Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 23:50

Wat was het weer lekker vanochtend! Tegen de wind in was het toch best fris. Besloten om maar een lekkere warme lange jas te bestellen hopelijk is die snel binnen :brr:


Afbeelding

Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5338
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 01:23

scooby09 schreef:
Nog op pad geweest Dorine?

Nee ik was in slaap gepleurd op de bank en werd pas volgende ochtend wakker _O-
Wel vandaag een ronde van 30 km gemaakt
Inderdaad het wordt best koud dus ik had handenwarmers mee en back on track zooltjes in m’n warme laarzen. Ook nog back on track onderhandschoenen en dan nog lekkere warme handschoenen aan. En een thermorok over mijn kipwarm rijbroek heen. Heerlijk. Je kan er maar comfortabel bij zitten

Afbeelding

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 07:46

Gypsy schreef:
marsyl schreef:
Ik mag vanaf nu onder het zadel op de weg stappen :D na 5 weken niet rijden, alleen aan de hand stappen op de weg waren dit de beste 10min van vandaag <3
[ [url=m/FKmOLy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toch weer 1km erbij he :D babysteps :D
(Hij is 5 weken geleden gediagnosticeerd met een peesblessure)


Oh dat had ik ook, zo blij als een kind met 10 min op een paardenrug! Hoop voor je dat het goed blijft gaan en je een beetje kunt opbouwen. :)

Oei marije wat heeft hij dan?

Ik maak vandaag geen km's, ik moet de hele dag werken. Ondertussen zijn mijm vriend en mijn moeder lekker met de paarden in het bos van het mooie weer aan het genieten. Ik gun t ze maar ben wel jaloers haha. :')

Precies dat inderdaad.. hoe blij kun je zijn met 10 min stappen. Voor je erop zit kun je weer eraf eigenlijk maar boeie <3

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:38

Dorine92 schreef:
scooby09 schreef:
Nog op pad geweest Dorine?

Nee ik was in slaap gepleurd op de bank en werd pas volgende ochtend wakker _O-
Wel vandaag een ronde van 30 km gemaakt
Inderdaad het wordt best koud dus ik had handenwarmers mee en back on track zooltjes in m’n warme laarzen. Ook nog back on track onderhandschoenen en dan nog lekkere warme handschoenen aan. En een thermorok over mijn kipwarm rijbroek heen. Heerlijk. Je kan er maar comfortabel bij zitten

[ [url=m/2SZpmE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jij bent zeker lekker warm ingepakt!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:49

Ik had gisteren de laatste cross van het seizoen. Prachtig weer inderdaad maar zo koud 's ochtends :brr: Gelukkig was het met het zonnetje overdag wel heerlijk.
Twijfel of ik 'm vandaag eruit haal om een rondje te doen maar sowieso morgen wel :)

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:30

Ik word altijd zo jaloers van al die bos en heidefoto's <3 Hier is het meestal alleen maar polder. Al kan ik ook niet echt zeuren met het strand vlakbij, maar dat is net te ver om onder het zadel heen te gaan, dus daar moet ik eerst de trailer voor pakken. Deze week toch alweer 28 km gereden, valt me niet tegen van mezelf

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:45

Het is behoorlijk fris! Net weer een ritje gedaan, lange jas is binnen maar weet niet hoe prettig ik dit vindt

Ben ook zeker blij met bos om de hoek :D

Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5338
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:50

Fangio schreef:
Ik word altijd zo jaloers van al die bos en heidefoto's <3 Hier is het meestal alleen maar polder. Al kan ik ook niet echt zeuren met het strand vlakbij, maar dat is net te ver om onder het zadel heen te gaan, dus daar moet ik eerst de trailer voor pakken. Deze week toch alweer 28 km gereden, valt me niet tegen van mezelf

Bos en heide is leuk maar je hebt meestal wel vrij beperkt keuze uit routes. Ik bedoel.. je hebt 1 ingang en vanuit daar zijn er een paar opties want verder dan een km of 20 ga je normaal niet
Dus die polder is zo verkeerd nog niet hoor
Ik rij vanuit huis gewoon door de polder, strand is op 10km afstand dus dat kan ook vanaf huis als ik een pittige rit maak. Bos is te ver, dat moet met de trailer. Vind het bos prachtig maar ben blij dat ik in de polder gewoon iedere dag een andere route kan rijden en dat er wel duizend mogelijkheden zijn voor verschillende routes

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:56

Dorine92 schreef:
Fangio schreef:
Ik word altijd zo jaloers van al die bos en heidefoto's <3 Hier is het meestal alleen maar polder. Al kan ik ook niet echt zeuren met het strand vlakbij, maar dat is net te ver om onder het zadel heen te gaan, dus daar moet ik eerst de trailer voor pakken. Deze week toch alweer 28 km gereden, valt me niet tegen van mezelf

