama. Zuigende blubber zooi of asfalt, soms ergens een fijne berm. Mag snel eens wat droger worden!

MaritB

Berichten: 8638
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:07

Blote voeten, ponylief staat nu de hele dag op verharde paddock. Krijgt steenharde hoefjes hierdoor :D

SunnyHorse
Berichten: 1260
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:09

Marit, merk je inderdaad verschil of ze op zand/gras of verharding staan aan de hoeven?

mooney

Berichten: 7784
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 23:16

Ik kan niet voor Marit spreken natuurlijk, maar hier staan ze nu ook op de betegelde verharding (met zandpaddock eraan, maar op de verharding is het eten en drinken dus staan daar staan ze meestal). En ik kan niet zeggen dat ze er hardere hoeven van krijgen, wel zie ik meer slijtage (maar dat is ook wel logisch natuurlijk). Voor mijn veulen valt er nog niet zoveel over te zeggen, maar mijn andere twee volwassen pony's hebben geen hardere hoeven gekregen.
Moet ik wel erbij zeggen dat ze zelden langer dan een maand aaneengesloten op de verharding staan, vaak kunnen we zelfs in de winter wel af en toe een weekje de wei open zetten. Dus wie weet worden ze wel harder als ze een lange tijd op een verharding staan.

Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:26

Die van mij staat ook op verharding, voor ons geldt dit dus niet :)

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 06:50

Hier ook op een paddock met verharding. Helaas bevorderd dit de slijtage waardoor ook mijn pensionado op ijzers moet -O-

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 07:48

Hier blote voeten. Ene doet dat prima, de ander heeft soms wat moeite met de ongelijke harde ondergrond. Schoenen overwogen, maar ook hier heel veel blubber, dus vrees dat ze niet blijven zitten dan wel gaan schuren. Ijzers overwogen, maar sinds we en andere smid hebben gaat het beter, volgens haar en kwestie van tijd geven voor het over is.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:17

Ik heb ook verharding in de paddock. Geen van de 5 last van. Ook niet van over het asfalt looen, trouwens. Puin vinden ze ook niet fijn. Heb daarom ook wel eens schoenen overwogen. Maar lijkt me teveel gedoe.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:53

Die van mij staat vierkant op ijzers. Ze slijt ze ook ontzettend hard dat ik om de 6 weken nieuwe ijzers nodig heb. Dat is wel een duur grapje!

Ik heb een tijdje zonder ijzers gereden, maar dan slijt ze de hoeven zo hard en scheef, dat mijn hoefsmid en ik hebben besloten haar op ijzers te zetten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:10

Hier vierkant op ijzers. Hij slijt ongelijkmatig, ze groeien relatief langzaam (slijten gaat sneller dan groeien helaas) én het is een ongelooflijke graver/krabber/schraper. Blootsvoets wel geprobeerd, geen succes helaas. Ik doe wel 8 tot 12 weken met een beslag tenzij ik echt héél veel asfalt meepak op rit. Dat gebeurt gelukkig weinig. En verder natuurlijk ook ijzers omdat ik vijsgaten nodig heb. Voor dressuur rij ik bijna altijd zonder, ook op nat gras. Voor springen en oefencross heb ik graag toch meer stevigheid.

Mijn tinker staat 24/7 jaarrond op gras, komt niet of heel weinig op verharding of asfalt. Heeft kneiterharde hoeven :)

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:55

blote voeten, s winters op verharding (fijn om te weten dat ik niet de enige ben)
Als we naar de hei/bos/strand gaat altijd op blote voeten, doen we een rondje polder dan ligt het eraan hoelang haar hoeven zijn wil ik schoenen aantrekken (Renegade Viper en Swiss Galopper) als ze lang genoeg zijn gaan we zonder schoenen, scheelt mij weer vijlen O:)

Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:35

Vandaag een onverwachts rondje strand gedaan met d'r nieuwe stappers, was heerlijk! Op stal regende het nog, maar eenmaal van de trailer scheen de zon :)
Met foto's van hoog niveau :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:09

Amanda, waren de hooglanders niet hitsig :') een kennis van mij heeft daar laatst ook gereden. Toen zag ze ook zwijnen en hooglanders die hitsig waren <<)
Volgens Minnie zij ook langs die ene boom gekomen!

Hier vandaag langs de vaart uitgestapt. Ik heb een beetje angst gekregen na de bok en steigerpartij van laatst. Ik heb ook wat gedraafd wat perfect ging! Geen gebok **\O/** en ik ben zo dapper geweest toch weer bitloos te gaan

Hier staat Mn pony op blote voeten maar meestal moet ze Hoefschoenen aan. Paddock met zand, voor de inloopstal bestraat en in de stal liggen matten.

Oeps, foto's vergeten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:47

Hooglanders hebben in augustus bronstijd, nu niet meer hoor.
Ik rijd er wekelijks tussen en alleen in augustus en straks als de kalveren geboren zijn, is het een beetje extra opletten.
Verder valt het wel mee.

Vandaag even geen bosrit maar weer eens naar de verenigingsles.
Heerlijk droog gereden zonder gespetter, ook wel weer eens lekker.
Van het weekend mag Elmo weer 2 dagen aan de bak.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:24

Heerlijk ritje in de duinen gereden!
We wonen zelf in Tilburg noord dus vriendin en ik zijn afgezet bij Bosch en duin en we zijn teruggereden naar huis. Echt heel leuk was het!

Kwamen nog iemand met een varkentje tegen.
Afbeelding

Afbeelding

Emori

Berichten: 13121
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:16

Oh heerlijk. Hier weer een nat rondje langs de weg. Maar zondag richting bos!

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:26

Hier een klein rondje met zijn tweetjes vanochtend. Nog steeds niet te ver van huis, maar wel wat verder weg dan het vorige rondje. Hij was zo super braaf <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:49

Ik heb vanmorgen ook weer een lekker rondje gedaan, samen met een oud-stalgenootje dat weer een weekend over is.
Morgen gaan we met z'n vieren nog een ronde, maar vandaag konden de andere 2 niet, dus wij met z'n tweeën.
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:54

Als we wat meer conditie hebben, komen we een keer jouw kant op :j

Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:24


Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:57

Wat een heerlijke fotos!
Hier vandaag ook een rondje van 23 km gedaan, alleen mijn endomondo is twee keer uitgevallen.
Iemand enig idee of ik routes samen kan voegen en of ik een stukje route door kan trekken?