Bos en heide is leuk maar je hebt meestal wel vrij beperkt keuze uit routes. Ik bedoel.. je hebt 1 ingang en vanuit daar zijn er een paar opties want verder dan een km of 20 ga je normaal niet
Dus die polder is zo verkeerd nog niet hoor
Ik rij vanuit huis gewoon door de polder, strand is op 10km afstand dus dat kan ook vanaf huis als ik een pittige rit maak. Bos is te ver, dat moet met de trailer. Vind het bos prachtig maar ben blij dat ik in de polder gewoon iedere dag een andere route kan rijden en dat er wel duizend mogelijkheden zijn voor verschillende routes


Ben ik wel met je eens! Ik heb altijd een standaard rondje. Voor afwisseling draai ik hem wel eens om maar andere optie heb ik niet.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:00

Dorine92 schreef:
Fangio schreef:
Ik word altijd zo jaloers van al die bos en heidefoto's <3 Hier is het meestal alleen maar polder. Al kan ik ook niet echt zeuren met het strand vlakbij, maar dat is net te ver om onder het zadel heen te gaan, dus daar moet ik eerst de trailer voor pakken. Deze week toch alweer 28 km gereden, valt me niet tegen van mezelf

Bos en heide is leuk maar je hebt meestal wel vrij beperkt keuze uit routes. Ik bedoel.. je hebt 1 ingang en vanuit daar zijn er een paar opties want verder dan een km of 20 ga je normaal niet
Dus die polder is zo verkeerd nog niet hoor
Ik rij vanuit huis gewoon door de polder, strand is op 10km afstand dus dat kan ook vanaf huis als ik een pittige rit maak. Bos is te ver, dat moet met de trailer. Vind het bos prachtig maar ben blij dat ik in de polder gewoon iedere dag een andere route kan rijden en dat er wel duizend mogelijkheden zijn voor verschillende routes


Ben ik het niet met je eens. Hier kan ik oneindig veel routes rijden, nooit saai, grens rijden, of juist over de grens. Ontzettend veel ruiter routes.

Zit ik in Limburg/Roermond

Dorine92
Berichten: 5338
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:05

Froemel schreef:
Dorine92 schreef:
Bos en heide is leuk maar je hebt meestal wel vrij beperkt keuze uit routes. Ik bedoel.. je hebt 1 ingang en vanuit daar zijn er een paar opties want verder dan een km of 20 ga je normaal niet
Dus die polder is zo verkeerd nog niet hoor
Ik rij vanuit huis gewoon door de polder, strand is op 10km afstand dus dat kan ook vanaf huis als ik een pittige rit maak. Bos is te ver, dat moet met de trailer. Vind het bos prachtig maar ben blij dat ik in de polder gewoon iedere dag een andere route kan rijden en dat er wel duizend mogelijkheden zijn voor verschillende routes


Ben ik het niet met je eens. Hier kan ik oneindig veel routes rijden, nooit saai, grens rijden, of juist over de grens. Ontzettend veel ruiter routes.

Zit ik in Limburg/Roermond

Ja maar dan pak je dus de trailer om ergens te komen? Want een bos heeft meestal niet elke honderd meter een afslag dus heel ver kom je dan niet

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:06

Froemel schreef:
Dorine92 schreef:
Bos en heide is leuk maar je hebt meestal wel vrij beperkt keuze uit routes. Ik bedoel.. je hebt 1 ingang en vanuit daar zijn er een paar opties want verder dan een km of 20 ga je normaal niet
Dus die polder is zo verkeerd nog niet hoor
Ik rij vanuit huis gewoon door de polder, strand is op 10km afstand dus dat kan ook vanaf huis als ik een pittige rit maak. Bos is te ver, dat moet met de trailer. Vind het bos prachtig maar ben blij dat ik in de polder gewoon iedere dag een andere route kan rijden en dat er wel duizend mogelijkheden zijn voor verschillende routes


Ben ik het niet met je eens. Hier kan ik oneindig veel routes rijden, nooit saai, grens rijden, of juist over de grens. Ontzettend veel ruiter routes.

Zit ik in Limburg/Roermond

Ja maar dan pak je dus de trailer om ergens te komen? Want een bos heeft meestal niet elke honderd meter een afslag dus heel ver kom je dan niet[/quote]

Ik pak nooit de trailer. Het is gewoon een groot bos met andere bossen erbij. Je kunt uren rijden zonder anderen tegen te komen

Dorine92
Berichten: 5338
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:10

Froemel schreef:
Ik pak nooit de trailer. Het is gewoon een groot bos met andere bossen erbij. Je kunt uren rijden zonder anderen tegen te komen

Oké nou dan heb jij mazzel. Maar volgens mij zei ik ook “meestal” dus dat klopt dan wel

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:15

Dorine92 schreef:
Froemel schreef:
Ik pak nooit de trailer. Het is gewoon een groot bos met andere bossen erbij. Je kunt uren rijden zonder anderen tegen te komen

Oké nou dan heb jij mazzel. Maar volgens mij zei ik ook “meestal” dus dat klopt dan wel


Zeker mazzel! Kan me dat soort routes ook helemaal niet voorstellen wat jij zegt. Lijkt me ook heel saai.

Dorine92
Berichten: 5338
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:45

Froemel schreef:
Dorine92 schreef:
Oké nou dan heb jij mazzel. Maar volgens mij zei ik ook “meestal” dus dat klopt dan wel


Zeker mazzel! Kan me dat soort routes ook helemaal niet voorstellen wat jij zegt. Lijkt me ook heel saai.

Nou niet saai maar je hebt misschien een stuk of 10 rondjes en dan heb je ze allemaal gehad. Dan kan je ze nog wel linksom of rechtsom rijden maar als je bijna elke dag rijdt vind ik dat wel saai worden.
En het is gewoon buitenrijgebied (schoorl/bergen)
Maarja t zal wel aan mij liggen. Ik verveel me ook na 2 keer op het strand want dat is ook telkens hetzelfde

Viooltje91

Berichten: 18
Geregistreerd: 23-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:10

Froemel schreef:
Ben ik het niet met je eens. Hier kan ik oneindig veel routes rijden, nooit saai, grens rijden, of juist over de grens. Ontzettend veel ruiter routes.

Zit ik in Limburg/Roermond

Ik zit in Limburg/Schinveld en ook hier oneindige mogelijkheden zonder trailer! Ook over de grens of juist de andere kant op. Verschillende natuurgebieden die met elkaar “verbonden” zijn of slechts een weg over / onder :)

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:44

Wij zitten aan de Drunense duinen, daar kan je ook echt ontelbaar veel verschillende rondjes rijden, maar daar heb ik de stalling dan ook op uitgekozen :D

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:14

Ik had daar binnen 2 jaar alle rondjes gereden :+
Maar ik was toen nog veeeeeel fanatieker dan nu...
ofja, ik had meer tijd vooral!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:26

Ik zit met vooral open veld en die opties zijn ook lang niet eindeloos :+ Zeker de regio waar ik zit niet. Heel veel paden zijn met de jaren geasfalteerd voor fietsers en wandelaars die geen vuile voeten willen maar wel "van de natuur genieten". Ik kan heus wel een grotere ronde doen maar hoe dan ook, groter of meer variatie... het heeft 1 gemeenschappelijke deler: het is allemaal straat.

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:34

Hier op de Veluwe verveel ik me ook niet snel met dezelfde rondjes.
Toen ik nog polder en strand had, reed ik oneindig veel vaker dezelfde rondjes dan hier in 't bos.
En ik pas ook wel eens de trailer, maar das pas de laatste 2,5 jaar, daarvoor alles vanaf stal gewoon te paard gereden.
Als ik de trailer pak ga ik ook niet naar een plek die ik vanaf thuis ook zou kunnen bereiken, maar echt naar een stuk wat verder weg.

Dorine92
Berichten: 5338
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:07

Varekaj schreef:
Ik zit met vooral open veld en die opties zijn ook lang niet eindeloos :+ Zeker de regio waar ik zit niet. Heel veel paden zijn met de jaren geasfalteerd voor fietsers en wandelaars die geen vuile voeten willen maar wel "van de natuur genieten". Ik kan heus wel een grotere ronde doen maar hoe dan ook, groter of meer variatie... het heeft 1 gemeenschappelijke deler: het is allemaal straat.

Dat is hier geen probleem, ijslanders tölten veel beter over asfalt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:11

De mijne stapt en draaft ook aardig over asfalt maar als je de Belgische wegen wat kent weet je dat er veel putten in kunnen zitten :))

Nee grapje, dat valt wel mee. Ik probeer straat vooral te mijden omdat je meer bezig bent om niet op een motorkap te eindigen dan dat je kan genieten van je rit. Respect voor/kennis van ruiters op de weg is hier zowat onbestaande.

Dorine92
Berichten: 5338
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:20

Varekaj schreef:
De mijne stapt en draaft ook aardig over asfalt maar als je de Belgische wegen wat kent weet je dat er veel putten in kunnen zitten :))

Nee grapje, dat valt wel mee. Ik probeer straat vooral te mijden omdat je meer bezig bent om niet op een motorkap te eindigen dan dat je kan genieten van je rit. Respect voor/kennis van ruiters op de weg is hier zowat onbestaande.

Ik vind niet dat je overdrijft hoor!
Als ik in België ben zeg ik altijd gekscherend dat ik ergens heen ga stuiteren. En dan bedoel ik dus met de auto :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:24

Ik werd wagenziek/zeeziek toen ik voor mijn BE met de combi van de rijschool op pad moest. Grote lege aanhanger voor een volkswagen golfje. Ding hobbelde/schommelde meer dan dat het reed :+

Maar oa daarom dus liever niet op de gewone weg met paard. Ze rijden gewoon de sokken van je voeten.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:39

Varekaj schreef:
Grote lege aanhanger voor een volkswagen golfje. Ding hobbelde/schommelde meer dan dat het reed :+

Misschien had je het ook andersom moeten proberen... ;-)

Hier hebben zowel het bos(je) als de polder geen oneindige variatiemogelijkheden, maar ik vermaak me eigenlijk prima. Ik merk wel nu mijn merrie met endurance-pensioen is, de kilometers er wat langzamer bijkomen, maar elk rondje is telkens weer genieten.